Pagina 23 van 34
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 19 dec 2011 22:25
door jpiek
Van het dashboard cq radio-omlijsting ?
Vrijwel hetzelfde als bij de Ph1, alleen moet die sierstrip eraf. Die zit geklemd, dus aan een kant voorzichtig uit de sleuf wrikken en horizontaal uit het dashboard trekken.
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 14 feb 2012 17:28
door dirkjec5
heb ook koude lucht links, recht is alles normaal, bij dealer geweest, mengmotor nog goed, is asje in kachelhuis, daschbord moet er helemaal uit, kosten 400 euro inclusief nieuwe airco
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 14 feb 2012 17:55
door axl
nou, dat is zeer goedkoop!
minimaal dag arbeid, onderdelen, airco leeghalen/vullen.
zelfs in polen is het niet zo goedkoop
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 14 feb 2012 21:40
door dirkjec5
tja, het ging over 6u 30 arbeidsuren, asje vervangen en opnieuw vullen van airco
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 01 mar 2012 23:25
door remco0510
Iemand een idee wat het vervangen/reviseren van de mengmotor bij Oldenhage in NV tegenwoordig kost? Na alle progressie die ik hier lees?
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 02 mar 2012 09:10
door Klaverblaadje
Bel Johan even, die kan het je direct vertellen.
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 02 mar 2012 20:42
door Oldenhage
2 uur werk, het motortje kost 105 euro ex btw.
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 30 apr 2012 20:19
door ivoh
dirkjec5 schreef:heb ook koude lucht links, recht is alles normaal, bij dealer geweest, mengmotor nog goed, is asje in kachelhuis, daschbord moet er helemaal uit, kosten 400 euro inclusief nieuwe airco
welke firma heeft die herstelling uitgevoerd <,?
zit met hetzelfde probleem
dbv
groeten/ivoh+
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 02 mei 2012 11:23
door GW-tje
Ik zit nu ook met dit bekende C5 euvel. Is het nu altijd de linker mengmotor die stuk gaat? Heeft de rechtse dat probleem dan niet? Waarin zitten de verschillen?
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 30 mei 2012 19:48
door Eric Vertogen
Hallo forumleden,
Voor de 2e keer in dit item. Twee jaar geleden had ik het probleem met de airco aan de bestuurderskant.
Dit is opgelost door het verwijderen van het dashboard en het vervangen van de kachel (en natuurlijk weer terugplaatsen van het dashboard). Een kostenpost waarvan je hoopt dat je die niet nog een keer tegenkomt.
Momenteel heb ik het probleem dat de bijrijderskant geen echt koude lucht geeft.
Dus met het warme weer van de afgelopen tijd kreeg ik het niet echt koel in de auto.
Is dit wederom het probleem van de afgebroken as die bedient wordt door de mengmotors? Of toch, en dat hoop ik, iets anders?
Het betreft een C5 uit 2007, dus een ph2.
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 30 mei 2012 22:30
door Herman
@ GW-tje Tja is erg bekende klacht, gewoon de grote gatenzaag erbij, scheelt veel ergenis en je ziet er niks van.

Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 30 mei 2012 22:34
door GW-tje
Nou, Herman het resetten is even gelukt door langzaam de temperatuur op te voeren en als ik er dan echt bij moet ga ik niet zagen. Ik heb hele smalle handjes dus dat komt wel goed. Maar ik denk dat het voor Eric veel problematischer wordt met een Ph2 voor de 2e keer.
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 01 jun 2012 22:03
door Eric Vertogen
Kan mijn probleem ook te maken hebben met te weinig vulling van het airco-systeem?
Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 01 jun 2012 22:20
door Peebee
Als 2 jaar geleden e.e.a vervangen is
en dus opnieuw afgevuld
zou laag nivo niet moeten mogen / kunnen....

Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 01 jun 2012 22:24
door Klussie
zou niet moeten/mogen, kan weldegelijk
uit ervaring......
