
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Albert hard aan het werk , .... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 8137
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
En ik stond er naast 

MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2010 18:48
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
De olie was inderdaad pikzwart. Er moest flink wat olie doorheen om de kleur van in- en uitgaande slang mooi rood te krijgen. Het begon met 8 liter, daarna ging er in ieder geval nog 3 liter doorheen, Toen moest ik weg. Of de bak beter schakelt weet ik nog niet, want ik ga haar maandag pas ophalen. Maar het was echt slecht gesteld met de bak. Ik ben wel heel benieuwd. Misschien kan Rene er al iets over zeggen??
Berichten: 8137
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Nee, ik kan er niets over zeggen... Ik was bezig met mijn eigen slopert.... De Fiat
Ik heb er wel even bij gestaan. En heb de olie ook rood zien worden. Wel een mooie wagen trouwens.

Ik heb er wel even bij gestaan. En heb de olie ook rood zien worden. Wel een mooie wagen trouwens.
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2010 18:48
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Aha, dan weet ik ook wie jij bent. Leuk je eens gezien te hebben. Zijn ze er nog lang mee bezig geweest? Want ik moest helaas weer op tijd weg. Aardige lui daar, lekker relaxt en niet te beroerd om even wat te vertellen of uit te leggen. 

Berichten: 8137
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Volgens mij zijn ze er nog wel even mee zoet geweest. Volgens mij zag ik als laatste dat de motorolie werd ververst? Dat weet ik niet zeker hoor. Daarna hoorde Brian dat hij maandag pas opgehaald werd. Toen trapte hij er meteen een deuk in en gaf mij de wielen



MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2010 18:48
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Berichten: 8137
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:

MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

V.I.P.


Berichten: 51
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:39
Auto: C5 Break 2.0 automaat difference 2
Opties: Tellerringen,instapdorpels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9684CJ
Productienummer: 10583
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 156.000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Blijham
Zo, afgelopen 3 uur gebruikt om alle 32 pagina's van dit draadje door te nemen.
Interessant leesvoer en veel bewondering waarop alles tot stand is gekomen.
Voor die prijs en aandacht mag die van mij over een tijdje ook aan het infuus, niet dat ik denk dat het nodig is maar gewoon voor stukje zekerheid (voorkomen is beter als genezen zeg ik maar).
Ondanks keuze van de 'C5 chirurg' (lees : Oldenzaal) om maar een zaak te beginnen op ruim 230km afstand van mijn woonplaats
Weet in ieder geval waar ik voor regulier onderhoud naar toe kan gaan mocht dealer waar ik m gekocht heb er toch een potje van te gaan maken -- dat laatste weet ik niet want ik kan nog geen oordeel vellen over de beste man, dus die krijgt voorlopig voordeel van de twijfel.
Ben zelf een vrij rustige rijder en maak ongeveer 10.000 km per jaar maar ben best bereid om na die 10.000 weer hetzelfde te doen, misschien helpt dat om uiteindelijk op normale manier te kunnen bepalen wanneer een flush nu eigenlijk nodig is.
Want verhaal sealed for life is volgens mij nu al ontkracht als ik de eerste berichten moet gaan geloven.
Interessant leesvoer en veel bewondering waarop alles tot stand is gekomen.
Voor die prijs en aandacht mag die van mij over een tijdje ook aan het infuus, niet dat ik denk dat het nodig is maar gewoon voor stukje zekerheid (voorkomen is beter als genezen zeg ik maar).
Ondanks keuze van de 'C5 chirurg' (lees : Oldenzaal) om maar een zaak te beginnen op ruim 230km afstand van mijn woonplaats

Weet in ieder geval waar ik voor regulier onderhoud naar toe kan gaan mocht dealer waar ik m gekocht heb er toch een potje van te gaan maken -- dat laatste weet ik niet want ik kan nog geen oordeel vellen over de beste man, dus die krijgt voorlopig voordeel van de twijfel.
Ben zelf een vrij rustige rijder en maak ongeveer 10.000 km per jaar maar ben best bereid om na die 10.000 weer hetzelfde te doen, misschien helpt dat om uiteindelijk op normale manier te kunnen bepalen wanneer een flush nu eigenlijk nodig is.
Want verhaal sealed for life is volgens mij nu al ontkracht als ik de eerste berichten moet gaan geloven.
Mijn auto is gelukkig een CITROEN en geen:
(PEUGEOT)=Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tegenslag
of
(RENAULT)=Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
(PEUGEOT)=Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tegenslag
of
(RENAULT)=Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
Berichten: 8137
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Toch wel handig die Apple rommel, ik denk dat je intypte "Oldenhage"Mac-Kees schreef: (lees : Oldenzaal)

MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
EX Auto C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

V.I.P.


Berichten: 51
Lid geworden op: 01 apr 2012 14:39
Auto: C5 Break 2.0 automaat difference 2
Opties: Tellerringen,instapdorpels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9684CJ
Productienummer: 10583
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 156.000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Blijham
Zie mijn topic aanpassen berichten..... 
Maar inderdaad geweldig spul die Apple rommel ......
Toch weer superslim van mij om daar dus pas na ruim een uur achter te komen, gelukkig zijn ze hier zo snugger om toch te weten wat ik bedoel.

Maar inderdaad geweldig spul die Apple rommel ......
Toch weer superslim van mij om daar dus pas na ruim een uur achter te komen, gelukkig zijn ze hier zo snugger om toch te weten wat ik bedoel.

Mijn auto is gelukkig een CITROEN en geen:
(PEUGEOT)=Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tegenslag
of
(RENAULT)=Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
(PEUGEOT)=Probeer Eens Uw Geluk En Ondervind Tegenslag
of
(RENAULT)=Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2010 18:48
Auto: C5 3.0 V6 exclusive Break AUT
Opties: Pack Ambiance, Afneembare trekhaak, geen sigarettenaansteker, geen mistlichten voor
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09088
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 169852
Kleur: Bleu Mauritius Nacre
KPH: Voor + Achter
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Hier nog even mijn ervaringen na het flushen van de aut. versn. bak.
Het schakelen van 1 naar 2 gaat fantastisch. Dat gebeurde voor het flushen heel langzaam, alsof de bak langzaam van de 1e in de 2e versnelling gleed. Nu schakelt de bak vlotjes van 1 naar 2. Een enorm verschil.
Het brommende geluid in 3 en 4 is nog niet weg. Maar het lijkt alsof de bak te snel opschakelt waardoor de motor heel weinig toeren maakt. Want als ik doortrap dan schakelt de bak later en is het brommende geluid weg. Nu ben ik een hele rustige rijder die voornamelijk in de bebouwde kom rij, dus doorschakelen doet die bak al snel.
Verder zijn er 2 bobines vervangen en de motorolie + filter. Als service heeft Johan mijn toerenteller nog gerepareert (het bekende stappenmotor probleempje). En de schakelaar van mijn linker voorraam schoongemaakt. Ik ben heel tevreden over het resultaat en complimenten voor de goede service!
Het schakelen van 1 naar 2 gaat fantastisch. Dat gebeurde voor het flushen heel langzaam, alsof de bak langzaam van de 1e in de 2e versnelling gleed. Nu schakelt de bak vlotjes van 1 naar 2. Een enorm verschil.
Het brommende geluid in 3 en 4 is nog niet weg. Maar het lijkt alsof de bak te snel opschakelt waardoor de motor heel weinig toeren maakt. Want als ik doortrap dan schakelt de bak later en is het brommende geluid weg. Nu ben ik een hele rustige rijder die voornamelijk in de bebouwde kom rij, dus doorschakelen doet die bak al snel.
Verder zijn er 2 bobines vervangen en de motorolie + filter. Als service heeft Johan mijn toerenteller nog gerepareert (het bekende stappenmotor probleempje). En de schakelaar van mijn linker voorraam schoongemaakt. Ik ben heel tevreden over het resultaat en complimenten voor de goede service!


C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Waar kan ik dit laten doen? Ik wil hiervoor gerust eens tot NL rijdenMenno schreef: M.i. zeker een aanrader als je niet vroegtijdig door vervuilde olie problemen wil krijgen.
Mocht ik de huidige C5 bij 200K nog in bezit hebben krijgt hij rond die km-stand nog een kuurtje ...

*edit*
Net gevonden via Google. Zo dat is wel een serieus eindje rijden

Iemand een goed adres om dit in BE te laten doen? Ik betaal liever net iets meer voor vriendelijke/goede service dan mensen die mij als vuil behandelen

Ik ben nogal erg als het aankomt op onderhoud ... liever enkele malen te veel dan te weinig. Dan kan ik het later nooit op achterstallig onderhoud steken mocht er iets gebeuren. Bij m'n vorige auto ververste ik de olie van de motorblok om de 5000km en regelde ik mijn kleppen om de 10.000km


Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
even update:
Voor de Citroen XM met de 4HP18 heb ik ook een adapter laten maken. Vandaag de eerste XM gedaan. Gaat goed.
Resultaten van het olieonderzoek zijn bij Total binnen, worden binnenkort aan mij toegelicht.
Voor de Citroen XM met de 4HP18 heb ik ook een adapter laten maken. Vandaag de eerste XM gedaan. Gaat goed.
Resultaten van het olieonderzoek zijn bij Total binnen, worden binnenkort aan mij toegelicht.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep