tijdelijke oplossing! de vertanding verspringt wel eens graag wat op het asje zit, dus over een tijdje zal het probleem wel weer een keer opduiken.munkman schreef:inmiddels is het probleem zelf opgelost; ik krijg geen koude handen meer en temperatuurverschil tussen voeten en handen is ook minder groot. Blijkbaar een zichzelf oplossend probleem?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
Jij geeft mensen hoop zeg!
Ik ben al aan het sparen voor een echte auto, 1 vrouw is genoeg.
Ik ben al aan het sparen voor een echte auto, 1 vrouw is genoeg.
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik heb het zelfde probleemmunkman schreef:Jij geeft mensen hoop zeg!
Ik ben al aan het sparen voor een echte auto, 1 vrouw is genoeg.
Maar met de huidige temperaturen maakt het niet zoveel uit, liever warme dan koude lucht
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Even een vraagje, misschien weet JO hoe het zit, dit probleem is dat iets van de eerste typen, dus is hier later iets aan veranderdt, of is dit met alle type's zo.
misschien dat er iets van een modificatie is gedaan aan dit probleem. ????
Of kan ik dit ook nog verwachten, wanneer je de kachel altijd op automatisch en b.v 21 graden laat staan, gaan die mengmotortjes dan ook nog stuk of is dit iets wat continu beweegt.
nieuwsgierige groeten Marcel
misschien dat er iets van een modificatie is gedaan aan dit probleem. ????
Of kan ik dit ook nog verwachten, wanneer je de kachel altijd op automatisch en b.v 21 graden laat staan, gaan die mengmotortjes dan ook nog stuk of is dit iets wat continu beweegt.
nieuwsgierige groeten Marcel
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Is een modificatie op gekomen!ms-C5 schreef:Even een vraagje, misschien weet JO hoe het zit, dit probleem is dat iets van de eerste typen, dus is hier later iets aan veranderdt, of is dit met alle type's zo.
misschien dat er iets van een modificatie is gedaan aan dit probleem. ????
Of kan ik dit ook nog verwachten, wanneer je de kachel altijd op automatisch en b.v 21 graden laat staan, gaan die mengmotortjes dan ook nog stuk of is dit iets wat continu beweegt.
nieuwsgierige groeten Marcel
Hebben iets veranderd aan het asje.
Die van mij staat ook altijd op 21 en automatisch dus dan komt het ook voor
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
ms-C5 schreef:Ha ha ha, net als dat orga nummer van Herman zekerDuck schreef:December 2003
Weet niet per wanneer die modo erop zit, maar zoiets zeiden ze me bij de dealer een tijdje geleden.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik weet eigenlijk niet of ik nu hetzelfde problem heb of niet:
In stand 'auto' op 22 (ben een koukleum
) geeft 'ie volgens het display alleen via boven en onder warme lucht. midden links bij het portier geen ventilatie, midden-middenconsole links niet/nauwelijks, midden-middenconsole rechts iets meer en koel (niet echt koud).
Zet ik ventilatie handmatig op midden en onder krijg ik links warme lucht, rechts nog steeds koel.
Dealer gebeld, was er niet bekend mee (goh) maar wist wel van het probleem bij de C4, echter niet bij de C5.
Later op de dag, de terugweg had ik het omgekeerde ?!?!?
Dus bedacht ik me, kan het ook het zonnetje op de rechter en later linkerzijde geweest kunnen zijn ?
Zet ik de zijde die koele lucht blaast op bv 26 dan wordt de lucht wel warm...
Hoe weet ik of dit gewoon de fuzzylogic van de gescheiden climazones + de diverse sensoren is of dat ook bij mij de mengmotor vervangen moet worden...
'k heb kleine en smalle handen, dus zou misschien zelf via de middenconsole deze kunnen vervangen (maar welk dan ?) als ik wist wat ik zou moeten doen. Voor m'n gemoedsrust zou ik er liever iemand bij hebben die weet hoe e.e.a. zit...
In stand 'auto' op 22 (ben een koukleum
Zet ik ventilatie handmatig op midden en onder krijg ik links warme lucht, rechts nog steeds koel.
Dealer gebeld, was er niet bekend mee (goh) maar wist wel van het probleem bij de C4, echter niet bij de C5.
Later op de dag, de terugweg had ik het omgekeerde ?!?!?
Dus bedacht ik me, kan het ook het zonnetje op de rechter en later linkerzijde geweest kunnen zijn ?
Zet ik de zijde die koele lucht blaast op bv 26 dan wordt de lucht wel warm...
Hoe weet ik of dit gewoon de fuzzylogic van de gescheiden climazones + de diverse sensoren is of dat ook bij mij de mengmotor vervangen moet worden...
'k heb kleine en smalle handen, dus zou misschien zelf via de middenconsole deze kunnen vervangen (maar welk dan ?) als ik wist wat ik zou moeten doen. Voor m'n gemoedsrust zou ik er liever iemand bij hebben die weet hoe e.e.a. zit...
Johan
Heb een Workaround, bij mij werkt het in ieder geval.
Zet de ventilator stand minimaal, zet de temperatuur van de airco links even hoog en dan weer op 16 Graden zet de airco weer op automatisch.
En je heb weer een koude luchtstroom uit de linkerzijde op je dashboard.
Zet de ventilator stand minimaal, zet de temperatuur van de airco links even hoog en dan weer op 16 Graden zet de airco weer op automatisch.
En je heb weer een koude luchtstroom uit de linkerzijde op je dashboard.
Klopt wel, dit werkt bij mij ook meestal wel, maar soms blijft hij dan op de hoogste stand hangen en dan zweet je de auto uit. Maar is idd af en toe een goede optie, alleen is mijn ervaring of heel koud of heel warm en gewoon lekker is er niet bij.
C5club Newbie


Berichten: 6
Lid geworden op: 03 feb 2008 21:21
Auto: Break 2.0 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw/groen
Ik heb met mijn C5 uit aug 2002 dezelfde problemen. Echter ik zie het niet zo zitten om zelf te gaan knutselen aan het dashboard. Dus heb ik er een airco-specialist naar laten kijken. Na alles te hebben uitgelezen kon hij geen mankement vinden. Kleppen, de sensoren, mengmotoren: alles ok.
Vraag: Klopt het dat het probleem met de mengmotor alleen valt uit te lezen op het moment dat het temperatuursprobleem zich voordoet, of heeft mijn airco een ander mysterieus mankement?
Vraag: Klopt het dat het probleem met de mengmotor alleen valt uit te lezen op het moment dat het temperatuursprobleem zich voordoet, of heeft mijn airco een ander mysterieus mankement?
hallo allemaal,
C5 bj 2003 hdi als ik de motor start dan gaat de blouwer (ven) ook aan de consul geeft het aan na een paar seconden doet dat gaat consul uit maar hoor alleen geblaas van de ven kan alleen nog maar de tempratuur regelen herkent iemand dit probleem.
C5 bj 2003 hdi als ik de motor start dan gaat de blouwer (ven) ook aan de consul geeft het aan na een paar seconden doet dat gaat consul uit maar hoor alleen geblaas van de ven kan alleen nog maar de tempratuur regelen herkent iemand dit probleem.
hallo,foutje hier boven als ik de auto start en wil weg rijden, de blouwer gaat ook aan op volle toren kan niet lager en ook niet uit, airco kan ik ook niet aan of uitzetten,de tempratuur van links en rechts kan ik wel regelen en ook waar het uit komt dat kan ik ook regelen weet iemand wat dit is voor een probleem?


