@Peterdb,
Boby of Body worden niet snel boos hoor. Iets krachtig schrijven, wat men al krachtig kan noemen, heeft geen uitstaans met boosheid of iets dergelijks. Verder meen ik gelezen en begrepen te hebben dat J. Oldenhage een voorstel formuleerde om de resultaat gebonden materie eventueel per email te willen doorzenden indien gewenst. Dat er enige terughoudendheid aanwezig is tot het openbaar maken van testen, is enerzijds begrijpelijk, anderzijds zie ik geen verband met eventueel schending van het daarmee verbonden beroepsgeheim. Tot daar ieder zijn keuze en mijn respect daarvoor. Voor eventuele verdere vragen naar testresultaten is er eventueel ook de elektronische mogelijkheid. Ik zie echter niet in welke probleem zich daar situeert indien het niet in de openbaarheid verschijnt.
Weet u wat veel erger is? Dat de betrouwbaarheid van Belgische Citroën dealers op een bijzonder laag peil komt te staan dat niet alleen de consument uitmelkt. Dat meer en meer Belgische Citroën gebruikers hun toevlucht gaan zoeken naar Nederlandse dealers. Wat daar mogelijk blijkt te zijn tegen betaalbare prijzen wat hier zonder meer voor betwisting en weigering vatbaar is.
Zelfs aangelegenheden die onder wettelijke garantie vallen, gelijk met de voeten worden getreden waarmee de consument genoegen dient te nemen. Alzo denkt men toch althans...
That's Belgium.
Voor het overige ben ik de kalmheid zelve...
Het zoude beter en wenselijker zijn, dat de hoofrolspelers bij Citroën hun terrein beter zouden leren verkennen en adequater zouden inspelen op de verzuchtingen en meldingen die de consument aanreikt. Dit zou al een absoluut vereiste kunnen betekenen om charlatans, bedrog en spoedige verrijkingen uit te sluiten waar de goed menende dealers mede en ongewild het slachtoffer van worden.
Dit lijkt me al een betere aanzet dan de zelfstandige dealers op te zadelen met verplichte fraaie uitrustingen die in het oog springen, maar waar bedrog en buitensporige aangerekende kosten welig blijven tieren op Belgisch grondgebied.
We gaan er prat op, indien citroën dealers alhier de situatie blijven handteren zoals momenteel bij ons al aan het licht is gekomen, eigen kuilen aan het graven zijn dat niemand ten goede zal komen. Ook niet de enkele, betrouwbare goed menende citroën dealers die al dun bezaaid liggen op ons grondgebied en waar men al ver naar op zoek mag gaan.
Blijkbaar is de kleine garage waar vader, zoon en werknemer, de arbeid verrichten ook al niet meer gewenst. Waar deze nog dienen op te boksen en te knokken en bedrog niet kunnen waarmaken om hun geloofwaardigheid te behouden. Hun werkzekerheid willen behouden door de tevredenheid van hun cliënten.
Blijkbaar zijn grote holdings van gebouwen veel wenselijker. Waar de consument geen zicht mag en kan hebben op de uit te voeren werken aan zijn voertuig. Ons is duidelijk geworden welke redenen hier achter schuilt. Ondanks men hier de koffie krijgt aangereikt die nota bene aan de consument drie dubbel wordt aangerekend. Het verlies van 10 cliënten niet wordt gemerkt of eenvoudig worden weggelachen.
Geef ons maar die kleine zelfstandige zonder die citroënpyloon in de voortuin waar ik als consument mee mag voor opdraven aan die 20.000 euro's dat citroën verplicht oplegt aan hun holding dealers. Waar kleine betaalbare herstellingen uit den boze zijn geworden en meteen met grote dure middelen worden opgelost.
We zijn zeker niet boos en waarom zoeken meer Belgische citroën rijders hun toevlucht naar Nederlandse dealers?
De ervaring van mijn zoon deze week, zou dit verhaal nog beter en completer maken om te begrijpen wat er werkelijk aan de hand is.
Zo had mijn zoon deze week een defect voor. Waar hij vorige maand 1.200 euro voor betaalde bij een Belgisch dealer, heeft een Nederlandse Citroën houder moeten vaststellen dat gans de reminstalatie diende vervangen te worden achteraan wat zogezegd vorige maand werd vervangen.
Indien men aarzelt aan mijn melding, no problems, de foto's kunnen geplaatst worden zoals de Nederlandse dealer de remsintalatie in een kartonnen doos meegaf met mijn zoon. Ten bewijze van...
Voor het overige peterpd, no hard feelings......