Heeft iemand wellicht een verklaring voor dit fenomeen? Elke 2 jaar een rondje nieuwe bobines lijkt me toch ook niet de bedoeling en is dan een dure grap. Het kan toch niet zo zijn dat in mijn C5 net als in mijn DS een gereedschapskist en reserve onderdelen moet gaan meenemen?
behalve het bobine probleem blijft de temperatuurmeter van de olie altijd zeer laag staan. Zowel 's zomers als 's winters komt hij maar net boven de blauwe streepjes. De water temperatuur loopt ietsje verder op maar blijft ook koud. In deze periode van het jaar moet ik de temperatuurregelaar in de auto op 28 graden zetten om het een beetje behaaglijk te krijgen. 4 maanden geleden is er al een of ander kabelboompje vervangen want de computer had bij het uitlezen juist aangegeven dat de motor te warm werd. Temperatuurmetingen in de garage gaven normale waarden.
Zou dit ook verband kunnen houden met de bobines die het telkens begeven? Lijkt me sterk maar je weet maar nooit. Goede suggesties zijn van harte welkom.

