V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Welke garage? ervaring ?

Bericht door Harm »

Ik zie ergens een draadje opbloeien...

Daarom de vraag:
Hoe lang kom je al bij je (vak)garage of (merk)dealer voor onderhoud?

We weten allemaal dat een relatie met een dealer tijd kost. Ben toch even benieuwd....
En zet er gerust bij waarom ( tevreden of niet ? ) , maar ga geen anderen veroordelen omdat zij iets wel of juist niet of anders doen...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik kom sinds mijn laatste Xantia (augustus 2005) bij de huisdealer. Bevalt uitstekend. :razz:

Daarvoor reed ik diverse merken, want ik ben redelijk trouw daarin. Maar soms ga ik vreemd voor banden, sorry ;-) .
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Toen wij de 205 kregen had de vorige eigenaar erg goede ervaringen met Nefkens Apeldoorn (pugdealer). In 2000 zijn wij toen naar de dealer in Enschede gegaan. Daar kwam bij een grote beurt een bedrag naar voren om bang van te worden (als student), dus is mijn schoonvader ermee naar Nefkens Apeldoorn gegaan. Sindsdien is de 205 daar weer in onderhoud geweest.
Toen kwam de Xantia bij een dealer bij mijn ouders in de buurt vandaan. In het begin is de Xantia daar ook in onderhoud geweest, maar ik was er niet heel tevreden over: duur, de monteurs schepten tegen elkaar op wat ze allemaal aan hun kadettjes sleutelden, er werden fouten gemaakt en redelijk standaard onderdelen (remslangen bijvoorbeeld) bleken telkens niet op voorraad waardoor je regelmatig een week later terug moest komen.

Ben toen op advies van collega's die veel goeds over hem hadden gehoord naar Garage Lubbers in Hengelo gegaan. En dat bevalt tot nu toe uitstekend! Daar is toen de 205 ook in onderhoud gegaan, daarna de ZX en straks zal ik daar met de C5 ook naartoe gaan.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ik kom al 13 jaar bij mijn garage, eerst in Zwijndrecht, nu in Alblasserdam. Bevalt mij tot nog toe prima. In tegenstelling tot de C-dealert in Dordrecht.
Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik de laatste 2 auto's (laatste Xantia en huidige C5) niet bij mijn dealer heb gekocht, maar wel het onderhoud laat doen.
Voordeel is ook dat ik er twee niet onbelangrijke personeelsleden wat beter ken omdat ik ze op mijn behandeltafel heb gehad. Daardoor krijg je nog wel eens wat makkelijker iets gedaan.
En eigenlijk heb ik ze nauwelijks nodig gelukkig :lol:
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik kom er sinds 2004, omdat ik eigenlijk niet tevreden was van de dealet waar ik de C3 en de Berlingo gekocht had.
heb wel de C5 nog bij de Ex garage gekocht omdat ik toen 2 inruilers had(lees ook ander draadje) maar ben wel meteen bij mijn C5 op de beurt gegaan bij mijn huidige dealer.
begin dit jaar hebben we de C1 wel bij mijn huidige dealer gekocht, en vorige week hebben de schoonouders hun C3 ook bij mijn huidige dealer besteld.

waarom deze dealer? zal ik ook ff kort uitleggen.
het is een kleine garage zonder pracht en praal van een schowroom/
in hun kleine showroom (als je het al zo mag noemen) staat een Sm.
maar het zijn broers die de Citroengarage van hun vader hebben over genomen en al 40 jaar aan het merk sleutelen.
het zijn absoluut geen verkopers , dringen je niks op, en doen dat wat ze moeten doen gewoon goed en tegen een eerlijke prijs.

en meer moet dat voor mij niet zijn. ;-)
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Met onze Xantia kwam ik meestal bij de Citroen specialist Fieten. Voor een snelle direct effe nodig aktie meestal de Citroen dealer die bij ons om de hoek zit.
Ik heb nu nog een 5 maanden garantie op onze C5, daarna gaat hij voor onderhoud en reparatie zoveel mogelijk naar Fieten en de snelle direct noodzakelijke acties de dealer om de hoek. Maar eerst probeer ik natuurlijk of ik zelf een en ander kan doen.
En in Groningen heb ik nog een garage waar ik ook al jaren kom en ze goed ken.
Dat zijn de drie vaste garages voor de C5.
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Sinds 1972: BM in Groningen.
Tussendoor ga ik vaak vreemd (bijvoorbeeld voor banden), maar dat wordt minder naarmate de Citroen en de ingreep complexer worden.
Met Eend en Dyane kon je nog bij de dorpsfietsenmaker terecht . . .
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Oldenhage

Bericht door Menno »

Ik rij al dik 15 jaar Citroen , zo lang kom ik ook bij m'n dealer .... waarom daar , omdat ik daar vanaf het begin als klant werd behandeld en niet als nummer ( inmiddels kennen ze mij zo goed dat ik aan 1 woord vaak genoeg heb , en staat de espresso al klaar :razz: ;-) ) , en het is er klein en overzichtelijk , je ziet wat er met je auto gebeurt i.p.v. de sleutels afgeven bij een receptionist .... verder denken ze met je mee , kortom geen reden om te switchen :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik heb helaas totdusver al heel wat dealers versleten. Ik ga ze maar niet beoordelen op hoe goed ze een Xm V6 of CX GTi kunnen troubleshooten, want dan valt vrijwel iedereen af ;)

Een greep dus uit relevantere ervaringen:

Ik kocht in 2001 mijn Xantia (nieuw) in Soest, bij een relatief kleine dealer, het eerste onderhoud heb ik daar laten doen, tot volle tevredenheid. Maar het was wat ver weg van mijn woonplaats of mijn werk. Hij is gestopt omdat hij ook naar Citroen maatstaven te klein was.

Dichterbij mijn werk heb ik onderhoud laten uitvoeren in Oosterhout, toen nog off. Citroëndealer Bertens, later Franse autospecialisst Bertens, inmiddels onderdeel van Emerpark (Breda) Erg vriendelijk mensen, maar ze hebben bij mij direct afgedaan toen ze na het verwisselen van remblokken de verklikkerdraadjes verkeerd hadden gelegd. Kortsluiting binnen 20km en ik kon er nog een keer langs. :(

Daarna heb ik mijn Xantia ingeruild voor een praktisch nieuwe C5, de eerste beurt zat bij de koop in. Dit was in Krimpen bij P. en D. Broere B.V. Een prima ervaring, kreeg er nog een leenauto bij omdat ze ver van mijn werk zaten, maar daarna was dit toch te lastig. Te ver van huis en te ver van mijn werk.

Dus op naar de dealer in Bergen op Zoom, op zich geen slechte ervaring, maar later bleken er toch zaakjes niet te kloppen: geen aanrader.

Vervolgens heb ik maar eens de dealer om de hoek (Van Leeuwen Delft B.V.) geprobeerd, eens maar nooit weer...een simpele beurt met Eolys (80dkm) was te ingewikkeld, ze wilden me het liefst vier banden en rondom nieuwe remmen aansmeren. Uiteindelijk heb ik een deel zelf moeten doen. Eerder bij een APK de standaard oplichterij: ruitenwissers, lampjes, dus ik was al gewaarschuwd...

De totdusver laatste beurt(+apk) heb ik dus maar bij de huisdealer laten uitvoeren. ;)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Toen ik de Xant nog had, kwam ik altijd bij een kennis die 1e monteur was bij Citroen.
Sinds ik een C5 heb wil hij die niet meer in onderhoud hebben i.v.m. de computer. Dat is voor hem te ingewikkeld.
Vanaf juli 2005 kwam ik bij Citroen Zuidoost te Amsterdam. Dat beviel me goed, maar die is wel duur vind ik. Sinds mei 2006 kom ik bij de huisdaeler en dat bevalt me uitstekend. :smt038

Groet,
Ger
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.
Erelid
Erelid
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
Onze Citroens werden tot nu toe onderhouden in de garages waar we ze hebben gekocht. Ooit begonnen met een gebruikte BX 1,6 Progress, in 1997 gekocht bij Luveto in Brielle. In 2000 ingeruild, ook bij Luveto, voor een gebruikte Xantia 2,0. Beide auto's daar in onderhoud geweest, uitstekend behandeld. In 2003 Xantia ingeruild voor een nieuwere gebruikte Xantia 2,0 bij Van Fraassen in Goes. Eveneens keurige behandeling, maar een beetje ver.

Begin dit jaar gezocht naar een C5. Eerst naar Luveto, die inmiddels zowel een nieuw filiaal had geopend (en ook al gauw weer gesloten) als een nieuw pand had betrokken. Tijdens de onderhandelingen kreeg ik de indruk dat ik mee ging betalen aan dat megalomane gebouw. Omdat ik daar geen trek in had ben ik wat verder gaan zoeken en kwam terecht bij Gebr. Broere in Krimpen a/d IJssel. Bescheiden garage, keurige behandeling, maar ook een beetje ver van mijn woonplaats. Komende vrijdag gaat m'n dame dus naar Goedbloed in Zierikzee voor de 60.000 beurt. Kijken wat dat wordt.
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Mijn moeder heeft haar (toenmalige) Xantia diesel daar ooit gekocht....uit de verhalen krijg ik wel een betrouwbare indruk...
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ik had mijn eerste CX gekocht en in onderhoud bij Zanddonk Waalwijk. Ze plukte mijn moeder al een jaar of 20.. ;-) , waarschijnlijk waren daarom mijn reparaties nog behapbaar... :D
Daarna de GTI Turbo bij Van Gompel in Eindhoven...ik deed toen nog wel veel zelf en liet Van Gompel aanrukken als ik net even een palletje teveel eraf getokken had..Jaaa, VG had begrip voor (arme) studenten met een Citroen.

Daarna het een en ander bij een beun in de bossen achter Maliskamp om met de BX dan te landen in Haaren bij Van den Berg. Dat ie het dealerschap in Den Bosch kon overnemen verbaast me niets.....Tjonge, jonge. Iedere keer als 't ie daar een beurt gekregen had dan stond ik in de weken erna weer een keer stil voor een veeeeel grotere reparatie...Wat een geld..

Toen een tijdje geen Nederlandse garages om te eindigen bij Van Leeuwen in Delft. Ach, dat mijn Xantia een maandag en maandag erop auto was konden zij niets aan doen....Ik hoop dat ze er een leuke serre van hebben laten aanbouwen...Maar de service was en is goed. Zowel de C5 als ook de ZX hadden we daar in onderhoud. Nu al een tijdje geen garage, maar dat komt nu wel er weer aan...Lelystad here we come en ik heb ook wel vertrouwen in die tent...(goedkoop zal het wel niet zijn .. :smt080 )
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Kom in principe nooit in een garage, alleen de APK voor de DS en Frégate worden bij een garage gedaan , de APK voor de C5 bij een onafhankelijk keurder.Alleen als ik vragen heb of onderdelen voor de DS nodig heb ,of als de airco van de C5 (voorheen Xantia) gevuld moet(st) worden ga ik naar de gebroeders Sanders in Mariahout :smt023 ,daar kom ik al meer dan 10 jaar en word erg vriendelijk en kundig geholpen.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Berichten: 656
Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Locatie: Tilburg
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
In het verleden voor ik naar Tilburg verhuisde liet ik mijn BX en Xantia altijd in mijn woonplaats Diemen bij Citroen Garage Ordas doen tot volle tevredenheid. Toen ik verhuisde werd de afstand me toch een beetje te veel en ben ik noodgedwongen uitgeweken naar Citroen Garage Bertens in Tilburg, maar daar was ik niet content mee.

Op een morgen wilde m'n Xantia door computerproblemen niet meer starten; ANWB is er ruim een uur mee bezig geweest, maar kreeg het ook niet opgelost, wat resulteerde in een takelwagen die hem noodgedwongen naar de garage heeft gebracht. Die konden de computerstoring niet tot mijn tevredenheid met de Xantia oplossen. Inclusief nog wat andere zaken heeft me dat alles bij elkaar bijna tweeduizend EURO gekost :!:

Toen ik hem op de C5 had ingeruild ben ik er naderhand via het Xantia forum achtergekomen dat er waarschijnlijk een kabelbreuk of corrosie ergens in heeft gezeten. Mede omdat iemand anders met eenzelfde uitvoering / leeftijd / km-stand / problemen met zijn Xantia had als ik; alleen kostte die grap hem maar ca. 400 euro voor de komplete kabelboom die is uitgewisseld.

Iedere monteur die nu tegen mij zegt dat ie de computer moet uitwisselen, moet eerst de bekabeling maar es goed door meten; dat laat ik me geen tweede keer gebeuren. Komt nog bij dat ze daar bij de garage waarschijnlijk ook achter gekomen zijn, want er is een bijpass kabel aangelegd, toen de computer is uitgewisseld. Verklaart ook waarom de reparatie ook meer dan een week heeft geduurd en ze maar niet konden vertellen waneer mijn auto eindelijk klaar was.

Daarna m'n C5 nog een keer daar gebracht voor een onderhoudsbeurt, waarna na enige tijd m'n remmen gingen piepen.
Dat heb ik ze niet meer laten oplossen, want ik was het zat en heb ik m'n C5 toen de volgende beurt kwam vlak bij mijn werk naar een lokale onafhankelijke Bosch vak-garage in Wouw (waar ik goede berichten van had gekregen van collega's) toegebracht.
Het is weliswaar geen Citroen garage, maar gelukkig loopt daar ook iemand rond die verstand heeft van Citroen en daar komt bij dat hij zelf in een DS rijdt, dus dat geeft wel enig vertrouwen. Tot nu toe heb ik mijn C5 nog iedere keer als ik hem 's morgens bracht daar dezelfde dag 's avonds kunnen ophalen, en dat scheelt een heleboel gedoe met een leenauto.
Groeten, Rob

Historie:
  • BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
Plaats reactie