Pagina 3 van 3

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 12 feb 2009 23:18
door Ronald
pdegruijter schreef:is de omschrijving dat je denkt dat de uitlaat tegen een hitteschild loopt te klapperen wellicht een goede omschrijving?
Ik ken het geluid, tenminste, ik denk dat ik jullie begrijp. Wanneer je net optrekt, een wat blikkerig
Peter,

Lijkt me een uitstekende omschrijving. Heb het ook gehad met mijn 2.0.

gr. Ronald

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 14 feb 2009 16:12
door Eric Vertogen
Xiphy schreef:En vraag me altijd af, haalt zo'n machine de 300.000 eigenlijk nog wel.
Ik zou teleurgesteld zijn als de motor de 400.000 niet zou halen.
M.a.w. 300.000 km moet voor een motorblok in principe geen probleem zijn. Kilometerstanden boven de 400.000 km bij Citroën zijn mij niet vreemd in ieder geval.

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 14 feb 2009 19:16
door Klussie
Heb 3 Xantia's gehad op LPG.
resp 405, 375 en 325 k mee gereden

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 14 feb 2009 21:05
door tjerk
Huug schreef:Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op de C5 break, na jarenlang Citroëns te hebben gereden. (Ik zal me ook nog voorstellen in het forum dat daarvoor bedoeld is). En dan is dit een fantastisch forum!

Graag jullie ideeën over risico's/problemen om een benzine 2.0/16V met ongeveer 200.000 km op de klok te kopen. Voor een diesel wordt als 'net ingereden' ervaren zie ik al, maar hoe zit dat met benzine versies die keurig hun beurten hebben gehad.

groet,
Hugo

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 14 feb 2009 21:07
door Harm
Wou je iets zeggen, Tjerk? :smt017

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 14 feb 2009 23:42
door Hertogjan
Tjerk heeft er geen woorden voor....

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 14 feb 2009 23:43
door Hertogjan
Hertogjan schreef:Tjerk heeft er geen woorden voor....

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 14 feb 2009 23:43
door Hertogjan
Hertogjan schreef:
Hertogjan schreef:Tjerk heeft er geen woorden voor....

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 15 feb 2009 00:07
door Rene
:lol:

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 15 feb 2009 07:58
door EW
jpiek schreef:
Xiphy schreef:Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon?


Omdat ze commercieel niet meer interessant zijn...

Precies: de inruilprijs is zodanig dat je een auto bij dergelijke kilometerstanden niet meer weg doet als er niets mee aan de hand is. Kijk naar de auto's van (okee, diesels) Menno en de ex van Harm van Beek.
Menno rijdt lekker door omdat er niets mee aan het handje is, Harm heeft haar weg gedaan omdat hij er helemaal knettergek van werd (en op leeg liep).
Die van Harm zie je vervolgens ook in de obscure handel verdwijnen (en omdat het een diesel is nog wel geadverteerd worden).


Verder kun je je afvragen of het waarschijnlijk is dat je nu al benzine-auto's tegenkomt met kilometerstanden boven de twee ton:
De C5 is nu 8 jaar op de markt. Dan zou deze bereden moeten zijn door iemand die er privé 25.000 per jaar mee gereden heeft. En dat zou dan op benzine zijn :smt127
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk: Daar is een C5 op benzine te duur voor.

Enige reverentie die je zou kunnen hebben zijn LPG-auto's met dergelijke kilometerstanden: die gaan er bij de lease'mij's vaak uit bij een kilometerstand van 120 tot 150k en kunnen dan natuurlijk door privérijders flink verder gereden zijn.

kijk maar eens in de kalender. Dan zie je dat er meerdere 2.0 gasbakken zijn dir ruim boven de twee ton zitten. En toch zelfs enkele benzine-exemplaren.

Re: Is een hoge kilometerstand 2.0/16V benzine een probleem?

Geplaatst: 15 feb 2009 10:06
door Rowi
De C5 is nu 8 jaar op de markt. Dan zou deze bereden moeten zijn door iemand die er privé 25.000 per jaar mee gereden heeft. En dat zou dan op benzine zijn :smt127
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk: Daar is een C5 op benzine te duur voor.
Nou, dat toch weer wel. Als je in Autotrack C5 benzine invoert en km. stand vanaf 200.000 heb je direct al 15 resultaten. Ze zijn er dus nog wel, ruime keus zelfs. Sommige met NAP én 3 maanden Bovag garantie.