Floyd schreef:
Fijn dat ze al mooi rijdt
Kreg overigens te horen dat ik alvast moet gaan sparen voor nieuwe injectoren deze beginnen ook te slijten, hewel ze nog wel ff vooruit kunnen... 67,= euro p/stuk ! + 2 uur arbeid incl inleren van de nieuwe type injectoren (oude zijn niet meer leverbaar). Gaat me 5-600 euro kosten
Met deze opmerkingen ben ik voorzichtig. Ben zelf in het verleden meerdere malen voor gasproblemen bij verschillende gasboeren geweest, de ene keer was het "waarschijnlijk"
kapotte injectoren , de andere "waarschijnlijk" op foute plek gemonteerd, "waarschijnlijk" een
bobine......
Bij mij zeden ze geen 'waarschijnljk' allen "De injectoren zijn al aardig aan het sljten, ik zuo er rekening me gaan huden dat deze ter zijner tijd problemen gaan geven en vervangen moeten worden. Als ze op m'n geld uit waren hadden ze waarschijnlijk wel meteen gezegt dat ze vervangen moeten worden. Onder het mom "Wilt u zeker zijn dat de storing uitlaatgas verdwijnt of niet ?" Dat hebben ze niet gedaan...
Maarre, laat jij je bobine nakijken bij een gasboer ?
Je leest af en toe verhalen dat er door sommige garages snel grote reparaties aangeboden worden
bij storingen waar je toch even over moet nadenken, klepstoters, katalysator, etc.
Ik heb het 4 maanden gegeven om het (zelf) uit te zoeken, lijkt me lang genoeg....
Het is een keuze om je auto in topconditie te houden , of gewoon goed , en is natuurlijk wel eens moeilijk.
Als een niet-rijdende auto een optie is wel ja... Zonder auto kan ik niet naar het werk, ik rij zo'n 110 km per dag woon werkverkeer. En soms naar klanten, vandaag zo'n 650 km... Dan wil je een goed onderhouden auto, je wilt echt niet om 16:00 ergens bij Dokkum met pech komen te staan.
Overigens is mijn stelling : Geld wat je niet aan onderhoud uitgeeft, geeft je dubbel uit bij reparatie...
Als je wacht tot iets in de soep loopt is reparatie meestal duurder dan de preventieve vervanging. Met bv de distririem als extreem voorbeeld.
Wanneer men mij vertelt dat de einddemper aan het roesten is en vervangen moet worden, maar ik er toch nog een heel jaar (20.000) mee kan rijden, heb ik mezelf wel blij gemaakt.
Maar waarmee ? Uitstel ven executie ? Hoe groot is de kans dat er nog eens een 2de vervangen moet worden ? Uiteindelijk is het bedrag onder de streep evenhoog. of je het nu of over een jaar uitgeeft.
Als ik een nieuwe C5 kon betalen ging ze trouw periodiek naar de dealer, maar ik vraag me wel eens af of het niet veeel goedkoper is om bij oudere wagens niet altijd maar preventief te
onderhouden. ( hoewel ik me realiseer dat de kans groter wordt om plotseling langs de kant van
de weg te eindigen.)
Dat niet alleen, ik zou mezelf gen liefhebber van een bepaald merk/model durven als ik er alleen in ou rijden tot hij in de soep loopt. Met weer als extreem voorbeld de BX, 50 euro per maand APK en als hij ermee stopt terzijde schuiven...
