Paul51 schreef:Ik heb nu 2 maanden een C5 2.2 16V HDIF Break Ligne Prestige Aut. 4, een diesel dus.
De achteruitrij-verlichting doet het niet (we hebben de schakelaar schoongemaakt, meneer....), het rechterraam gaat slechts na veel proberen helemaal dicht en de verwarming van de door deze garage nieuw gemonteerde rechterspiegel (op afspraak, en toch 3 uur wachten) doet het niet.
Hier kun je niet de auto de schuld van geven, dit is echt een garage probleem, is het een Citroen dealer?
Paul51 schreef:Bovendien laat de spiegel zich bij het achteruitrijden niet in een andere stand zetten, wat volgens het boekje wel moet kunnen..
Als je geen inklapbare spiegel hebt gaat dat niet, mijn C5 is een LP en heeft geen inklapbare spiegel en dus ook geen "achteruit" stand.
Paul51 schreef:Sinds kort komt daar een merkwaardig iets bij: na het starten laat de pook zich soms slechts met kracht uit de P-stand halen, en dan gaat gelijk het lampje branden van de ESP: die doet het dan niet meer. En als ik onder het rijden een keer wat harder rem dan heel zacht, krijg ik als bericht:
'storing snelheidscontrole', en doet de cruise control (die ik vaak gebruik) het ook niet meer.
Stoppen, motor uit, weer starten en het werkt weer....tot de volgende keer stevig remmen.
En de ESP doet het meestal sowieso niet, ook als de pook zich eens makkelijk uit de P-stand laat halen.
Ik ben bepaald geen techneut, maar ik vermoed een relatie tussen die storingen (ESP, Cruise Control, vastzittende pook) en de rem. Er zit daar gewoon iets niet goed.
Het lijkt mij ook dat dit samenhangt, het rempedaal geeft de P-stand vrij en bedient ook de CC.
Dit kan wel eens de "beruchte" dubbele remschakelaar zijn.
Deze bedient behalve de remlichten ook de vrijgave van de bak en de beveiliging van de CC.