jpiek schreef:Xiphy schreef:Want op MP etc zie je ze niet staan met 3 ton of meer. Daar houd het vaak al op bij de 250k dan verdwijnen ze met de Noorder zon?
Omdat ze commercieel niet meer interessant zijn...
Precies: de inruilprijs is zodanig dat je een auto bij dergelijke kilometerstanden niet meer weg doet als er niets mee aan de hand is. Kijk naar de auto's van (okee, diesels) Menno en de ex van Harm van Beek.
Menno rijdt lekker door omdat er niets mee aan het handje is, Harm heeft haar weg gedaan omdat hij er helemaal knettergek van werd (en op leeg liep).
Die van Harm zie je vervolgens ook in de obscure handel verdwijnen (en omdat het een diesel is nog wel geadverteerd worden).
Verder kun je je afvragen of het waarschijnlijk is dat je nu al benzine-auto's tegenkomt met kilometerstanden boven de twee ton:
De C5 is nu 8 jaar op de markt. Dan zou deze bereden moeten zijn door iemand die er privé 25.000 per jaar mee gereden heeft. En dat zou dan op benzine zijn
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk: Daar is een C5 op benzine te duur voor.
Enige reverentie die je zou kunnen hebben zijn LPG-auto's met dergelijke kilometerstanden: die gaan er bij de lease'mij's vaak uit bij een kilometerstand van 120 tot 150k en kunnen dan natuurlijk door privérijders flink verder gereden zijn.
kijk maar eens in de kalender. Dan zie je dat er meerdere 2.0 gasbakken zijn dir ruim boven de twee ton zitten. En toch zelfs enkele benzine-exemplaren.