Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2009 23:19
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator
Locatie: waalre
Als je exact wil weten wat er voor olieen in je C5 moet hebben kan je hier kijken.
Voor elke auto en ieder type ff kenteken ingeven en je vind alles.
http://www.kroon-oil.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor elke auto en ieder type ff kenteken ingeven en je vind alles.
http://www.kroon-oil.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
C5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon C5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.
C5club Fan


Berichten: 89
Lid geworden op: 16 feb 2010 22:58
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09873
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 323000
Kleur: gris iceland
Tja, wat is dunner ... en wat is beter?
Bij een multigrade staat het eerste getal voor de viscositeit bij koude, het tweede getal voor de viscositeit bij warmte. Een 5W40 is dunner en smeert dus als het koud is (bij koude motor, in de winter bijvoorbeeld) beter als een 10w40 of 15w40. Het tweede getal staat voor viscositeit bij warme motor als de olie warm is. Bij hoge temperaturen (in de zomer bijvoorbeeld) is een 5w30 dan ook dunner dan een 5w40 of 15w50. Toch wil je graag dat de olie (lees: de oliefilm tussen de draaiende delen) dan weer niet té dun wordt, en is een hoger 2e getal vaak beter.
En dan is er nog de 'sterkte' van de olie: ik heb begrepen dat de kwaliteit van de olie beter is naarmate het verschil tussen het eerste en tweede getal kleiner is, dus liever een 15w40 dan een 5w40, of beter een 20w50 dan een 15w50. Een zgn Singlegrade scoort in dat opzicht altijd het beste, bv 30W, maar dan moet je vaker olie wisselen (in ons klimaat met grote verschillen tussen zomer en winter). En dat willen we niet, dus kiezen we voor een compromis.
5w30 is voor een C5 lekker in de winter, maar misschien wel wat te dun in de zomerhitte.
Bij een multigrade staat het eerste getal voor de viscositeit bij koude, het tweede getal voor de viscositeit bij warmte. Een 5W40 is dunner en smeert dus als het koud is (bij koude motor, in de winter bijvoorbeeld) beter als een 10w40 of 15w40. Het tweede getal staat voor viscositeit bij warme motor als de olie warm is. Bij hoge temperaturen (in de zomer bijvoorbeeld) is een 5w30 dan ook dunner dan een 5w40 of 15w50. Toch wil je graag dat de olie (lees: de oliefilm tussen de draaiende delen) dan weer niet té dun wordt, en is een hoger 2e getal vaak beter.
En dan is er nog de 'sterkte' van de olie: ik heb begrepen dat de kwaliteit van de olie beter is naarmate het verschil tussen het eerste en tweede getal kleiner is, dus liever een 15w40 dan een 5w40, of beter een 20w50 dan een 15w50. Een zgn Singlegrade scoort in dat opzicht altijd het beste, bv 30W, maar dan moet je vaker olie wisselen (in ons klimaat met grote verschillen tussen zomer en winter). En dat willen we niet, dus kiezen we voor een compromis.
5w30 is voor een C5 lekker in de winter, maar misschien wel wat te dun in de zomerhitte.
Ex: Mini 1000, Visa II RE; BX 1.4; BX 1.6 TRI; BX 1.9 D; Break Ligne Prestige 2.0 HDI
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
Actueel: C5 2.0 Diff. HDI Aut.; BMW K75S
C5club Rookie


Berichten: 19
Lid geworden op: 17 jun 2009 17:48
Auto: break tentation 16HDI
Opties: Parkeer sensoren achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10780
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: fulminator
Locatie: Balen Belgie
Heb mij drie bussen van 5 liter Total qaurtz ineo ECS 5w-30 aangeschaft via internet in Duitsland, komt verzendingskosten in op € 7,35 per liter.
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Wel in orde dan die Action olie , zag hem pas staan maar twijfelde erover .
Zag bij eenpaar releningen dat C5 regelmatig met 10 W 40 is ververst ook , misschien wat dikkere beter bij hoge km stand
Zag bij eenpaar releningen dat C5 regelmatig met 10 W 40 is ververst ook , misschien wat dikkere beter bij hoge km stand
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Okay, overstappen nu op de 5 W 40 zal dus geen kwaad kunnen ??
Wil toch de olie verversen .
Wel iets verbruik denk ik??
Dan gelijk maar de 5 w40 dan , zelfs die van Action dan ..
Aftapplug zit zeker onder een afdek plaat neem ik aan , heb nog niet echt gekeken ook .
Geen specilae sleutel nodig neem ik aan om plug los te draaien , en nieuwe ring plaatsen natuurlijk
Wil toch de olie verversen .
Wel iets verbruik denk ik??
Dan gelijk maar de 5 w40 dan , zelfs die van Action dan ..
Aftapplug zit zeker onder een afdek plaat neem ik aan , heb nog niet echt gekeken ook .
Geen specilae sleutel nodig neem ik aan om plug los te draaien , en nieuwe ring plaatsen natuurlijk
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor de olie af te laten heb ik een afzuig aparaat
werkt zeer goed
en niet morsen
werkt zeer goed
en niet morsen
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Alleen zorgen dat die @#$% afdekplaat weer goed op z'n plek komt.John LeGrand schreef:Aftapplug zit zeker onder een afdek plaat neem ik aan , heb nog niet echt gekeken ook .
Geen speciale sleutel nodig neem ik aan om plug los te draaien , en nieuwe ring plaatsen natuurlijk
Afzuigen is inderdaad veel eenvoudiger.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Blijft er dan geen prut achter in je carter?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Is wel makkelijker inderdaad ,maar of er alles uitgaat ?/
Met aftappen ook niet 100 % eruit denk ik, dus
blijft om het even wat dat betreft denk

Met aftappen ook niet 100 % eruit denk ik, dus
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je dat, zoals het hoort, doet bij een goed warme motor, en tegelijk het filter verwisselt, dan loopt de troep er echt wel uit.
Bij het afzuigen lukt dat nooit helemaal, omdat de oliepeilstok niet helemaal tot de bodem van het carter komt.
Groet,
JW
Bij het afzuigen lukt dat nooit helemaal, omdat de oliepeilstok niet helemaal tot de bodem van het carter komt.
Groet,
JW
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Okay JW, precies zolas ik het altijd gedaan heb ook ,the old fashion way

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb de test is gedaan en er kan misschien een drup achterblijven
maar nog niet gedaan bij een C5
laat men de olie af en men draaid de stop na enkele minnuten, er terug op blijft er ook olie achter
maar nog niet gedaan bij een C5
laat men de olie af en men draaid de stop na enkele minnuten, er terug op blijft er ook olie achter
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Motor heel even laten draaien ,maar in dat geval beter de eventuele erin laten , zal niet erg veel zijn er komt genoeg nieuwe olie bij weer , blijft altijd wel iets denk gewoon ...
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Is het niet meer zo dan dat de oliestop het laagste punt is en magnetisch?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.




