Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Hoi,
Bij mij is het openingsmechanisme van de separate achterruit ook al enige tijd defect. Mijn garagist wist niks beters te verzinnen dan de montage van een nieuwe achterruit. Dat is echter een nogal kostbare oplossing en heb ik dus niet gedaan.
Als ik de schakelaar bedien, hoor ik nog wel wat klikken. Maar dit is waarschijnlijk de schakelaar zelf, die ook zonder elektrische verbinding klikt??
Hmm, het ziet er dus naar uit, dat ik ook met kopertape in de weer moet....
Groetjes,
StretchFan
Bij mij is het openingsmechanisme van de separate achterruit ook al enige tijd defect. Mijn garagist wist niks beters te verzinnen dan de montage van een nieuwe achterruit. Dat is echter een nogal kostbare oplossing en heb ik dus niet gedaan.
Als ik de schakelaar bedien, hoor ik nog wel wat klikken. Maar dit is waarschijnlijk de schakelaar zelf, die ook zonder elektrische verbinding klikt??
Hmm, het ziet er dus naar uit, dat ik ook met kopertape in de weer moet....
Groetjes,
StretchFan
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
corstiaan schreef;
Deze procedure is bedoeld om de schakelaar te testen. Als de schakelaar de ruit niet opend dan even de soldeerpunten doorverbinden. Als de ruit dan WEL open springt dan is de bedrading in de ruit heel en moet dus NIET worden vervangen door kopertape. Dus net andersom als jij schrijft.
Opend de ruit NIET met de schakelaar en OOK NIET met de doorverbinding dan is de bedrading in de ruit defect en moet je met kopertape aan de gang.
Houdt dus wel de juiste redenering aan anders ga je de verkeerde dingen doen.
Groet, Ton
De twee soldeerpunten die je bedoeld kun je zonder meer even doorverbinden zonder problemen dit doet de schakelaar tenslotte ook want de twee zwarte draden die op de soldeerpunten zitten gaan naar de schakelaar.Ik heb op een oud forum gelezen dat je de schakelaar van de achterruit kunt testen door de twee draden, zichtbaar op foto 1 door te verbinden. Als je deze twee draden doorverbind en de ruit springt open weet je dat het mechanisme werkt en dat je het draad zoals beschreven op de foto's moet vervangen met een nieuw draad of kopertape. Mijn vraag, kan ik de twee soldeerpunten zichtbaar op foto 1 zonder risico doorverbinden en zou dan de achterruit moeten openspringen?
Deze procedure is bedoeld om de schakelaar te testen. Als de schakelaar de ruit niet opend dan even de soldeerpunten doorverbinden. Als de ruit dan WEL open springt dan is de bedrading in de ruit heel en moet dus NIET worden vervangen door kopertape. Dus net andersom als jij schrijft.
Opend de ruit NIET met de schakelaar en OOK NIET met de doorverbinding dan is de bedrading in de ruit defect en moet je met kopertape aan de gang.
Houdt dus wel de juiste redenering aan anders ga je de verkeerde dingen doen.
Groet, Ton
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Okay, na de trekhaak zit ik dan nu hier met een niet meer werkend achterruitje. F*k want toen in 'm vorige week kocht deed 'ie het gewoon.
Ik heb er nog helemaal niet naar gekeken, maar er is toch al heel wat expertise verzameld hiero!
Dus: Weet iemand waar de bedrading precies doorslijt? Zijn dat van die sporen zoals die voor de achterruit verwarming? Die heb ik altijd met succes gerepareerd met geleidende lijm, dat zou toch te fraai zijn als dat hier ook kon!
eigenlijk wel knap dat al die wagens op dezelfde plekken kapot gaan, dat betekend ook dat ze op 99% van de plekken zowat allemaal heel blijven.
Ik heb er nog helemaal niet naar gekeken, maar er is toch al heel wat expertise verzameld hiero!
Dus: Weet iemand waar de bedrading precies doorslijt? Zijn dat van die sporen zoals die voor de achterruit verwarming? Die heb ik altijd met succes gerepareerd met geleidende lijm, dat zou toch te fraai zijn als dat hier ook kon!
eigenlijk wel knap dat al die wagens op dezelfde plekken kapot gaan, dat betekend ook dat ze op 99% van de plekken zowat allemaal heel blijven.
echt een positiveling ziet ook dat het glas halfvol is ipv half leegElRudo schreef:Okay, na de trekhaak zit ik dan nu hier met een niet meer werkend achterruitje. F*k want toen in 'm vorige week kocht deed 'ie het gewoon.
Ik heb er nog helemaal niet naar gekeken, maar er is toch al heel wat expertise verzameld hiero!
Dus: Weet iemand waar de bedrading precies doorslijt? Zijn dat van die sporen zoals die voor de achterruit verwarming? Die heb ik altijd met succes gerepareerd met geleidende lijm, dat zou toch te fraai zijn als dat hier ook kon!
eigenlijk wel knap dat al die wagens op dezelfde plekken kapot gaan, dat betekend ook dat ze op 99% van de plekken zowat allemaal heel blijven.
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Pas maar op, sommige mensen hier leven nog in het verleden...ElRudo schreef:ja man, zeiken is zooooo 2006!
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Er wordt vaak over slijtage gesproken maar dat is in feite niet juist. Het probleem wordt veroorzaakt door een ontwerp/fabrikage fout. Het spoortje, over de ruit, naar de schakelaar is slechts enkele tienden van een milimeter breed. Waarom dat is begrijp ik niet want er is ruimte zat, het kan gemakkelijk b.v. 2 cm breed worden gemaakt maar dat is niet gedaan. Zowel dan hadden we dit probleem helemaal niet gehad.ElRudo schreef:Ja waar zitten nou die slijtplekken in mijn raampie?
Doordat het zo smal is kan het kennelijk niet goed in het fabrikageproces worden aangebracht want afgezien dat het zo smal is, is het ook nog erg rafelig waardoor het spoortje op vele plaatsen ook deze paar tienden niet haalt maar nog smaller is en een kleine mechanische belasting van de ruit eventueel samen met temperatuurverschillen dit fragiele spoortje al snel naar de eeuwige jachtvelden helpen
Ik heb na lang zoeken en met veel moeite de breuk bij mijn ruit gevonden. Dit is erg lastig aangezien de beschermlaag (zwarte laag ) op het spoortje zich bijzonder moeilijk laat verwijderen en dan moet je nog zien het spoortje zelf heel te houden. Gezien de sterkte van deze laag is er dan ook geen sprake van slijtage.
Als je dan met zeer veel moeite de breuk hebt gevonden en voldoende van het spoortje onbeschadigd hebt schoongemaakt komt de echte frustratie, er houdt geen geleidende lijm op
De enige oplossing, buiten een nieuwe ruit natuurlijk, is een extra draad leggen maar dat vormt weer een bobbel op de ruit vandaar dat de kopertape de makkelijkste, mooiste en afdoenste oplossing is. Zo dat is nog maar eens gezegd
Groet, Ton
C5club Fan


Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
bij de phII gaat die dus ook niet open zoals eerder vermeld; de dealer gaat eens kijken als ik langskom en waarschijnlijk moet er dan een nieuwe achterruit in
update: er komt een nieuwe ruit in
update: er komt een nieuwe ruit in
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
onze phI heeft het probleem precies ook niet (of papa heeft het me nog niet gezegd/kijkt er niet achter); de phII van nu goed 1 jaar wel...Citroentje schreef:Begrijp ik goed dat de ph2 precies dezelfde achterruit heeft als de ph1 (niet verbazingwekkend overigens) en dus dezelfde kans op storing van de bediening?
En vanaf welke leeftijd en/of levensduur doen dat soort problemen zich gemiddeld voor? Mijn ex-ph1 van ruim 3,5 jaar heeft dit niet gehad.
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Oeps....maeseelek schreef:onze phI heeft het probleem precies ook niet (of papa heeft het me nog niet gezegd/kijkt er niet achter); de phII van nu goed 1 jaar wel...Citroentje schreef:Begrijp ik goed dat de ph2 precies dezelfde achterruit heeft als de ph1 (niet verbazingwekkend overigens) en dus dezelfde kans op storing van de bediening?
En vanaf welke leeftijd en/of levensduur doen dat soort problemen zich gemiddeld voor? Mijn ex-ph1 van ruim 3,5 jaar heeft dit niet gehad.
Dat wordt dus vervangen onder garantie. En als het al zo vroeg (lees: jong) voorkomt, snap ik niet dat de fabriek nog geen gemodificeerde achterruiten maakt. Ik kan met niet voorstellen dat ze daarvoor te dom zijn terwijl er hier mensen rondlopen die de oplossing uit hun mouw schudden?

