Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 388
      		Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
      			      		      			      				Opties: RT3, JBL
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10080
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 303000
      			      		      			      				Kleur: gris iceland
      			      		      			      				Locatie: Utrecht
      			      		      		
      		      		      		        Nou, inruilen is altijd duurder dan 950 euro hoor, of je ruilt in op een C1. Ik snap het klagen niet zo. Vind 950 euro ook veel geld, maar je moet het wel in verhouding zien. Eens in de 160.000 km voor een diesel eens 950 euro uitgeven vind ik niet zo spannend. Als je een nieuwe C5 koopt schrijf je de eerste 160.000 km echt meer af dan 950 euro.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
    				
    				    			Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Heb je me horen klagen? Ik wilde alleen een overzicht geven wat het kost, wat daarvoor gedaan wordt. en hoop te horen wat anderen voor hetzelfde betalen. (dat is relatief consumentenonderzoek en niet absoluut)  De enige kritische kanttekening die ik heb geplaatst betreft het volgens mij enigszins dubbel tellen van de eenheden die bij het vervangen van de riem en de spullen er omheen horen. Overigens was de totale rekening 1760 Euro, ook omdat er nog andere "dingetjes" waren....en ik heb betaald....De activiteiten mbt het roetfillter die bij 160000 km moeten plaatsvinden stonden noch op de rekening noch op de onderhouds-afvinklijst. De garage is nu aan het uitzoeken wat men eigenlijk (niet) gedaan heeft.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        om nog even terug te komen op toe- en uitspoor.
Op de C5 heb je (met alleen het gewicht van de auto erop) voor uitspoor (heel licht) en achter toespoor (ook vrij licht)
Onder belasting: aangedreven wielen worden naar voren getrokken, slepende achterwielen worder naar achter getrokken
het resultaat is vrijwel parallel. Zonder zoekerig weggedrag overigens. Sterker nog, bij perfecte parallel afstemming heb je de kleinste invloeden van ongelijke aandrijf/remkrachten links-rechts.
Voor een beetje toespoor (zoals op DS/CX etc.) is handig voor de stabiliteit, omdat de aandrijvingskrachten elkaar virtueel voor de auto kruisen. Dankzij DiRaVi en true centerpoint steering zijn de aandrijf- en remkrachten toch volledig weggefilterd.
Bij achterwielaandrijvers is het voor stabiliteit precies andersom, maar voor een directer stuurgevoel wordt er in beide gevallen (FWD en RWD) wel eens wat stabiliteit opgegeven.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Op de C5 heb je (met alleen het gewicht van de auto erop) voor uitspoor (heel licht) en achter toespoor (ook vrij licht)
Onder belasting: aangedreven wielen worden naar voren getrokken, slepende achterwielen worder naar achter getrokken
het resultaat is vrijwel parallel. Zonder zoekerig weggedrag overigens. Sterker nog, bij perfecte parallel afstemming heb je de kleinste invloeden van ongelijke aandrijf/remkrachten links-rechts.
Voor een beetje toespoor (zoals op DS/CX etc.) is handig voor de stabiliteit, omdat de aandrijvingskrachten elkaar virtueel voor de auto kruisen. Dankzij DiRaVi en true centerpoint steering zijn de aandrijf- en remkrachten toch volledig weggefilterd.
Bij achterwielaandrijvers is het voor stabiliteit precies andersom, maar voor een directer stuurgevoel wordt er in beide gevallen (FWD en RWD) wel eens wat stabiliteit opgegeven.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Vrijwel...EvilTwin schreef:et resultaat is vrijwel parallel. Zonder zoekerig weggedrag overigens.
en volledig parallel betreft twee dimensies...(dus ook de wielvlucht)
Berichten: 388
      		Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
      			      		      			      				Opties: RT3, JBL
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10080
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 303000
      			      		      			      				Kleur: gris iceland
      			      		      			      				Locatie: Utrecht
      			      		      		
      		      		      		        Ik reageerde niet op jou maar op "geerts" die overweegt z'n auto in te ruilen omdat er een distributiewissel van 950 dreigt aan te komen.pieter melissen schreef:Heb je me horen klagen? Ik wilde alleen een overzicht geven....
(En nu die leest dat jouw totale rekening 1760 euro was zal hij wel gelijk richting dealer gaan om in te ruilen
Ik vind je overzicht juist erg duidelijk en informatief. Dank daarvoor.
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
    				
    				    			Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 4889
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross 225 PHEV
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2020
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 65000
      			      		      			      				Kleur: Wit
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        1100 voor een V6 bij een C-dealer, zonder waterpomp, zonder krukaspoelie. Rekening was gelukkig nog wel voor de vorige eigenaar. 
 
gr. Ronald
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
    				
    				    			Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Tja ik blijf het toch veel geld vinden en het verbaasde me dat het een vrij normaal bedrag word gevonden (meer dan 2000 oude guldens)munkman schreef:Ik reageerde niet op jou maar op "geerts" die overweegt z'n auto in te ruilen omdat er een distributiewissel van 950 dreigt aan te komen.pieter melissen schreef:Heb je me horen klagen? Ik wilde alleen een overzicht geven....
(En nu die leest dat jouw totale rekening 1760 euro was zal hij wel gelijk richting dealer gaan om in te ruilen)
Ik vind je overzicht juist erg duidelijk en informatief. Dank daarvoor.
Ik dacht zelf dat een distrubutiewissel zo'n 2 a 300 euro zou kosten en met een grote beurt er nog bij komt het op een 660 euroos.
volgens het onderhouds schema van citroen.
als je een 4 jaar oude auto voor minder dan 35% van de nieuwprijs op de kop tikt, heb je de onderhoudskosten (die niet hoger zijn maar alleen eerder optreden) snel verdiend. Overigens dacht ik dat omrekenen naar guldens niet meer van deze tijd was. Dat moet je dan ook doen met je salaris 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Gelukkig hebben bmw's geen distributieriemen en moeten die nooit vervangen worden 
.  Maar dat belooft dus weer met de beurt van 160.000 straks voor de C5.  1760 euro, jemig!
Als ik alles zo lees vraag ik me af of jullie C5's betaalbare autos vinden?? Bij mij is de kilometer kostprijs voor de C5 tot hiertoe in elk geval hoger dan voor mijn 5 serie ondanks dat die laatste veel meer benzine verbruikt....:S
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Als ik alles zo lees vraag ik me af of jullie C5's betaalbare autos vinden?? Bij mij is de kilometer kostprijs voor de C5 tot hiertoe in elk geval hoger dan voor mijn 5 serie ondanks dat die laatste veel meer benzine verbruikt....:S
goed lezen...ik heb gezegd 950 Euro voor de riem, er moesten ook nog andere dingen gedaan worden die niet onder normaal onderhoud vallen, nl het vervangen van een lager in een draagarm achter en vier gloeibougies. Die laatste kosten niks, maar veel arbeid om te vervangen....wouter schreef: Maar dat belooft dus weer met de beurt van 160.000 straks voor de C5. 1760 euro, jemig!
Jazeker, ik hoef er tenminste geen BMW nieuw/tweedehands prijs voor te betalenwouter schreef:
Als ik alles zo lees vraag ik me af of jullie C5's betaalbare autos vinden??
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        En het comfort is onbetaalbaar....
Mijn onderhoud ligt rond de 3,5ct per kilometer. Alleszins acceptabel voor een auto met bijna 3 ton op de teller. En dat is inclusief DB, ADAL, Eolys en banden...
 
Zo duur vind ik dat niet...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Mijn onderhoud ligt rond de 3,5ct per kilometer. Alleszins acceptabel voor een auto met bijna 3 ton op de teller. En dat is inclusief DB, ADAL, Eolys en banden...
Zo duur vind ik dat niet...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
maar in de nieuwe C5 aanzienlijk duurderHarm van Beek schreef:En het comfort is onbetaalbaar....
Berichten: 388
      		Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
      			      		      			      				Opties: RT3, JBL
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10080
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 303000
      			      		      			      				Kleur: gris iceland
      			      		      			      				Locatie: Utrecht
      			      		      		
      		      		      		        dat is per km niet duur, maar jij maakt natuurlijk wel veel kilometers. Dat scheelt altijd wel.Harm van Beek schreef:En het comfort is onbetaalbaar....
Mijn onderhoud ligt rond de 3,5ct per kilometer. Alleszins acceptabel voor een auto met bijna 3 ton op de teller. En dat is inclusief DB, ADAL, Eolys en banden...![]()
Zo duur vind ik dat niet...
en is dat incl. reparaties als turbo enzo?
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
    				
    				    			Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 14808
      		Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
      			      		      			      				Opties: Geen idee
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2022
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 X
      			      		      			      				Organummer: 00000
      			      		      			      				Productienummer: 00000
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 28000
      			      		      			      				Kleur: Magnetic Blue
      			      		      			      		      			      				Locatie: 0183
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Dacht het wel... Maar met 90.000 km in anderhalf jaar praat je nog over een leuk vakantiegeldje, toch?
Oh ja, het is exclusief de aanschaf van winterbanden, dat zou eigenlijk mee moeten, maar dat zie ik als extra...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Oh ja, het is exclusief de aanschaf van winterbanden, dat zou eigenlijk mee moeten, maar dat zie ik als extra...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
    				
    				    			Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

