Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
 C5 Break achterruit 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht opening separate achterruit ook defect
Hoi,

Bij mij is het openingsmechanisme van de separate achterruit ook al enige tijd defect. Mijn garagist wist niks beters te verzinnen dan de montage van een nieuwe achterruit. Dat is echter een nogal kostbare oplossing en heb ik dus niet gedaan.

Als ik de schakelaar bedien, hoor ik nog wel wat klikken. Maar dit is waarschijnlijk de schakelaar zelf, die ook zonder elektrische verbinding klikt??

Hmm, het ziet er dus naar uit, dat ik ook met kopertape in de weer moet....

Groetjes,
StretchFan

22 feb 2007 12:41
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als je de schakelaar hoort klikken is dit enkel een aanduiding dat deze iig nog werkt , de rest is idd 'simpel' en voordelig met kopertape op te lossen :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

22 feb 2007 12:42
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
corstiaan schreef;
Citaat:
Ik heb op een oud forum gelezen dat je de schakelaar van de achterruit kunt testen door de twee draden, zichtbaar op foto 1 door te verbinden. Als je deze twee draden doorverbind en de ruit springt open weet je dat het mechanisme werkt en dat je het draad zoals beschreven op de foto's moet vervangen met een nieuw draad of kopertape. Mijn vraag, kan ik de twee soldeerpunten zichtbaar op foto 1 zonder risico doorverbinden en zou dan de achterruit moeten openspringen?

De twee soldeerpunten die je bedoeld kun je zonder meer even doorverbinden zonder problemen dit doet de schakelaar tenslotte ook want de twee zwarte draden die op de soldeerpunten zitten gaan naar de schakelaar.
Deze procedure is bedoeld om de schakelaar te testen. Als de schakelaar de ruit niet opend dan even de soldeerpunten doorverbinden. Als de ruit dan WEL open springt dan is de bedrading in de ruit heel en moet dus NIET worden vervangen door kopertape. Dus net andersom als jij schrijft.
Opend de ruit NIET met de schakelaar en OOK NIET met de doorverbinding dan is de bedrading in de ruit defect en moet je met kopertape aan de gang.

Houdt dus wel de juiste redenering aan anders ga je de verkeerde dingen doen.

Groet, Ton

23 feb 2007 23:27
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Okay, na de trekhaak zit ik dan nu hier met een niet meer werkend achterruitje. F*k want toen in 'm vorige week kocht deed 'ie het gewoon.
Ik heb er nog helemaal niet naar gekeken, maar er is toch al heel wat expertise verzameld hiero!
Dus: Weet iemand waar de bedrading precies doorslijt? Zijn dat van die sporen zoals die voor de achterruit verwarming? Die heb ik altijd met succes gerepareerd met geleidende lijm, dat zou toch te fraai zijn als dat hier ook kon!

eigenlijk wel knap dat al die wagens op dezelfde plekken kapot gaan, dat betekend ook dat ze op 99% van de plekken zowat allemaal heel blijven.

05 maart 2007 22:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
ElRudo schreef:
Okay, na de trekhaak zit ik dan nu hier met een niet meer werkend achterruitje. F*k want toen in 'm vorige week kocht deed 'ie het gewoon.
Ik heb er nog helemaal niet naar gekeken, maar er is toch al heel wat expertise verzameld hiero!
Dus: Weet iemand waar de bedrading precies doorslijt? Zijn dat van die sporen zoals die voor de achterruit verwarming? Die heb ik altijd met succes gerepareerd met geleidende lijm, dat zou toch te fraai zijn als dat hier ook kon!

eigenlijk wel knap dat al die wagens op dezelfde plekken kapot gaan, dat betekend ook dat ze op 99% van de plekken zowat allemaal heel blijven.

echt een positiveling ziet ook dat het glas halfvol is ipv half leeg

05 maart 2007 22:49
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja man, zeiken is zooooo 2006!

05 maart 2007 23:07
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ElRudo schreef:
ja man, zeiken is zooooo 2006!

Pas maar op, sommige mensen hier leven nog in het verleden...

Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

05 maart 2007 23:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
en voordat je weet ben je zo oftopic bezig :-)

05 maart 2007 23:37
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja waar zitten nou die slijtplekken in mijn raampie?

05 maart 2007 23:58
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ElRudo schreef:
Ja waar zitten nou die slijtplekken in mijn raampie?

Er wordt vaak over slijtage gesproken maar dat is in feite niet juist. Het probleem wordt veroorzaakt door een ontwerp/fabrikage fout. Het spoortje, over de ruit, naar de schakelaar is slechts enkele tienden van een milimeter breed. Waarom dat is begrijp ik niet want er is ruimte zat, het kan gemakkelijk b.v. 2 cm breed worden gemaakt maar dat is niet gedaan. Zowel dan hadden we dit probleem helemaal niet gehad.

Doordat het zo smal is kan het kennelijk niet goed in het fabrikageproces worden aangebracht want afgezien dat het zo smal is, is het ook nog erg rafelig waardoor het spoortje op vele plaatsen ook deze paar tienden niet haalt maar nog smaller is en een kleine mechanische belasting van de ruit eventueel samen met temperatuurverschillen dit fragiele spoortje al snel naar de eeuwige jachtvelden helpen :( Aangezien dit probleem voor de gehele lengte van het spoortje geldt kan het op iedere plaats zijn onderbroken.

Ik heb na lang zoeken en met veel moeite de breuk bij mijn ruit gevonden. Dit is erg lastig aangezien de beschermlaag (zwarte laag ) op het spoortje zich bijzonder moeilijk laat verwijderen en dan moet je nog zien het spoortje zelf heel te houden. Gezien de sterkte van deze laag is er dan ook geen sprake van slijtage.

Als je dan met zeer veel moeite de breuk hebt gevonden en voldoende van het spoortje onbeschadigd hebt schoongemaakt komt de echte frustratie, er houdt geen geleidende lijm op :? . Er is totaal geen hechting. Ook soldeer hecht niet ondanks dat het er wel koperachtig uitziet. :x

De enige oplossing, buiten een nieuwe ruit natuurlijk, is een extra draad leggen maar dat vormt weer een bobbel op de ruit vandaar dat de kopertape de makkelijkste, mooiste en afdoenste oplossing is. Zo dat is nog maar eens gezegd :D :D

Groet, Ton

06 maart 2007 00:29
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
goed verhaal! bedankt!

06 maart 2007 00:40
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
bij de phII gaat die dus ook niet open zoals eerder vermeld; de dealer gaat eens kijken als ik langskom en waarschijnlijk moet er dan een nieuwe achterruit in

update: er komt een nieuwe ruit in

1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi

06 maart 2007 19:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Begrijp ik goed dat de ph2 precies dezelfde achterruit heeft als de ph1 (niet verbazingwekkend overigens) en dus dezelfde kans op storing van de bediening?

En vanaf welke leeftijd en/of levensduur doen dat soort problemen zich gemiddeld voor? Mijn ex-ph1 van ruim 3,5 jaar heeft dit niet gehad.

07 maart 2007 15:45
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Begrijp ik goed dat de ph2 precies dezelfde achterruit heeft als de ph1 (niet verbazingwekkend overigens) en dus dezelfde kans op storing van de bediening?

En vanaf welke leeftijd en/of levensduur doen dat soort problemen zich gemiddeld voor? Mijn ex-ph1 van ruim 3,5 jaar heeft dit niet gehad.

onze phI heeft het probleem precies ook niet (of papa heeft het me nog niet gezegd/kijkt er niet achter); de phII van nu goed 1 jaar wel...

1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi

07 maart 2007 15:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
maeseelek schreef:
Citroentje schreef:

onze phI heeft het probleem precies ook niet (of papa heeft het me nog niet gezegd/kijkt er niet achter); de phII van nu goed 1 jaar wel...

Oeps.... :!: :roll:
Dat wordt dus vervangen onder garantie. En als het al zo vroeg (lees: jong) voorkomt, snap ik niet dat de fabriek nog geen gemodificeerde achterruiten maakt. Ik kan met niet voorstellen dat ze daarvoor te dom zijn terwijl er hier mensen rondlopen die de oplossing uit hun mouw schudden?

07 maart 2007 15:54
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 326 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende