Vanochtend bij een stoplicht....groen.....optrekken......

5 cilinders dus......bobine defect
De C5 V6 heb ik eind oktober 2009 bij Bouma in Leeuwarden gekocht, de motor liep weer als een zonnetje werd verteld...ze hadden er net een nieuwe bobine in gezet (cil 2)
Dit is een Sagem met een blauwe en een groene stip met het volgende gegeven op de kap: no: 96 362 683 80 / 2526 140A ....als iemand weet wat dit betekend en welke serie het betreft
Omdat ik deze als eerste verdacht heb ik hiervan de stekker maar eens losgetrokken.....jawel....de boosdoener gelijk te pakken
Nu heb ik twijfels of dit wel echt een nieuwe is geweest, wie het weet mag het zeggen
In ieder geval heb ik nu een Valeo gekocht bij een automaterialenzaak (Westerhof Wageningen) Voorlopig doetiehetweer
Ik vraag me nu af of de storing uitlaatgas af zou kunnen komen van een zich aankondigend defect aan een bobine

Vanochtend was het plots helemaal gebeurd en deed de bobine helemaal niets meer.....maar.....meestal (althans bij andere bobines) kondigt zoiets zich tevoren aan door slechte vonken af te leveren en af en toe over te slaan. Dat zou bij mij ook het geval geweest kunnen zijn maar dat merk je nauwelijks met 6 cilinders
Kan iemand daar iets meer over zeggen