C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jul 2007 23:11
Auto: C5 break 2.0 16v exclusive Nav en C1
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 181000
Kleur: antraciet
Locatie: Veldhoven
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
:citrofiel
Hoi
Ik had ook zo'n probleem met aico dan deed hij het weer niet dan weer wel dan enkele graden verschil.
Iedere keer bij de dealer geen probleem!Op de laatste keer jawel links heet en rechts koud.
gisteren mengmotor laten vervangen (Op advies van deze site) en het ziet ernaar uit dat het probleem nu getakkeld is.En de kosten vielen reuze mee Motor kost € 98,19 en plaatsen € 55,60 en bij een officiele Citroendealer!
Namelijk de B&B autogroep en zitten in S'hertogenbosch,Sint-oedenrode en Oss.

Niet zelf doen als je er tegen op ziet!
Gebruikersavatar
AvB
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 mei 2009 12:40
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator
Locatie: Heiloo
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door AvB »

Net de auto paar weekjes in bezit en ook troubles met de ventilatie.
De blower aan de bijrijderskant doet niets.
Daarnaast wil de airco niet meer werken als de buitentemp boven de 25 graden.
Ritje R'dam - Alkmaar was niet echt lekker afgelopen weekend. Kon niet met arko rijden ivm slapende ukkepuk achterin.
Maar als de mengmotor stuk is... reageert de airco dan ook niet meer?
Of is het de aircopomp en de mengmotor.

Gelukkig nog garantie.

Wie kan me nog voorzien van wat tips?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Kan ook de module zijn .... dat de airco niet werkt boven 25 graden is een beetje vreemd ( temperatuurmetertje van de buitenlucht geeft juiste waarde aan ? ) , anders maar eens door een aircoboer laten checken ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Iets anders is mij bij warm weer gedurende de eerste 5 a 10 minuten na het wegrijden opgevallen.
De airco schakelt korte tijd uit (~5 seconden) en de blower gaat langzamer draaien als de motor weinig toeren maakt (bv. bij wegrijden bij een kruising). De motor maakt dan natuurlijk wel meer toeren dan stationair. Bij een stationair draaiende motor werkt de airco gewoon naar behoren.
Herkent iemand dit?
Is dit normaal of een teken dat er bv. te weinig koelmiddel is?
Jacco
Gebruikersavatar
AvB
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 mei 2009 12:40
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator
Locatie: Heiloo
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door AvB »

Menno schreef:Kan ook de module zijn .... dat de airco niet werkt boven 25 graden is een beetje vreemd ( temperatuurmetertje van de buitenlucht geeft juiste waarde aan ? ) , anders maar eens door een aircoboer laten checken ;)
Ik ga zo even langs de dealer waar ik de auto vandaan heb. Had nog een paar andere dingetjes. Alleen als ik de verhalen lees dan knijp ik hem even ook is het allemaal garantiewerk. Maar binnenkort met de dame op vakantie. En op Corsica kan het wel een veel warmer zijn dan hier afgelopen weekend. De kleine van 2 zat met 2 minuten al vastgeplakt aan de stoeltje.

Maar anwoord op je vraag is dat de buitentemp wel goed wordt aangegeven.

Behalve dat de bijrijderskant geen lucht geeft viel het me op dat de voetenruimte voor ook nauwelijks lucht wordt geblazen. Achter wel.

Ik hou jullie op de hoogte.
Huibert
Huibert
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door Huibert »

Workaround:

Zet je ventilator stand zo laag mogelijk, zet je thermostaat aan bestuurderskant zo hoog mogelijk (28 graden).Wacht even (10 sec) daarna thermostaat bestuurderskant op 16 graden.
Zet nu de airco weer op automatisch.

Bij mij werkt het tot nu toe altijd.
Gebruikersavatar
AvB
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 mei 2009 12:40
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator
Locatie: Heiloo
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door AvB »

Hej bedankt voor de tips.

Het vreemde is nu dat het een stuk koeler is buiten en de airco 'normaal' lijkt te werken.
Het vreemde vind ik wel is dat de gevoelstemperatuur van links en recht af en toe verschillen. Alleen is de tempinstelling het zelfde. :smt017

Woensdag gaat ze naar de dealer. Kunnen meteen een paar andere punten mee als sportief geluidje uit de uitlaat ( ws een gaatje) een niet lekker werkend koppelingspedaal ( hoog aangrijppunt en hikkend schakelen) en zwaar onderin. Trillen bij 110 kmh . En dan nog de blower die aan de bijrijders kan het niet doet en nauwelijks bij de voeten.

Ik nu zo blij met de garantieregeling.
Gebruikersavatar
AvB
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 mei 2009 12:40
Auto: C5 break 2.0 16v ligne prestige
Opties: pack break,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09367
Productienummer: 10154
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 135000
Kleur: gris fullminator
Locatie: Heiloo
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door AvB »

Ondertussen staat onze C5 sinds dinsdag ter reparatie bij de dealer.
Ik zit te wachten op het telefoontje dat ze gemaakt is.
Heb nu een opel astra station meegekregen. Ik word er claustrofobisch van.
Jacob
Jacob
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door Jacob »

Vorig jaar tijdens de heetste dag van de vakantie in Frankrijk viel de airco uit. De auto werd bloedheet.
Met de dealer gebeld en er was niets aan te doen. Dus zo naar huis gereden.
Mengmotor laten vervangen bij dealer. Kosten 200 euro

Dit jaar voor de vakantie condensor airco laten vervangen en opnieuw vullen. 400 euro
Perfect lucht weer heel koud.
Tijdens de vakantie weer heel de kachel op hol.
Thuis gekomen weer laten repareren. 200 euro.
Ik heb het mengmotortje mee gevraagd. Bleek perfect.

Een week later weer een kachelklep die bleef hangen.
Terug naar de dealer.
Sorry maar het is het kachelhuis.
Deze reparatie gaat 1000 euro kosten.

Iemand een tip?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Afspraak maken met de werkplaats van Bart Ebben.

Die jongens hebben ervaring met demontage montage van het dashbord en het kachelhuis en ze hebben een hele berg van die kachels in voorraad.

Ik denk dat het de helft kost.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Jacob
Jacob
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door Jacob »

Ze zijn nu gesloten maar ik heb een offerte gevraagd.
Bedankt voor de reactie
Happy
Happy
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door Happy »

Dag heren,

nu even het volgende, ik heb de motor los liggen maar nog wel aangesloten.
Nu het volgende, ik start de motor en dan draait het motortje een klein stukje heen en weer, als ik nu de temp van 16 naar 28 draai dan draait hij maar een heel klein beetje dit is nauwelijks voelbaar.
Als ik de temp dan weer naar 16 draai gebeurt er echter niks meer?!?!. als ik opnieuw start dan weer hetzelfde ritueel. Klopt dit dat hij niet meteen weer draait of moet hij meteen reageren. WIE KAN MIJ SNEL ANTWOORD GEVEN OF DIT KLOPT.

Groeten Happy
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
C5club Bikkel
C5club Bikkel
-systeem staat toch op "auto" en niet op "eco" neem ik aan als je dit probeert
-hoe reageert de blower als je ineens van 16 naar 28 of andersom gaat
-als motortje draait is die i.i.g niet kapot maar zit het in de aansturing
Happy
Happy
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door Happy »

Hoi Hans en de rest,

sorry sorry sorry,
ik heb het motortje voor de ruitontwaseming gedemonteerd blijkt, nu de andere motor die bijna onvindbaar is gedemonteerd en die reageerd wel goed, als ik de temp kouder zet gaat hij harder blazen en als de temp hoger is gaat hij langzamer blazen dus dat is wel goed.
Andere motor er nu uit en nu proberen te kijken wat er aan de hand is, hij draait goed dus ik denk dat de as in het kachelhuis niet goed meer is want het asje op het motortje is heel, deze kan ik zeker niet alleen vervangen of wel. maar goed ik moet eerst eens kijken hoe hij er uit ziet dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen. ik heb wel een motor waar een kunststof asje in/op zit en deze kan dus ook niet los gaan zitten. het is een VALEO 653118V.C 08, is dit al een vervanger of een orginele motor.
Jacob
Jacob
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door Jacob »

Bij mij is het kachelhuis niet goed. Daar is de kunstofvertanding van stuk. Dat schijnt bij de C5 meer te gebeuren. Er schijnt een motortje te zijn met een lagere stift maar dat ga ik niet doen. Eeen nieuw kachelhuis plus plaatsen kost bij mijn dealer duizend euro.
Plaats reactie