C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Sjever schreef: Mij is geen enkel probleem met LPG bekend, als de wagen zijn normale onderhoud krijgt, volgens mij krijgen we hier weer de zelfde discussie als met de winterbanden,degene die ze niet gebruiken(hebben) weten het het beste, die niet op gas rijden kennen al de problemen ! ! !
Mee eens, ik zou bijna een verbod willen op het gezeik van dieselrijders over LPG problemen..

Ik men het natuurlijk niet; iek lees veel te graag de fruststratie's van de dieselrijders. Zo jaloers op onze lage km-prijs en toch niet over kunnen/willen stappen op LPG...

'k wil mijn staatje qua onderhoudskosten wel eens compeet posten, kan de anti-lpgrijder (= eigenlijk áltijd een dieselrijder, toeval ?) aardig de tandjes op kapot bijten.
Johan
tjob
tjob
Re: iedereen tevreden van aankoop??

Bericht door tjob »

Doe maar niet, diesel rijdt gewoon lekkerder :smt190 :smt190
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ik heb mijn ph.II nu een week en ik ben nu 350 km. verder en heb van iedere kilometer genoten.
Hij is nog stiller dan de ph.I, schakelt erg soepel en kent tot op heden nog geen enkel probleem.
Ik hoop dat dat zo blijft voor pak hem beet de komende 3 jaar. :smt023
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Alleen jammer dat je minstens een 2.2 biturbo met hebben om hetzelfde vermogen op de weg te krijgen...

en dat ze door hun gewicht de handling hebben van een binnenschip... :lol:
Johan
tjob
tjob
Re: iedereen tevreden van aankoop??

Bericht door tjob »

2.2 biturbo is toch 173pk? Heb jij een V6 op gas ofzo?

Ennuh, tunen was genoeg.... lekkah puh! hahahaha
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zullen we ons hier maar beperken tot de melding wel of niet tevreden van de aankoop.

onderhoud hebben we een andere draadje voor
discussie wel of geen lpg hebben we ook al draadjes voor gehad,,,

laat nu iedereen gewoon kopen waar ie zelf tevreden mee is..... ;) ;)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Zo is dat !

Laten we ervan uitgaan dat iedereen goed heeft nagedacht vóór hij zijn auto heeft gekocht!
:smt017 En dan zijn al de discusies hier overbodig.

Heb genoeg draadjes gelezen op verschillende forums en ben zelf pro LPI mocht ik net dat meer km's per jaar rijden om effectief de overstap te maken. Er zijn trouwens onnoemelijk veel verschillende argumenten die in het voordeel en nadeel kan pleiten. Maar uiteindelijk is het waar je je het beste bij voelt dat telt. :smt023

Waar blijven trouwens de hybride en waterstofauto's van Citroen? Dan hebben we weer wat meer stof voor discussies! :lol: :lol:
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 351
Lid geworden op: 28 okt 2008 21:58
Auto: Ford Galaxy 2.0 L powershift
Brandstof: Diesel
Locatie: Mortsel/Belgïe
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
We hebben al veel geld uitgegeven aan diagnose, groot onderhoud, herstellingen aller aard, banden en andere stukken om de auto op de baan te krijgen.

Daarnaast heeft de vorige garage wel degelijk zelf ook al voor veel geld herstellingen uitgevoerd.
Verder zijn er geen foutmeldingen. Dus dachten dat we dan wel goed zaten.

Samen met mijn vriend kijken we nu na of we deze laatste 2 probs zelf kunnen oplossen.
Als het al probs zijn natuurlijk.

Zoniet gaan we naar de garage. Wou echter pas tegen de 160.000km gaan ivm distributieriem.

Echter, ik heb geen referenties van garages uit de buurt van Mortsel. Dus is het een gok en weet ik niet of ik bij een goede terecht komt die correct werkt voor een eerlijke prijs.

Vandaar dat ik er liever bij ben als mijn vriend de werken uitvoert. Beetje een ongelovige Thomas. :mrgreen:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
jpiek schreef:
Sjever schreef: Mij is geen enkel probleem met LPG bekend, als de wagen zijn normale onderhoud krijgt, volgens mij krijgen we hier weer de zelfde discussie als met de winterbanden,degene die ze niet gebruiken(hebben) weten het het beste, die niet op gas rijden kennen al de problemen ! ! !
Mee eens, ik zou bijna een verbod willen op het gezeik van dieselrijders over LPG problemen..

Ik men het natuurlijk niet; iek lees veel te graag de fruststratie's van de dieselrijders. Zo jaloers op onze lage km-prijs en toch niet over kunnen/willen stappen op LPG...

'k wil mijn staatje qua onderhoudskosten wel eens compeet posten, kan de anti-lpgrijder (= eigenlijk áltijd een dieselrijder, toeval ?) aardig de tandjes op kapot bijten.
Ik heb in de privesfeer 16 jaar en 410.000 km lang op gas gereden, ruim 8 jaar en 266.000 km op diesel en voel me in alle opzichten gerechtigd daar een oordeel over te hebben.
Bij mij was gas alles inbegrepen goedkoper maar behoorlijk wat storingsgevoeliger. Verder is het een kwestie van smaak. Mijn voorkeur heeft de koppelopbouw van een moderne dieselmotor en hou je daar niet van kun je kiezen voor benzine of gas afhankelijk van de afgelegde km en of je de benodigde ruimte die een gasinstallatie kost kunt missen.

Chris, uit Morzine ditmaal.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik ben helemaal niet anti-diesel... Ik stoor me alleen mateloos aan het anti-LPG gelul van een hoop dieselrijders... En die steken altijd weer hun kop op op het moment dat het gesprek over LPG + Kosten of LPG + Reparatie's gaat...

Ik kan me alleen maar bij Sjever aansluiten dus...

Wat mij betreft mogen de heren moderators daar wel eens wat strenger op reageren..
tjob schreef:Ennuh, tunen was genoeg.... lekkah puh! hahahaha
Ik bedoel, zijn we 12 jaar ofzo hier ?
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ook de moderatoren zijn niet 24 uur per dag aanwezig, en ook wij lezen niet altijd alles.

Maar het blijft als een paal boven water staan dat we niemand ver- of beoordelen naar de keuze van de brandstof. Dat is zo persoonlijk.
Maar, we willen ook niet de discussie wat beter is of zou zijn.

Daarom, graag verder over de auto, en niet zozeer over waarom je een bepaalde auto wel of niet hebt gekocht.
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
jpiek schreef:En die steken altijd weer hun kop op op het moment dat het gesprek over LPG + Kosten of LPG + Reparatie's gaat...
Je kan tegenover 2.0 hdi dieselrijders altijd beginnen over hun koppakking en hun koppeling die vaak binnen 200dkm kapot gaan :D
Geen goedkope reparaties :lol:

Toen ik de mijne kocht was ik 100% bekend met de onderhoudshistorie.....de eerste 300dkm zijn door m'n vader geklokt op de snelweg.
Dat ik binnenkort aan het 25e ruitensproeierpompje toe ben (hij liep laatst weer vast) was dus al lang en breed bekend ;)
Aankomend jaar kom ik er waarschijnlijk achter of de koppakking en koppeling wederkerende problemen zijn aangezien ik waarschijnlijk wel over de 400dkm heenga.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
GuidoK schreef:
jpiek schreef:En die steken altijd weer hun kop op op het moment dat het gesprek over LPG + Kosten of LPG + Reparatie's gaat...
Je kan tegenover 2.0 hdi dieselrijders altijd beginnen over hun koppakking en hun koppeling die vaak binnen 200dkm kapot gaan :D Geen goedkope reparaties :lol:
Ik wil verstoken blijven van hun commentaar, niet een welles-nietus spel beginnen.

Realiteit is gewoon dat je soms voor de kosten van een reparatie komt te staan die de nodige duizenden km nodig heeft voor je prijs per km weer een beetje in balans is. En dat geld voor zowel LPG, als benzine en als Dieselrijders.
Een brandstofpomp vervangen ad 800-900 euro bij 20.000 km per jaar is er zo een, en dan maakt het geen drol uit of dat een LPG, Benzine of Dieselpomp is.
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Heb sinds eind juni (zes maanden) iets meer dan 10.000km gereden in mijn C5. Heb wel wat reparaties gehad: nieuwe drukgroep (tijdens de proefrit al duidelijk dat er 'iets' met de koppeling was, kosten ingecalculeerd) reparatie € 506,- all in (en verkoper heeft tegenmoetkoming in de kosten gedaan :D :smt038), nieuw slot linker achterdeur (€ 160,- all in) en afgebroken binnendeurgreep bestuurder (€ 74,- all in) (all in = materiaal + montage laten doen door Citroenspecialist).
Ben nog steeds erg tevreden over een ruime, comfortabele en goed rijdende auto!!! :citrofiel
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 dec 2006 19:39
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Locatie: Wijk bij Duurstede
Gekocht in 2005 nu inmiddels 231k op de teller en nog zeer tevreden..
Citroen C5 Break
Plaats reactie