Nog een aanvulling; voor mij hoeven er echt geen Michellins onder een C5. Maar dat is een andere discussie
Onder onze Octavia, waar we even in reden, lagen bij aanschaf nieuwe General banden onder. Nadat die vervangen waren door Michellins reed zelfs de Octavia een stuk beter. General is een springerige niet stabiele band, uit de goedkopere klasse begreep ik later.
Alleen al voor het rijcomfort zal ik niet de goedkoopste band nemen. Is ook bij caravanrijders een item, een goedkope "Chinese" band onder de caravan. Met ervaringen van klapbanden en onstabieler rijgedrag.
Kun je wel zeggen dat je deze om de 2 a 3 jaar wilt vervangen en dat je dan goedkoper uit bent dan een Caravanband. Maar zelfs, of juist, binnen die 2 a 3 jaar doen zich al de problemen voor.
Op de vraag van TS wat de goedkoopste band is: De goedkoopste band voor jou is die band die je het minst kost en waar je je veilig bij voelt. En dan maar hopen dat feiten en gevoelens overeen komen.
Persoonlijk ga ik iets meer voor zekerheid.
Jaren geleden hadden we oldtimer campers met lastige/afwijkende bandenmaten. Ik had een adres waar ik gebruikte banden kocht. (Nieuwe waren echt flink duur.) Meestal met nog een 5-6mm profiel. Gelukkig wel een betrouwbaar adres. Waren soms ook nieuwe banden die al een 2 jaar op voorraad hadden gelegen. Die verkocht hij dan met garantie dat er geen scheuren in zaten of dat ze uitgedroogd waren oid..
Ik ging dus niet allerlei sloperijen af om banden te zoeken.