Ook in veel testen wordt geen temperatuur aangegeven, maar de ANWB testte bij 3C, hoe ze dan een uitspraak over 7C kunnen doen. Zoals ik al zei de ANWB is niet te vertrouwen met dit soort testen (meest ADAC)nixmit schreef:Er zijn ook nogal wat verschillende feiten.EvilTwin schreef: . . .
Ja sorry dat het weer een welles/nietes verhaal is geworden in dit onderwerp, maar ik probeerde alleen maar feiten te presenteren over bandenklassificaties en dan kom je al snel op feiten uit die mensen (gehersenspoeld door de winterbandenlobby) proberen te ontkennen.
Er is een test van de ANWB die zegt dat de voordelen van winterbanden bij remmen op nat wegdek kleiner worden. Dat is dus geen nadeel.
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 519617.pdf.
De Autobild zegt duidelijk dat ze zelfs onder nul nog een nadeel voor de winterbanden metenErgens anders las ik dat bij de vernietigende test in Autobild niet terug te vinden is bij welke temperatuur er is getest.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/ ... r-al-onder.
Mee Eens.Het lijkt mij interessant om de discussie aan de hand van zoveel mogelijk feiten te voeren.
Koud en nat zijn in de F1 duidelijk andere kwalifikaties dan onze winter-zomer, we hebben het daar over het verschil tussen 25C en 35C asfalt.Vraag: doen ze het in de F1 dan helemaal fout? Daar geldt toch voor de banden: hoe kouder hoe zachter, en hoe natter hoe meer groeven?
Niet meer groeven, maar een grover profiel da's wat anders, de lamellen zorgen ervoor dat de blokjes in elkaar haken, vandaar de slechtere waterafvoer.Zachter en meer groeven = winterband? En dan komen er nog extra's bij als die lamellen.
De discussie misschien niet, maar de feiten wel. Da's net zoiets als een poll BK vs McDo beginnen, maar niet accepteren dat er iemand zegt dat je van beide dik wordtMisschien moet deze discussie wel in een andere draad, want 'wel of niet' hoort hier volgens de starter niet thuis.
In een goed advies "welke winterbanden" horen alle eigenschappen meegenomen te worden, ook de negatieve van winterbanden.