Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

V.I.P.


Berichten: 30
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:20
Auto: C5 Break - 2.2 HDI 170 PK Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 146000
Kleur: Grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Warmond
Ik had hetzelfde als petersangers. Ook zitten knutselen met de temperatuur, maar niets hielp. Nu heb ik hem op Auto staan en gaat het goed.....

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2012 11:34
Auto: C5 1.8 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: Blauw
Ik heb vandaag de oplossing van pagina 17 toegepast ( randje wegzagen ) en heb nu het mengmotortje makkelijk kunnen demonteren. Vanmorgen op de sloop met een flex stuk dashboard weggeslepen om een beetje beeld te krijgen hoe het er in echt uit ziet en wat waar zit.
Ik heb nog de oudere versie met messing busje.
Met een poelietrekker het busje verder van de as getrokken, maar helaas is het te donker om verder te gaan.
Dinsdag maar weer verder.
Ik heb nog de oudere versie met messing busje.
Met een poelietrekker het busje verder van de as getrokken, maar helaas is het te donker om verder te gaan.
Dinsdag maar weer verder.

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2012 11:34
Auto: C5 1.8 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: Blauw
Vandaag maar eerder naar huis gegaan, was toch lekker rustig.
Op de knieeen me de rug in de wind lekker verder prutsen.
Op het oog het busje goed gezet, voorzichtig het geheel erin gestoken.
Zat direct goed, er weer uit halen en het motortje erop geplaatst.
Toen kwam het grootste gepruts de schroefjes plaatsen ( 2 van 3 kunnen plaatsen, nr 3 is gevallen en ...... weg )
Even de auto warm laten draaien en de voorzichtige conclusie : het lijkt goed.
In het voorjaar de andere kant maar eens even preventief controleren en busje verstellen.
Op de knieeen me de rug in de wind lekker verder prutsen.
Op het oog het busje goed gezet, voorzichtig het geheel erin gestoken.
Zat direct goed, er weer uit halen en het motortje erop geplaatst.
Toen kwam het grootste gepruts de schroefjes plaatsen ( 2 van 3 kunnen plaatsen, nr 3 is gevallen en ...... weg )
Even de auto warm laten draaien en de voorzichtige conclusie : het lijkt goed.
In het voorjaar de andere kant maar eens even preventief controleren en busje verstellen.

Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Nou, dit is dus wat je moet doen als je PH2 een kachelprobleempje krijgt.....

Aan de bijrijders kant bleef het koud. Eerst ff het dashboardkastje verwijderd en de mengmotortjes losgemaakt, maar gelijk bleek dat er dus een klep gebroken was.
Ik heb het dashboard nu losliggen....
Dit is de gebroken klep (asje van de klep):

De rest van het asje:

Ik heb nog wel wat vragen:
1. ik heb het contactslot verwijderd om zo het dashboard wat makkelijker eruit (en vooral straks erin!) te krijgen. Echter het doorboren van de antidiefstalbout (stond in de vraagbaak) werkt voor slecht, dus verniel je eigenlijk het huis van het contactslot. Ik heb dus een nieuw contactslot nodig.
Weet iemand hoe je de cilinder uit de rest van het slot krijgt. En kan ik bijv. van de sloop een contactslot van een ph1 of 407 halen en die cilinder overzetten?
2. Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat je in het kachelhuis nieuwe kleppen kan zetten (en dat er zelfs verbeterde versies waren), maar ik kan geen losse kleppen vinden op service.citroen.com. Weet iemand hier een onderdelennummer van?

Aan de bijrijders kant bleef het koud. Eerst ff het dashboardkastje verwijderd en de mengmotortjes losgemaakt, maar gelijk bleek dat er dus een klep gebroken was.
Ik heb het dashboard nu losliggen....
Dit is de gebroken klep (asje van de klep):

De rest van het asje:

Ik heb nog wel wat vragen:
1. ik heb het contactslot verwijderd om zo het dashboard wat makkelijker eruit (en vooral straks erin!) te krijgen. Echter het doorboren van de antidiefstalbout (stond in de vraagbaak) werkt voor slecht, dus verniel je eigenlijk het huis van het contactslot. Ik heb dus een nieuw contactslot nodig.
Weet iemand hoe je de cilinder uit de rest van het slot krijgt. En kan ik bijv. van de sloop een contactslot van een ph1 of 407 halen en die cilinder overzetten?
2. Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat je in het kachelhuis nieuwe kleppen kan zetten (en dat er zelfs verbeterde versies waren), maar ik kan geen losse kleppen vinden op service.citroen.com. Weet iemand hier een onderdelennummer van?
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Blij dat ie volvo rij.. 

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat zou een reparatieset zijn
airco met dubbele regeling (ond nr.6480 E3)
airco met enkele regeling (ond nr.6480 E4)
airco met dubbele regeling (ond nr.6480 E3)
airco met enkele regeling (ond nr.6480 E4)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

PPFFFFFFFFFFFFFF durf er niet aan denken als ik die foto's(nachtmerrie foto's
) zie want de mijne heeft het zelfde probleem

Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Ik hoop het idd ook niet nog een keer bij de volvo te doen.Herman schreef:Blij dat ie volvo rij..
Maar m'n vader heeft natuurlijk deze C5 (ph2 2007). En ik heb wel gemerkt dat het gewoon geen optie is om deze klus niet te doen. Als je airco stuk is dan zou je nog kunnen denken van 'ik laat het zo', maar als je kachel het niet doet (bijrijderskant) dan is het in de winter ijskoud. Je ondervind aan den lijve


Maar het in een interessante klus. Dan is de voldoening ook des te groter als het klaar is

Dubbele regeling is links/rechts gescheiden luchtstromen neem ik aan? (heeft deze auto).willy4 schreef:dat zou een reparatieset zijn
airco met dubbele regeling (ond nr.6480 E3)
airco met enkele regeling (ond nr.6480 E4)
Weet je ook of dit versterkte kleppen/assen zijn?
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
@JW Bedankt voor de documenten, daar zitten veel helpende tips tussen.
De kachelunit uitbouwen wordt ook een heel avontuur zie ik. Ik zit nog steeds te dubben of ik 'm echt ga uitbouwen (dus volgens het boekje) of aan de zijkant een groot gat erin dremelen, de kleppen er aan de zijkant uithalen en het geheel weer netjes teruglijmen cq plasticlassen.
Oh voor alle mensen die het stuur gaan verwijderen: als je de centrale bout van het stuurwiel los hebt, zit het stuur natuurlijk nog een beetje geklemd op de spline as van de stuurkolom.
Trek je het stuur los, dan schiet het er natuurlijk met een ruk af. Door het stuur lopen natuurlijk de draden/connectors van airbag en claxon, dus die blijven als je pech hebt achter het stuur haken.
Met gevolg dat je een draaimechanisme (voor de kabels op te rollen) uit de com2000 trekt
Dat was ook een grappige puzzelklus om weer in elkaar te zetten
. Gelukkig geen clipjes afgebroken, maar je staat wel raar te kijken als er een lange opgerolde witte flatcable meekomt met je stuur. (en er wat tandwieltjes op de grond vallen
). Gelukkig kan het mechanisme nu weer ca. 3 slagen de ene kant en 3 slagen de andere kant op draaien (en je hebt maar 1,5 slag nodig).
De kachelunit uitbouwen wordt ook een heel avontuur zie ik. Ik zit nog steeds te dubben of ik 'm echt ga uitbouwen (dus volgens het boekje) of aan de zijkant een groot gat erin dremelen, de kleppen er aan de zijkant uithalen en het geheel weer netjes teruglijmen cq plasticlassen.
Oh voor alle mensen die het stuur gaan verwijderen: als je de centrale bout van het stuurwiel los hebt, zit het stuur natuurlijk nog een beetje geklemd op de spline as van de stuurkolom.
Trek je het stuur los, dan schiet het er natuurlijk met een ruk af. Door het stuur lopen natuurlijk de draden/connectors van airbag en claxon, dus die blijven als je pech hebt achter het stuur haken.
Met gevolg dat je een draaimechanisme (voor de kabels op te rollen) uit de com2000 trekt


Dat was ook een grappige puzzelklus om weer in elkaar te zetten


IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Knap hoor om aan zo'n klus te beginnen, als je onderdak hebt en de auto niet nodig!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Voor een volgende keer: draai de centrale bout niet helemaal los, en trek dan het stuur los van de klemming bij de splines.GuidoK schreef:
Oh voor alle mensen die het stuur gaan verwijderen: als je de centrale bout van het stuurwiel los hebt, zit het stuur natuurlijk nog een beetje geklemd op de spline as van de stuurkolom.
Trek je het stuur los, dan schiet het er natuurlijk met een ruk af. ....
Op die manier spaar je niet alleen de bedrading, maar wellicht ook je gebit....

Groet,
JW
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Dat is idd een hele goede tip.
Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb
Gelukkig kan ik dit nog:

Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb

Gelukkig kan ik dit nog:

IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Helemaal mee eens, ik haal nog liever een HP plotter uit elkaar (hoewel..Herman schreef:Knap hoor om aan zo'n klus te beginnen, als je onderdak hebt en de auto niet nodig!

Johan