C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Zo vandaag C5 naar de Gasboer en vanmiddag weer opgehaald...


- Druksensor was idd. niet goed 92.40
- Gasfilter was vervuild en dus vervangen 21.50
verder :
Basiscontrole LPG system 31.93
Verv vervoer + brandstof 40.25

Total 219.83, btw erbij : Eur 261.60

Eerlijk is eerlijk, ze rijd als nooit tevoren op LPG. Pakt beter op, ik kan (met moeite uiteraard) vanaf 1000 rpm in z'n 5 gewoon gas bijgeven en de motor pakt op ipv 'dood' te vallen zoals voorheen. Dipje bij 2000rpm is ook (weer) weg. Eigenlijk zoals 'ie ook al op benzine reed...

Nu zien of de befaamde storing wegblijft...

Kreg overigens te horen dat ik alvast moet gaan sparen voor nieuwe injectoren deze beginnen ook te slijten, hewel ze nog wel ff vooruit kunnen... 67,= euro p/stuk ! + 2 uur arbeid incl inleren van de nieuwe type injectoren (oude zijn niet meer leverbaar). Gaat me 5-600 euro kosten :(
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Het wàs toch 18,4€ct per km?

Maarre, ze rijdt weer perfect en dat telt!
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Harm van Beek schreef:Het wàs toch 18,4€ct per km?

Maarre, ze rijdt weer perfect en dat telt!

Ik ga je teleurstellen, bij 40k per jaar merk je weinig van 260 euro aan kosten :

Reparatie/onderhoud:
Datum......Km-stand...Aantal km...Prijs per Km
25-11-08..189000......66800........0,0313
10-12-08..191175......68975........0,0341

Een stijging van € 0,0028 per km... :lol:
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
:smt023

Maar jij gaat gewoon uit van die 40.000km?

Ik reken alle kosten door op de gereden kilometers....(op dit moment net 38.500)

Als ik idd ook zo zou rekenen (ben begonnen met 60.000 per jaar, zit nu onder de 40.000 per jaar) zouden mijn kosten iets anders uitpakken.
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Harm van Beek schreef::smt023

Maar jij gaat gewoon uit van die 40.000km?

Ik reken alle kosten door op de gereden kilometers....(op dit moment net 38.500)
Ik doe beide... kosten per jaar en over het totaal. De sheet 'loopt gewoon door' dus eigenlijk.
Zie je ook in het staatje, nu gereden : 68975 km. da's echt niet van 1 jaar hoor ;)
Johan
Floyd
Floyd
:smt023 Fijn dat ze al mooi rijdt
Kreg overigens te horen dat ik alvast moet gaan sparen voor nieuwe injectoren deze beginnen ook te slijten, hewel ze nog wel ff vooruit kunnen... 67,= euro p/stuk ! + 2 uur arbeid incl inleren van de nieuwe type injectoren (oude zijn niet meer leverbaar). Gaat me 5-600 euro kosten
Met deze opmerkingen ben ik voorzichtig. Ben zelf in het verleden meerdere malen voor gasproblemen bij verschillende gasboeren geweest, de ene keer was het "waarschijnlijk"
kapotte injectoren , de andere "waarschijnlijk" op foute plek gemonteerd, "waarschijnlijk" een
bobine......
Je leest af en toe verhalen dat er door sommige garages snel grote reparaties aangeboden worden
bij storingen waar je toch even over moet nadenken, klepstoters, katalysator, etc.

Het is een keuze om je auto in topconditie te houden , of gewoon goed , en is natuurlijk wel eens moeilijk. Wanneer men mij vertelt dat de einddemper aan het roesten is en vervangen moet worden, maar ik er toch nog een heel jaar (20.000) mee kan rijden, heb ik
mezelf wel blij gemaakt.
Als ik een nieuwe C5 kon betalen ging ze trouw periodiek naar de dealer, maar ik vraag me wel eens af of het niet veeel goedkoper is om bij oudere wagens niet altijd maar preventief te
onderhouden. ( hoewel ik me realiseer dat de kans groter wordt om plotseling langs de kant van
de weg te eindigen.)
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Floyd schreef::smt023 Fijn dat ze al mooi rijdt
Kreg overigens te horen dat ik alvast moet gaan sparen voor nieuwe injectoren deze beginnen ook te slijten, hewel ze nog wel ff vooruit kunnen... 67,= euro p/stuk ! + 2 uur arbeid incl inleren van de nieuwe type injectoren (oude zijn niet meer leverbaar). Gaat me 5-600 euro kosten
Met deze opmerkingen ben ik voorzichtig. Ben zelf in het verleden meerdere malen voor gasproblemen bij verschillende gasboeren geweest, de ene keer was het "waarschijnlijk"
kapotte injectoren , de andere "waarschijnlijk" op foute plek gemonteerd, "waarschijnlijk" een
bobine......
Bij mij zeden ze geen 'waarschijnljk' allen "De injectoren zijn al aardig aan het sljten, ik zuo er rekening me gaan huden dat deze ter zijner tijd problemen gaan geven en vervangen moeten worden. Als ze op m'n geld uit waren hadden ze waarschijnlijk wel meteen gezegt dat ze vervangen moeten worden. Onder het mom "Wilt u zeker zijn dat de storing uitlaatgas verdwijnt of niet ?" Dat hebben ze niet gedaan...

Maarre, laat jij je bobine nakijken bij een gasboer ? ;)
Je leest af en toe verhalen dat er door sommige garages snel grote reparaties aangeboden worden
bij storingen waar je toch even over moet nadenken, klepstoters, katalysator, etc.
Ik heb het 4 maanden gegeven om het (zelf) uit te zoeken, lijkt me lang genoeg....
Het is een keuze om je auto in topconditie te houden , of gewoon goed , en is natuurlijk wel eens moeilijk.
Als een niet-rijdende auto een optie is wel ja... Zonder auto kan ik niet naar het werk, ik rij zo'n 110 km per dag woon werkverkeer. En soms naar klanten, vandaag zo'n 650 km... Dan wil je een goed onderhouden auto, je wilt echt niet om 16:00 ergens bij Dokkum met pech komen te staan.

Overigens is mijn stelling : Geld wat je niet aan onderhoud uitgeeft, geeft je dubbel uit bij reparatie...
Als je wacht tot iets in de soep loopt is reparatie meestal duurder dan de preventieve vervanging. Met bv de distririem als extreem voorbeeld.
Wanneer men mij vertelt dat de einddemper aan het roesten is en vervangen moet worden, maar ik er toch nog een heel jaar (20.000) mee kan rijden, heb ik mezelf wel blij gemaakt.

Maar waarmee ? Uitstel ven executie ? Hoe groot is de kans dat er nog eens een 2de vervangen moet worden ? Uiteindelijk is het bedrag onder de streep evenhoog. of je het nu of over een jaar uitgeeft.
Als ik een nieuwe C5 kon betalen ging ze trouw periodiek naar de dealer, maar ik vraag me wel eens af of het niet veeel goedkoper is om bij oudere wagens niet altijd maar preventief te
onderhouden. ( hoewel ik me realiseer dat de kans groter wordt om plotseling langs de kant van
de weg te eindigen.)
Dat niet alleen, ik zou mezelf gen liefhebber van een bepaald merk/model durven als ik er alleen in ou rijden tot hij in de soep loopt. Met weer als extreem voorbeld de BX, 50 euro per maand APK en als hij ermee stopt terzijde schuiven... :?
Johan
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
ff en update : sinds de nieuwe LG druksensor 2500 km gereden, nog geen centje pijn gehad...

Ziet er idd. naar uit dat het probleem definitief opgelost is...
Johan
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
:smt038 :smt038
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
4100 km and still counting... da's al beter dan menig vorige keer...

Vandaag gastank helemaal leeggereden (tot piepje). Geen inhouden meer voor hij ging piepen...
Dipje bij 2000rpm is nog steeds weg...
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
jpiek schreef:4100 km and still counting... da's al beter dan menig vorige keer...
Vandaag gastank helemaal leeggereden (tot piepje). Geen inhouden meer voor hij ging piepen...
Dipje bij 2000rpm is nog steeds weg...
Volgens ben je er helemaal af, dipje bij 2000 doet elke Ph1 2.0 benzine, ook op benzine. :smt038

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ronald schreef:
Volgens ben je er helemaal af, dipje bij 2000 doet elke Ph1 2.0 benzine, ook op benzine. :smt038

Gr. Ronald
????? waarom weet ik daar niks van ?,moet ik toch nog naar de dealer dan? dipje in laten bouwen :smt203
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Sjever schreef: ????? waarom weet ik daar niks van ?,moet ik toch nog naar de dealer dan? dipje in laten bouwen :smt203
Je hebt gelijk, generaliseren is niet goed. Mag ik dan zeggen een vaker voorkomend fenomeen bij die motor. Zoek maar eens op het forum. Ik heb er zelf ook ´last´ van gehad bij de 2.0.

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ronald schreef:
Sjever schreef: ????? waarom weet ik daar niks van ?,moet ik toch nog naar de dealer dan? dipje in laten bouwen :smt203
Je hebt gelijk, generaliseren is niet goed. Mag ik dan zeggen een vaker voorkomend fenomeen bij die motor. Zoek maar eens op het forum. Ik heb er zelf ook ´last´ van gehad bij de 2.0.

gr. Ronald
Nu even serieus, heb denk ik, ook met dit fenomeen te maken gehad een half jaartje terug, maar dat was met een onderhoudsbeurt (nieuwe bougies) toch wel opgelost. :citrofiel
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik vermoed dat er meer zaken spelen bij het dipje. mogelijk al een dipje in het koppel en als er dan nog wat loos is, slechte bougies, rotte sensor, of wat de verbranding ook paten speelt, dat dipje gewoon echt opvalt.

In mijn geval was de dip in het begin de Grand Canyon, ze was alle trekkracht kwijt, alsof de motor verzoop. Na nwe bougies was het inhouden, nu is het weg, inzoverre, er valt me niets meer op...
Johan
Gesloten