Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Dank voor de info, ik ga ermee aan de slag.
Johan
Johan

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Met de info van ET ga ik de komende week aan de slag en probeer een beetje bij te houden wat er gebeurd, zonder er slapeloze nachten van te hebben hoor.
Maken jullie je geen zorgen
Gisteravond de auto in de hoogste stand weggezet, deze ochtend stond de achterkant precies op normale rijhoogte, 70 cm.
Bij het oprijden van een parkeerplaats in het winkelcentrum zette ik de auto in de hoge stand(niet superhoog dus) en merkte dat alleen de achterkant omhoog kwam. De voorkant stond al in hooge stand.
Het oprijden is dus via wat drempels en het nodige bochtenwerk en inparkeren.
Ik wacht tussen elke wissel van wagenhoogte ongeveer 1minuut.
Ik blijf proberen zicht te krijgen op wat er gebeurd en wanneer.
Kunnen de sensoren smerig zijn of stroef lopen? En kan dan schoonmaken oid een simpele oplossing zijn? De volgend eweek zet ik de auto op een brug en zal me er dan eens in verdiepen. Tot dan zal ik hier ervaringen opschrijven en vragen stellen. Jullie ervaringen en tips zijn welkom natuurlijk.
Johan
Maken jullie je geen zorgen

Gisteravond de auto in de hoogste stand weggezet, deze ochtend stond de achterkant precies op normale rijhoogte, 70 cm.
Bij het oprijden van een parkeerplaats in het winkelcentrum zette ik de auto in de hoge stand(niet superhoog dus) en merkte dat alleen de achterkant omhoog kwam. De voorkant stond al in hooge stand.
Het oprijden is dus via wat drempels en het nodige bochtenwerk en inparkeren.
Ik wacht tussen elke wissel van wagenhoogte ongeveer 1minuut.
Ik blijf proberen zicht te krijgen op wat er gebeurd en wanneer.
Kunnen de sensoren smerig zijn of stroef lopen? En kan dan schoonmaken oid een simpele oplossing zijn? De volgend eweek zet ik de auto op een brug en zal me er dan eens in verdiepen. Tot dan zal ik hier ervaringen opschrijven en vragen stellen. Jullie ervaringen en tips zijn welkom natuurlijk.
Johan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Blijft de voorkant wel in de allerhoogste stand? Als alleen de achterkant zakt blijft de achterste sensor verdacht.
Gaat hij wel netjes naar de verhoogde rijstand? Probeer ook eens met de auto in de verhoogde stand, met de hand of door op de dorpel te gaan zitten de auto in te duwen. Voel hoe zij na enkele seconden gaat corrigeren en compenseren. Idem als je weer loslaat/eruit stapt.
Kan voor ook, maar daar is het wat lastiger om veel kracht of gewicht erop te zetten.
Als je via slecht wegdek naar de parkeerplaats gaat moet hij zowel voor als achter wat omhoog gaan (+13mm), maar niet zo hoog als de verhoogde rijstand (max 40km/h); die is zeker het dubbele daarvan.
Sensoren kunnen niet stroef gaan, maar wel stuk.
Inwendig vuil is niet de bedoeling, geen idee of je ze dan nog schoon kunt maken of dat vervangen dan niet gewoon slimmer is.
Gaat hij wel netjes naar de verhoogde rijstand? Probeer ook eens met de auto in de verhoogde stand, met de hand of door op de dorpel te gaan zitten de auto in te duwen. Voel hoe zij na enkele seconden gaat corrigeren en compenseren. Idem als je weer loslaat/eruit stapt.
Kan voor ook, maar daar is het wat lastiger om veel kracht of gewicht erop te zetten.
Als je via slecht wegdek naar de parkeerplaats gaat moet hij zowel voor als achter wat omhoog gaan (+13mm), maar niet zo hoog als de verhoogde rijstand (max 40km/h); die is zeker het dubbele daarvan.
Sensoren kunnen niet stroef gaan, maar wel stuk.
Inwendig vuil is niet de bedoeling, geen idee of je ze dan nog schoon kunt maken of dat vervangen dan niet gewoon slimmer is.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
ET,
De voorkant blijft wel in de hoogste stand staan, zo op het oog.
Wanneer de auto in d ehoogste stand staat en ik stap in met mijn 100+kg dan hoor ik de pomp even werken om de hoogte te corrigeren.
Corrigeren en compenseren gaat dus goed.
Hoogte na slecht wegdek niet goed op gelet, zal ik nog doen.
De afgelopen dagen voor mijn gevoel wel een keer gemrkt en ikd enk dat die 13mm zakken/stijgen van toeppassing was. Maar niet goed op gelet dus.
Bij het op de plek stilstaan en dan de auto laag/normaal/hoog/extra hoog laten bewegen gaat mooi soepel. Zowel omhoog als omlaag gaan. In de tussenstappen gaat het soepel, maar ook van ene extra hoog naar laag gaat mooi soepel in 1 beweging.
Voorkant zal ik uitproberen met de motorkap omhoog en duwen op de dwarsbalk tussen de lampen.
Johan
Johan
De voorkant blijft wel in de hoogste stand staan, zo op het oog.
Wanneer de auto in d ehoogste stand staat en ik stap in met mijn 100+kg dan hoor ik de pomp even werken om de hoogte te corrigeren.
Corrigeren en compenseren gaat dus goed.
Hoogte na slecht wegdek niet goed op gelet, zal ik nog doen.
De afgelopen dagen voor mijn gevoel wel een keer gemrkt en ikd enk dat die 13mm zakken/stijgen van toeppassing was. Maar niet goed op gelet dus.
Bij het op de plek stilstaan en dan de auto laag/normaal/hoog/extra hoog laten bewegen gaat mooi soepel. Zowel omhoog als omlaag gaan. In de tussenstappen gaat het soepel, maar ook van ene extra hoog naar laag gaat mooi soepel in 1 beweging.
Voorkant zal ik uitproberen met de motorkap omhoog en duwen op de dwarsbalk tussen de lampen.
Johan
Johan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het is beter de duwen op de veerpoottorens, maar daar lijkt het wel goed te zitten.
Als je er in gaat zitten moet hij zowel voor als achter corrigeren, dus dan kun je wel iets horen maar dan weet je nog niet of de sensoren zowel voor als achter perfect werken.
Als je er in gaat zitten moet hij zowel voor als achter corrigeren, dus dan kun je wel iets horen maar dan weet je nog niet of de sensoren zowel voor als achter perfect werken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Toch twijfel ik nog een beetje of er wel op de goede manier is gekeken naar de veercilinders achter.JHV schreef:De auto is naar de garage geweest:
Veersysteem gecontroleerd: geen storingen aanwezig, veercilinders lekken niet.
Advies; eerst aanzien.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
ik heb mijn twijfels over de juiste diagnose ook al uitgesproken. Het moet een veercilinder zijn!
De ene cilinder lekt wat harder dan de andere, dus bij de ene zie je het binnen 5 minuten, terwijl de andere wat langer duurt
De ene cilinder lekt wat harder dan de andere, dus bij de ene zie je het binnen 5 minuten, terwijl de andere wat langer duurt
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
8 à 9cm inzakken is zo belachelijk veel, dat moet direct te zien zijn voor een garage die de cilinders controleert.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Dank voor de heerlijk duidelijke reacties!!
Ik ga deze ochtend probren of ik op de brug terecht kan EN ga daarna vragen hoe de dealer hier test. Want ik kreeg de indruk dat zij aangaven dat het de pomp mogelijk zou kunnen zijn maar dat die vervangen erg veel geld kost.
Wanneer ik mijn gevoel volg had ik de indruk dat checken vering en controle veercilinder betekende dat met de Lexia gekeken is of er een storing veersysteem uit te lezen is.
Ik ervaar mezelf dan als een eigenwijze ouderwetse, met niet Up-to-date technsche kennis, leerling automonteur. En ik ben natuurlijk ook wel een beetje een eigenwijze citroen rijder. Daarnaast heb ik een (beetje) last van beroepsdeformatie. Door mijn werkervaring, van inmidels meer dan 10 jaar geleden, geloof ik niet iedereen zo maar meer. En dat wordt versterkt door mijn hersenletsel. Wantrouwen is een bekend "bijverschijnsel" van mensen met niet aangeboren hersenletsel. Dat is soms best lastig.
Maar, weten jullie, ik weet gewoon dat wanneer iemand mij uitlegd dat het veersysteem gecontroleerd is op welke manier hij dat gedaan heeft. Mijn enige kennis van zaken, mijn soms lastige hersenletsel, maken het dan moelijk om scherp en duidelijk te zijn.
Ik heb het al wel eens aangegeven, maar dit forum is voor mij dus van belang. De duidelijke uitleg en reacties heb ik gewoon nodig om mijn lijn dan in te kunnen zetten.
Dat is overigens geen dom/onzeker gebeuren oid hoor. Wel effe checken! Want dat is iets wat ik in al die jaren na het oplopen van mijn hersenletsel wel heb moeten leren, effe checken of iets klopt!
En nee, dat heb ik niet met met alles en ook niet met autorijden. Een boom is een boom en daar twijfel ik niet aan. hetzelfde voor medeweggebruikers
Johan
Ik ga deze ochtend probren of ik op de brug terecht kan EN ga daarna vragen hoe de dealer hier test. Want ik kreeg de indruk dat zij aangaven dat het de pomp mogelijk zou kunnen zijn maar dat die vervangen erg veel geld kost.
Wanneer ik mijn gevoel volg had ik de indruk dat checken vering en controle veercilinder betekende dat met de Lexia gekeken is of er een storing veersysteem uit te lezen is.
Ik ervaar mezelf dan als een eigenwijze ouderwetse, met niet Up-to-date technsche kennis, leerling automonteur. En ik ben natuurlijk ook wel een beetje een eigenwijze citroen rijder. Daarnaast heb ik een (beetje) last van beroepsdeformatie. Door mijn werkervaring, van inmidels meer dan 10 jaar geleden, geloof ik niet iedereen zo maar meer. En dat wordt versterkt door mijn hersenletsel. Wantrouwen is een bekend "bijverschijnsel" van mensen met niet aangeboren hersenletsel. Dat is soms best lastig.
Maar, weten jullie, ik weet gewoon dat wanneer iemand mij uitlegd dat het veersysteem gecontroleerd is op welke manier hij dat gedaan heeft. Mijn enige kennis van zaken, mijn soms lastige hersenletsel, maken het dan moelijk om scherp en duidelijk te zijn.
Ik heb het al wel eens aangegeven, maar dit forum is voor mij dus van belang. De duidelijke uitleg en reacties heb ik gewoon nodig om mijn lijn dan in te kunnen zetten.
Dat is overigens geen dom/onzeker gebeuren oid hoor. Wel effe checken! Want dat is iets wat ik in al die jaren na het oplopen van mijn hersenletsel wel heb moeten leren, effe checken of iets klopt!
En nee, dat heb ik niet met met alles en ook niet met autorijden. Een boom is een boom en daar twijfel ik niet aan. hetzelfde voor medeweggebruikers




Johan
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Troost je Johan.JHV schreef:Daarnaast heb ik een (beetje) last van beroepsdeformatie. Door mijn werkervaring, van inmidels meer dan 10 jaar geleden, geloof ik niet iedereen zo maar meer..
Ik heb geen hersenletsel, maar ik heb dat ook....




(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Hij pompt, dus "de pomp" is het niet.
Waarschijnlijk bedoelt de dealer dat hij het liefst het allerduurste onderdeel in z'n geheel wil vervangen (de BHI) in plaats van echt uit te zoeken wat er mis is.
NB BHI=pomp+elektromotor+elektronica+regelkleppen+filters.
Zoals ik al eerder zei, mbv een Lexia kunnen de regelkleppen individueel aangstuurd worden. Die andere delen vd BHI lijken me sowieso volkomen in orde.
Waarschijnlijk bedoelt de dealer dat hij het liefst het allerduurste onderdeel in z'n geheel wil vervangen (de BHI) in plaats van echt uit te zoeken wat er mis is.
NB BHI=pomp+elektromotor+elektronica+regelkleppen+filters.
Zoals ik al eerder zei, mbv een Lexia kunnen de regelkleppen individueel aangstuurd worden. Die andere delen vd BHI lijken me sowieso volkomen in orde.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ik snap waarom de Lexia dit niet uit kon lezen!! Er is gewoon geen sprake van een druppelende retourleiding!!!!!!!!!
Ik heb dus de auto op de brug gezet en gekeken of er een leiding los was geweest, ehhhhh nee dus. Alle 4 de leidinkjes zaten behoorlijk vast en moest ik met gepast geweld los maken.
En ze druppelden dus helemaal niet!!!!
Ze stroomden gewoon
Er kwam direct een stroompje van LDS olie uit.
Dus niks 5 minuten wachten of zo, nee direct stromen!
De volgende week is de monteur in Groningen terug van vakantie, kan ik dichter bij huis dan NV de veercilinders laten vervangen.
ga nog wel even contact opnemen met de dealer.
Ik heb het idee dat me 50 euro "onderzoekskosten" door de neus zijn geboord! Wanneer ik een leiding los haal en het stroomt, en de leidingen zichtbaar(in mijn ogen) niet los zijn geweest, betekend onderzoek dus uitlezen aan de Lexia.
Klopt mijn gevoel wat ik kreeg bij het afhalen van de auto de vorige week, dat bij hen onderzoek veercilinders enkel uitlezen Lexia is, dus toch.
En ik begon ze net weer aardig te vinden en goed in zoeken en oplossen storingen, begon ze net weer te vetrouwen.
Ze hadden aangegeven dat het waarschijnlijk de pomp was maar die hadden ze die dag maar niet gelijk vervangen, die was erg prijzig. Even aanzien en bij zo blijven dus de pomp vervangen!
je zult maar dit forum niet kennen en zelf niet enige technische kennis hebben. Of blindelings op verhaal dealer zijn gegaan.
"Tja meneer, naast de pomp bleek toen pas, en dat konden we echt niet eerder zien
, dat ook de veercilinders stuk waren"
( mijn effe afreageren modus weer uit)
ET,
Moet ik de garage de volgend eweek even vragen of ze voordat ze veercilinders gaan vervangen eerst de kleppen even checken. Of is dit stromen wel duidelijk!
Jullie dus dank voor het delen ervaringen en opmerkingen, meedenken en technische kennis.
Johan
ps Klaaverblaadje:
dat herken ik ook wel hoor
, hersenletsel geeft vaak/soms geen grote veranderingen of plotselinge omdraaingen oid. Het versterkt (latent) aanwezige talenten of "tekortkomingen" veel eerder. En daardoor soms wat eenzijdig. Ik zie bij een aantal lotgenoten soms ook karakterverandering, maar ook dat is naar mijn indruk vaker eenzijdig versterkt van iets wat al aanwezig was en dus nu er nogal bot/eenzijdig/minder controleerbaar uit kan komen.
Bij een vriend zag ik bv dat door zijn Parkinsons zijn sociale vaardigheden duidelijk afnamen, en voor een deze "harde" manager werd het dan lastig een beetje vriendelijk met mensen om te blijven gaan.
En ouder worden doen we allemaal en merken ook. En daar horen geheugen, concentratie, flexibiliteit, etc allemaal bij. Het grote verschil was dat het bij mij van de ene op de andere dag het leven zo anders was. En het leren daar mee op te gaan enkele jaren heeft gekost.
Maar inmiddels kan ik er goed mee uit de voeten, alleen moet ik er dus rekening mee houden, en dat is met ups en downs.
Maar ook dat is voor veel mensen eigenlijk een must: eerst even tot 10 of 20 tellen voor je actie onderneemt
. En even de rust en de zorgvuldigheid om te overwegen/kijken hoe je gaat/wilt reageren.
Ik heb dus de auto op de brug gezet en gekeken of er een leiding los was geweest, ehhhhh nee dus. Alle 4 de leidinkjes zaten behoorlijk vast en moest ik met gepast geweld los maken.
En ze druppelden dus helemaal niet!!!!



Er kwam direct een stroompje van LDS olie uit.
Dus niks 5 minuten wachten of zo, nee direct stromen!
De volgende week is de monteur in Groningen terug van vakantie, kan ik dichter bij huis dan NV de veercilinders laten vervangen.
ga nog wel even contact opnemen met de dealer.
Ik heb het idee dat me 50 euro "onderzoekskosten" door de neus zijn geboord! Wanneer ik een leiding los haal en het stroomt, en de leidingen zichtbaar(in mijn ogen) niet los zijn geweest, betekend onderzoek dus uitlezen aan de Lexia.
Klopt mijn gevoel wat ik kreeg bij het afhalen van de auto de vorige week, dat bij hen onderzoek veercilinders enkel uitlezen Lexia is, dus toch.



En ik begon ze net weer aardig te vinden en goed in zoeken en oplossen storingen, begon ze net weer te vetrouwen.
Ze hadden aangegeven dat het waarschijnlijk de pomp was maar die hadden ze die dag maar niet gelijk vervangen, die was erg prijzig. Even aanzien en bij zo blijven dus de pomp vervangen!
je zult maar dit forum niet kennen en zelf niet enige technische kennis hebben. Of blindelings op verhaal dealer zijn gegaan.
"Tja meneer, naast de pomp bleek toen pas, en dat konden we echt niet eerder zien


( mijn effe afreageren modus weer uit)
ET,
Moet ik de garage de volgend eweek even vragen of ze voordat ze veercilinders gaan vervangen eerst de kleppen even checken. Of is dit stromen wel duidelijk!
Jullie dus dank voor het delen ervaringen en opmerkingen, meedenken en technische kennis.
Johan
ps Klaaverblaadje:
dat herken ik ook wel hoor

Bij een vriend zag ik bv dat door zijn Parkinsons zijn sociale vaardigheden duidelijk afnamen, en voor een deze "harde" manager werd het dan lastig een beetje vriendelijk met mensen om te blijven gaan.
En ouder worden doen we allemaal en merken ook. En daar horen geheugen, concentratie, flexibiliteit, etc allemaal bij. Het grote verschil was dat het bij mij van de ene op de andere dag het leven zo anders was. En het leren daar mee op te gaan enkele jaren heeft gekost.
Maar inmiddels kan ik er goed mee uit de voeten, alleen moet ik er dus rekening mee houden, en dat is met ups en downs.
Maar ook dat is voor veel mensen eigenlijk een must: eerst even tot 10 of 20 tellen voor je actie onderneemt


Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Tsss, wat een prusters....
C4GP 2.0 16V LPG-G3

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Prutsen vraagt gebruik van de handen toch?
Ze hebben alleen een stekker erin gedaan en de pc gelezen. Dat hebben ze wel goed gedaan!
want de lexia geeft geen melding van deze lekkage /storing!
Het zijn dus geen prutsers maar kijkers. En kijkers zetten geen zoden aan de dijk en lossen dus ook geen storingen op. Erger nog: ze vinden ze niet eens!!!
Of misschien maar beter ook, scheelt een nieuwe BHI
Johan
Ze hebben alleen een stekker erin gedaan en de pc gelezen. Dat hebben ze wel goed gedaan!

Het zijn dus geen prutsers maar kijkers. En kijkers zetten geen zoden aan de dijk en lossen dus ook geen storingen op. Erger nog: ze vinden ze niet eens!!!
Of misschien maar beter ook, scheelt een nieuwe BHI

Johan