Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Helemaal geen? En was dat met de diagbox?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik neem aan van niet. Was geen dealer/specialist, maar een familielid.
@Sari: in het algemeen is er óf een LMM óf een MAP sensor. MAP meet de onderdruk in het inlaatspruitstuk en komt dus bij dieselmotoren nooit voor.
@Sari: in het algemeen is er óf een LMM óf een MAP sensor. MAP meet de onderdruk in het inlaatspruitstuk en komt dus bij dieselmotoren nooit voor.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Mod-edit: Nogmaals quote verwijderd.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Zie ook Regel 6 van het Reglement.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting
Die dus niet te vertrouwen is
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Zie ook Regel 6 van het Reglement.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting
Die dus niet te vertrouwen is
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Auto's van heden zijn een stuk minder simpel als vroeger. Er wordt al snel gedacht: uitlezen en dan weten we het. En dat is nou net de valkuil. Vaak zijn het meerdere foutcodes, en vaak veroorzaakt door slechts 1 fout. Toen ik in '70 moest programmeren resulteerde het typen van een dubbele punt ipv een puntkomma in een lijst met 20 foutmeldingen.
Het interpreteren van de foutmeldingen tot een mogelijke oorzaak is helaas iets wat de pet van de meeste monteurs te boven gaat.
Ik ga dus niet gelijk uit van kwade opzet.
Het interpreteren van de foutmeldingen tot een mogelijke oorzaak is helaas iets wat de pet van de meeste monteurs te boven gaat.
Ik ga dus niet gelijk uit van kwade opzet.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik zou zeggen: je bent ermee in Turkije gekomen zonder storingen, de terugweg lukt vast ook nog wel...

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Mod-edit: En NOGMAALS, voor de derde keer quote verwijderd.
Geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Zie ook Regel 6 van het Reglement.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting
Als het nog een keer gebeurt, gaat dit topic op slot !!
Inderdaad, terugweg moet ook lukken. Vriend van mij is zelf monteur bij citroen rijssen.
Het is dat hij zelf nu ook onderweg is hierheen. Dus veel bellen en vragen helpt niet.
Geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Zie ook Regel 6 van het Reglement.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting
Als het nog een keer gebeurt, gaat dit topic op slot !!
Inderdaad, terugweg moet ook lukken. Vriend van mij is zelf monteur bij citroen rijssen.
Het is dat hij zelf nu ook onderweg is hierheen. Dus veel bellen en vragen helpt niet.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Vandaag de MAP sensor ontvangen vanuit Nederland. Het schijnt in Turkije erg moeilijk te zijn om aan onderdelen te komen voor de 2.0hdi. Voor de 1.6 geen enkel probleem.
Als het goed is ontvang ik maandag/dinsdag de LMM.
Vandaag ga ik de MAP sensor monteren en kijken of het helpt.
Als dit niet helpt dan bij ontvangst de LMM proberen.
Als deze het ook niet is dan kan volgens de dealer het ook de "vacuumregelklep" zijn.
Houd jullie nog op de hoogte.
Als het goed is ontvang ik maandag/dinsdag de LMM.
Vandaag ga ik de MAP sensor monteren en kijken of het helpt.
Als dit niet helpt dan bij ontvangst de LMM proberen.
Als deze het ook niet is dan kan volgens de dealer het ook de "vacuumregelklep" zijn.
Houd jullie nog op de hoogte.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Eerder schreef ik:
Het probleem met deze roetfilters is die verstopping door de ceriumoxide. Die krijg je er niet uit met schoonbranden, zoals dat wél lukt met een normaal roetfilter dat verstopt is met roet.
Mijn gedachte is dus dat het probleem zeer wel veroorzaakt kan zijn door die verstopping.
Ik ben dan ook benieuwd wat het uitwisselen van de LMM en de inlaatdruksensor opleveren.
En wanneer komt die vriend-specialist aan? Heeft hij een Diagbox bij zich?
Dan kan hij daarmee de verschildruk over het roetfilter meten, en kijken of dat te hoog is.
Als dat het geval is, weet je waar je het moet zoeken.
Groet,
JW
Over dat "schoonmaken" van het roetfilter is DIT verhaal te vinden van de specialist op dit gebied.JW-C5 schreef:De vraag is dus of dat wel goed gedaan en gegaan is.SARI schreef:.....Maar toen zocht ik er eigenlijk niks achter, omdat ik wist dat de roetfilter van mij verstoot was. Inmiddels dus niet meer, dus ik verwachte dat het nu beter zou gaan.
Als het überhaupt al goed mogelijk is dat te doen, daarover is al heel wat gediscussieerd.
Ook op dit forum......
Het probleem met deze roetfilters is die verstopping door de ceriumoxide. Die krijg je er niet uit met schoonbranden, zoals dat wél lukt met een normaal roetfilter dat verstopt is met roet.
Mijn gedachte is dus dat het probleem zeer wel veroorzaakt kan zijn door die verstopping.
Ik ben dan ook benieuwd wat het uitwisselen van de LMM en de inlaatdruksensor opleveren.
En wanneer komt die vriend-specialist aan? Heeft hij een Diagbox bij zich?
Dan kan hij daarmee de verschildruk over het roetfilter meten, en kijken of dat te hoog is.
Als dat het geval is, weet je waar je het moet zoeken.
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Als het goed is moet hij maandag of dinsdag hier zijn.
Vrijdag is mijn oudste zoon overgevlogen, de map sensor kon nrt op tijd opgehaald worden
Die heeft hij meegenomen. De LMM komt met de vriend mee.
İk weet niet of hij een diagbox bij zicht heeft ik verwacht jet eigenlijk wel, omdat hij zelf ook een Citroën rijdt.
Maar als die het niet heeft, is het vinden van iemand wel redelijk makkelijk hier.
Vrijdag is mijn oudste zoon overgevlogen, de map sensor kon nrt op tijd opgehaald worden
Die heeft hij meegenomen. De LMM komt met de vriend mee.
İk weet niet of hij een diagbox bij zicht heeft ik verwacht jet eigenlijk wel, omdat hij zelf ook een Citroën rijdt.
Maar als die het niet heeft, is het vinden van iemand wel redelijk makkelijk hier.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Excuus, dat is mij helemaal voorbij gegaan.
Zal er rekening mee houden vanaf heden.
Zal er rekening mee houden vanaf heden.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Er zijn nog andere uitleesaparaten die je kunt gebruiken
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Als het originele hebt wel
Maar daar betaal je wel iets van een 2000 per jaar voor updates.
Maar daar betaal je wel iets van een 2000 per jaar voor updates.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja hoor.JW-C5 schreef:Kun je daar ook de verschildruk over het roetfilter mee meten?
Groet,
JW
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Met spoelen krijg je het additief Ceriumoxide er prima uitJW-C5 schreef:Het probleem met deze roetfilters is die verstopping door de ceriumoxide. Die krijg je er niet uit met schoonbranden, zoals dat wél lukt met een normaal roetfilter dat verstopt is met roet.
