V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
pdegruijter schreef:is de omschrijving dat je denkt dat de uitlaat tegen een hitteschild loopt te klapperen wellicht een goede omschrijving?
Ik ken het geluid, tenminste, ik denk dat ik jullie begrijp. Wanneer je net optrekt, een wat blikkerig
Peter,

Lijkt me een uitstekende omschrijving. Heb het ook gehad met mijn 2.0.

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Xiphy schreef:En vraag me altijd af, haalt zo'n machine de 300.000 eigenlijk nog wel.
Ik zou teleurgesteld zijn als de motor de 400.000 niet zou halen.
M.a.w. 300.000 km moet voor een motorblok in principe geen probleem zijn. Kilometerstanden boven de 400.000 km bij Citroën zijn mij niet vreemd in ieder geval.
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Heb 3 Xantia's gehad op LPG.
resp 405, 375 en 325 k mee gereden
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 21:50
Auto: break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 201503
Kleur: grijs
Locatie: bolsward
Huug schreef:Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren op de C5 break, na jarenlang Citroëns te hebben gereden. (Ik zal me ook nog voorstellen in het forum dat daarvoor bedoeld is). En dan is dit een fantastisch forum!

Graag jullie ideeën over risico's/problemen om een benzine 2.0/16V met ongeveer 200.000 km op de klok te kopen. Voor een diesel wordt als 'net ingereden' ervaren zie ik al, maar hoe zit dat met benzine versies die keurig hun beurten hebben gehad.

groet,
Hugo
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Wou je iets zeggen, Tjerk? :smt017
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Tjerk heeft er geen woorden voor....
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Hertogjan schreef:Tjerk heeft er geen woorden voor....
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Hertogjan schreef:
Hertogjan schreef:Tjerk heeft er geen woorden voor....
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
:lol:
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
jpiek schreef:
Xiphy schreef:Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon?


Omdat ze commercieel niet meer interessant zijn...

Precies: de inruilprijs is zodanig dat je een auto bij dergelijke kilometerstanden niet meer weg doet als er niets mee aan de hand is. Kijk naar de auto's van (okee, diesels) Menno en de ex van Harm van Beek.
Menno rijdt lekker door omdat er niets mee aan het handje is, Harm heeft haar weg gedaan omdat hij er helemaal knettergek van werd (en op leeg liep).
Die van Harm zie je vervolgens ook in de obscure handel verdwijnen (en omdat het een diesel is nog wel geadverteerd worden).


Verder kun je je afvragen of het waarschijnlijk is dat je nu al benzine-auto's tegenkomt met kilometerstanden boven de twee ton:
De C5 is nu 8 jaar op de markt. Dan zou deze bereden moeten zijn door iemand die er privé 25.000 per jaar mee gereden heeft. En dat zou dan op benzine zijn :smt127
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk: Daar is een C5 op benzine te duur voor.

Enige reverentie die je zou kunnen hebben zijn LPG-auto's met dergelijke kilometerstanden: die gaan er bij de lease'mij's vaak uit bij een kilometerstand van 120 tot 150k en kunnen dan natuurlijk door privérijders flink verder gereden zijn.

kijk maar eens in de kalender. Dan zie je dat er meerdere 2.0 gasbakken zijn dir ruim boven de twee ton zitten. En toch zelfs enkele benzine-exemplaren.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Rowi
De C5 is nu 8 jaar op de markt. Dan zou deze bereden moeten zijn door iemand die er privé 25.000 per jaar mee gereden heeft. En dat zou dan op benzine zijn :smt127
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk: Daar is een C5 op benzine te duur voor.
Nou, dat toch weer wel. Als je in Autotrack C5 benzine invoert en km. stand vanaf 200.000 heb je direct al 15 resultaten. Ze zijn er dus nog wel, ruime keus zelfs. Sommige met NAP én 3 maanden Bovag garantie.
Plaats reactie