C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
Druktest is al een keer gedaan en alle slangen nagelopen. Was toen omdat ik vond dat de auto teveel koelvloeistof verbruikt. Ze konden niets vinden. Ik krijg nu het idee dat het gebonden is aam het weer. Bij koude temp. Zou dat kunnen en dan dat ze overdag in de garage met druktest niets zien?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
yep,ik heb het meegemaakt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Bij mijn BX zag de garage destijds ook niks vreemds met de druktest. Uiteindelijk heb ik het zelf gevonden door een simpele visuele inspectie bij koude motor, en door te voelen waar het nat is. Klein spiegeltje en zaklamp helpt om slangen ook van onderen te bekijken. Was een rotte klem van een waterslang tussen blok en schutbord, idd boven de uitlaat.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 dec 2014 00:55
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
en? weet je al wat de oorzaak van de rook is?

Ik heb zelf hetzelfde met de V6. direct na start niks. als de uitlaat opwarmt rook van achteruit het blok ter hoogte van de distributieriem. Als het blok vervolgens goed warm is verdwijnt het weer.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Waar ruikt dat naar bij jou?
Is het een luchtje van verbrande olie?
Of zijn het blaadjes die verbranden?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 dec 2014 00:55
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
het is echt ontzettend moeilijk te ruiken.
het ziet er als witte damp uit en het is nauwelijks te ruiken.
Zeker geen olie of benzine lucht.

Het is eigenlijk zo goed als reukloos, het lijkt (heel licht) naar methaan te ruiken.
Maar zeker niet die sterke lucht die je rukt bij het tanken.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gooit hij er soms wat lpg eruit? :smt017
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 dec 2014 00:55
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
weet ik niet.
lijkt me onwaarschijnlijk.

Hij moet echt even op de brug daarvoor.
maandag is de auto voor de fusees bij Oldenhage.
ik zal heb even vragen om te kijken.
dan starten, even de uitlaat laten opwarmen (halve minuut) en kijken of hij het kan zien.

als de auto echt warm is gaat het weer weg, net als hier in dit topic.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 dec 2014 00:55
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
probleem opgelost.
het bleek een lekke slang van de carterventilatie.
Gelukkig minor issue

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=9Qr0D4uYRDE
bij 30 sec zie je de aansluiting van het slangetje zitten.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mooi dat het opgelost is.
Geen big issue inderdaad, zolang er niet een boel olie komt op een hete uitlaat die daar vlak langs loopt ;)

Overigens, toch niet echt begrijpelijk na wat je eerder schreef na mijn vraag:
Is het een luchtje van verbrande olie?
was je reactie:
Zeker geen olie of benzine lucht.

Het is eigenlijk zo goed als reukloos, het lijkt (heel licht) naar methaan te ruiken.
Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 dec 2014 00:55
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
Ja, ik had ook een meer blauwige damp verwacht.
Ik ben met olielucht wat gewend. zie mijn le Mans zonder klepzittingen op de testbank https://www.youtube.com/watch?v=HqBuQFZRQO0.

Het was kennelijk zo weinig, dat het moeilijk te ruiken was. wel goed te zien tegen zwarte achtergrond. letterlijk met mijn neus erbovenop gezeten.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Leuk filmpje.
Kun je iets meer loslaten? ik zie nl niet direct het verband tussen klepzittingen en oliewalm.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 dec 2014 00:55
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien
Sorry, ik bedoelde klepseals
Die zitten op oude motoren zoals deze niet.
De speling tussen klep en klepgeleiders is ook vaak vrij ruim :oops:

Wat je ziet is dat bij heftig afremmen op de motor -zeker op de rollerbank-, de zuigers olie geforceerd door de klepgeleiders de verbrandingskamer 'inzuigen'. Bij gasgeven zie je dat het niet gebeurt omdat er weer normale compressie is.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja helder!
Zoiets vermoedde ik al.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Even OT:

Eenden waren destijds ook niet uitgerust met klepseals. En dus konden ze fors roken, en olie gebruiken. Met mede als gevolg koolafzettingen op de klepstelen die na enige tijd gingen breken.

Al in de jaren 60 ging ik dan ook aan de gang om de kleppen te voorzien van klepseals.
Dat ging relatief makkelijk, koppen er af, kleppen er uit en er waren freesjes voor om de klepgeleiders iets te bewerken waardoor er seals op pasten.
Zó heb ik heel wat "Eendenkoppen" voorzien van seals, met als gevolg een aanzienlijk lager olieverbruik en geen roken meer.

Is zoiets ook niet mogelijk bij de koppen van de Guz?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie