Vanmorgen kreeg ik een meeltje van Peter, met de volgende inhoud:
Foute boel dus....jw een goede zondagmorgen hoop ik en beter dan hier,
je gelooft het niet maar het is waar
opnieuw mijn bak kapot op de aandrijfas, weet alleen niet welke het is omdat we gisteravond eerst maar van de autobahn gesleept zijn op een truck en natuurlijk moeten we wachten tot morgen de citroen hier open is.
heb na de laatste operatie van de auto 3000 km gereden en was met een gangetje van zo'n 130 onderweg naar romenien toen hetzelfde zich weer voordeed.
motor ging hoog in RPM maar de auto zakte af, in N gezet en uit laten rollen, hoorde geen geluid uit de bak, gestopt, in P gezet maar die werkte niet meer.
had het geprobeerd om in P de auto te bewegen en dat ging zonder moeite.
gestart en in R en daarna in D gezet maar niets, precies hetzelfde als de laatste keer.
denk sterk aan de aandrijfas die er weer "uit" is, welke weet ik niet.
hoop deze keer de korte as maar zeker zijn ben ik pas als morgen op de brug in de garage het bekend wordt.
op het moment toch wel zeer teleurgesteld van de auto zelf na de reparatie van laatste keer.
kan me niet voorstellen dat ht de lange as is omdat deze a vernieuwd is en b de tanden in de differential gekontroleert zijn en naar bevinding er niet beschadigd of versleten uitzagen voor de nieuwe as erin ging.
had de garage gevraagd of ze de korte as ook gekontroleert hadden, zeiden ja maar betwijfel dit.
het is afwachten voor morgen en dan maar kijken.
heb jij ergens een detail tekening van deze differential?
het is op het moment huilen met de poet op, kan niet anders zeggen
waren een flink stuk op weg, halverwege hongarije 20 km voorbij Gyor was het zover.
ook de ADAC ( hetzelfde van ANWB maar dan de Duitse) was ook verrast en wil nu ook een onderzoek doen naar oorzaak want dit gaat toch tever, weer afslepen, hotel enz.
ok, wacht op je antwoord, heb dit niet in het forum gezet omdat ik hier met mijn "kleine" internet verbinding geen opening heb van onze site daar het te lang duurt, als je wil kan je het erin zetten en resultaten dan afwachten tot morgen.
het weer ook hier in Hongarije is miezig, regen en wind, gelukkig gisteravond niet op de autobahn 1 ricchting Budapest.
ok, hoor nog van je, gegroet,
Peter
Ik zal hem terugmailen dat ik dit op het forum gezet heb, conform zijn verzoek.
En intussen blijft het gissen, denk ik.
Groet,
JW