V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ceevijf schreef:

Dat is bij 40-50 km per uur al. FF lekker doorwaaien gaat echt niet lukken.
Dat hebben meer auto's...

Dimlichten zijn niet "even" te vervangen. Ook zo'n leuke..
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 feb 2009 22:40
Auto: Berline 2.0Hdi Exclusive Automaat6
Opties: alle opties (past hier niet in)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10337
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Amstelveen
De debiel die de berichten van het RT3 navigatiesysteem heeft ingesproken en de bijgeluiden van het interieur tijdens het rijden zijn ook minpunten. Overigens kan je het eerste oplossen door de vrouwenstem te laden.
met vriendelijke groet,
Wim
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
willemcj schreef: En er is ook nog zoiets als vrije meningsuiting en elk forumlid moet hier z'n ei kwijt kunnen.
Wim, allereerst mag je het natuurlijk met mijn oneens zijn, prima. Ik vind je argumenten echter niet valide. Een forum IS vrije menigsuiting (onder controle van moderatoren) en een ieder KAN zijn ei kwijt hier.
Mijn argument tegen dit draadje is dat het weinig toegevoegde waarde heeft en een soort verzamelbak wordt van ellende, waar ook niks meer in terug te zoeken is. Een klaagtopic voor iemand die even stoom wil afblazen hebben we al.
Maar jouw mening is als goed als de mijne.

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2009 23:19
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator
Locatie: waalre
Inderdaad het bonken als je een drempel af rijd.
Schrapen over de voorwielen.
Het af en toe een eigen leven van de airco.
C5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon C5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
Ieder zijn/haar mening. Maar EvilTwin komt gelijk met een opsomming van 'minpunten' met een opmerking erbij. Dat is wel erg handig waar, i.i.g., ik al iets aan heb en dat was de bedoeling.

:cit4
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)

Auto's die we hebben gehad:

Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ronald schreef:
willemcj schreef: En er is ook nog zoiets als vrije meningsuiting en elk forumlid moet hier z'n ei kwijt kunnen.
Wim, allereerst mag je het natuurlijk met mijn oneens zijn, prima. Ik vind je argumenten echter niet valide. Een forum IS vrije menigsuiting (onder controle van moderatoren) en een ieder KAN zijn ei kwijt hier.
Mijn argument tegen dit draadje is dat het weinig toegevoegde waarde heeft en een soort verzamelbak wordt van ellende, waar ook niks meer in terug te zoeken is. Een klaagtopic voor iemand die even stoom wil afblazen hebben we al.
Maar jouw mening is als goed als de mijne.

Gr. Ronald
Het lijkt me juist handig bij het terugzoeken.
Zo kan het een hele handige lijst worden voor aandachtspunten waarop mensen kunnen letten bij de aanschaf van een C5, en welke mankementen deze zou kunnen vertonen.
Dit kan alleen maar mensen helpen in een meer afgewogen besluit bij aanschaf lijkt me.
Nu moeten ze in de search op elk mogelijk probleem zoeken om een beeld te krijgen voor de aanschaf; da's pas lastig zoeken :lol:
Ik zie ook niet in waarom dit een 'klaagtopic' zou moeten worden..
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
kijk, iemand die mijn doel begrijpt!!! :smt023 :smt193 :smt038

:cit4

@Wacko: helemaal met je eens: ondanks nadelen (die alle auto's hebben) wil ik de C5 niet meer kwijt. Ik geniet nog iedere dag van de C5 en de volgende auto wordt ook weer een C5.
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)

Auto's die we hebben gehad:

Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ceevijf schreef:Dat is bij 40-50 km per uur al. FF lekker doorwaaien gaat echt niet lukken.
Hier weet ik wel wat op... Als ik alleen in de auto zit, doe ik de beide rechterramen open. Dan gaat er een prachtige luchtstroom door de auto en wordt de ruimte mooi 'gespoeld'.

Nadelen die ik wel ervaar:
- De achterruit van de break is een stom ontwerp. Is bij mij al eens vervangen. Afgelopen zomer gerepareerd. Nu doet 'ie weer niet.
- Piepende achterremmen (remklauwen al eens vervangen). Lijkt een ontwerp fout door incompatibele materialen.
- Bekleding van de stoelen (Stof 'DAPER "KX"', Kleur "FL") kan niet tegen kinderzitjes --> bij drukpunten ontstaan kale plekken --> heb nu handdoeken onder de zitjes liggen.
- Ik vond de ruimte in de break, zonder dat de achterbank naar beneden gaat, wat tegenvallen. Een kinderfietsje ging er met meer moeite in, dan in de koffer van de sedan die ik hiervoor had.
- Dakrails oxideren onder de lak.
- Lak lijkt kwetsbaarder voor vogelpoep dan van andere merken
- Gasveren van de achterklep verliezen kracht na verloop van tijd. Vervangen niet zo gemakkelijk.

Maar de voordelen wegen zeker op tegen de nadelen :P
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
- Afschrijving
- Gebruiksvriendelijkheid RT4
- Gebonk op drempels
- Souplesse BVA-4
- Ventilatiesysteem/kachel C5 Phase III
- Geen fatsoenlijke bekerhouder
Rowi
Rowi
1) Afschrijving. (Hoewel dit er ook voor zorgt dat je goedkoop aan een goede C5 kunt komen. Geldt
dus vooral voor de kopers van een nieuwe auto.
2) De stoelen mochten voor mij iets steviger, iets harder, zijn.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Tja, minpunten... ik zou het meer 'kleine ergernissen' noemen.
  • Snel beslaan van vooral de achterste zijruitjes (Break)
  • Niet zo heel goed verwerken van heel korte dwarsribbels bij lage snelheid
  • Zijwindgevoelig (HA3)
  • Niet zo heel overzichtelijk bij inparkeren
Maar er zijn ook uitgesproken pluspunten (wil ik toch even noemen), buiten het alomgenoemde comfort:
  • Lage aanschafprijs tweedehands
  • Automatische niveauregeling
  • Interieurruimte
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Giessenburger schreef: Maar er zijn ook uitgesproken pluspunten (wil ik toch even noemen), buiten het alomgenoemde comfort:
  • Lage aanschafprijs tweedehands
Ik ervaar dit toch als een groot minpunt bij Citroen, de auto's zijn niet waarde vast. Als je de PH1 bijvoorbeeld nieuw hebt aangeschaft dan zul je denk ik wel begrijpen wat ik bedoel.
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ik denk dat het bij alle merken zo is ,vroeger bracht men een type uit ,en dat was zo verschillende jaren ,
nu brengt men een type uit en na3 jaar veranderd men het type
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
SkyBuMp schreef:
Giessenburger schreef: Maar er zijn ook uitgesproken pluspunten (wil ik toch even noemen), buiten het alomgenoemde comfort:
  • Lage aanschafprijs tweedehands
Ik ervaar dit toch als een groot minpunt bij Citroen, de auto's zijn niet waarde vast. Als je de PH1 bijvoorbeeld nieuw hebt aangeschaft dan zul je denk ik wel begrijpen wat ik bedoel.
Voor nieuwkopers zal dat vast en zeker een minpunt zijn.
Maar hoe verhoudt de nieuwprijs zich t.o.v. een auto in dezelfde klasse van een ander merk, zoals een Avensis, Accord, A4/6, Passat...? Zeker VW staat bekend als waardevast, maar je mag dan ook even 10K meer lappen bij nieuwkoop...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
De koplampen mochten wat makkelijker te wisselen zijn, maar aan de andere kant heb ik nu, door het experimenteren met de xenon, de bumper er al zo vaak af gehad dat ik het onderhand slapend kan doen. :lol:

Het grootste minpunt is voor mij de snelle afschrijving, maar dat zullen anderen weer een voordeel vinden, een hele jonge auto voor de helft van het geld. :smt089

Verder heb ik eigenlijk niet veel te klagen over deze C5, de eerste 100.000km was echt probleemloos. :smt023

Dat is bij andere merken wel anders geweest,er zijn auto's die ik van ellende bij 30.000km weer ingeruild heb.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Plaats reactie