C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Bericht door maeseelek »

Oldenhage schreef:Plaats maar twee nieuwe lampjes en alles werk naar alle waarschijnlijkheid weer. Nu er 1 lampje kapot is zal het derde remlicht heel zwak continu branden. Dus twee nieuwe er in klaar.
Thx Johan ! morgen komen er nieuwe in :)
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12

TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris

exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Hammie schreef:En je schakelt een lamp nooit in serie ander krijgt hij geen 12 Volt.
Als je twee dezelfde lampen in serie schakelt krijgen beide maar 6 Volt.
Dat gaat alleen op wanneer beide lampen het zelfde vermogen hebben. Anders is de spanningsverdeling omgekeerd evenredig met de vermogensverdeling: een 8W en 4W in serie op 12 V levert 4V over de 8W en 8V over de 4W lamp.
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Oldenhage schreef:Plaats maar twee nieuwe lampjes en alles werk naar alle waarschijnlijkheid weer. Nu er 1 lampje kapot is zal het derde remlicht heel zwak continu branden. Dus twee nieuwe er in klaar.
Hoezo heel zwak continu? Dan is dit derde remlicht dus niet gewoon parallel aan de andere twee remlichten aangesloten? Ben nu wel benieuwd hoe de schakeling werklijk in elkaar zit, want deze verklaring ziet er wel spannend uit.
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor

Bericht door Oldenhage »

Citroentje schreef:
Oldenhage schreef:Plaats maar twee nieuwe lampjes en alles werk naar alle waarschijnlijkheid weer. Nu er 1 lampje kapot is zal het derde remlicht heel zwak continu branden. Dus twee nieuwe er in klaar.
Hoezo heel zwak continu? Dan is dit derde remlicht dus niet gewoon parallel aan de andere twee remlichten aangesloten? Ben nu wel benieuwd hoe de schakeling werklijk in elkaar zit, want deze verklaring ziet er wel spannend uit.
zal morgen als ik er aan toe kom een shet schema er bij pakken, denk dat het een sckalelingetje in het derde remlicht zelf is.
Praktijk is echter dat ik al meerdere breaks heb gehad waarbij het derde remlicht heel zwakjes continu brand en 1 van beide remlichten defect is, ik vervang dan eigenlijk altijd beide lampjes, vandaar mijn opmerking twee lampjes vervangen.

(ik weet van collega,s die de hele auto op zn kop hebben gezet vanwege dat brandende derde remlicht..)
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Oldenhage schreef:Praktijk is echter dat ik al meerdere breaks heb gehad waarbij het derde remlicht heel zwakjes continu brand en 1 van beide remlichten defect is, ik vervang dan eigenlijk altijd beide lampjes, vandaar mijn opmerking twee lampjes vervangen.
In bijna alle gevallen is het goed (lees: verstandig) om zowel L als R een lampje te vervangen als er ergens eentje kapot is. Beide lampjes zijn immers even oud en er is dus evenveel risico op defecten.
Oldenhage schreef:(ik weet van collega,s die de hele auto op zn kop hebben gezet vanwege dat brandende derde remlicht..)
Da's wel lachen :lol: als je eenmaal weet wat de werkelijke oorzaak is.
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor

Bericht door Oldenhage »

In bijna alle gevallen is het goed (lees: verstandig) om zowel L als R een lampje te vervangen als er ergens eentje kapot is. Beide lampjes zijn immers even oud en er is dus evenveel risico op defecten.
We dwalen lichtelijk af, maar je zegt terect in bijna alle gevallen, bij de koplampen stopt in veel gevallen de linker er vaker mee dan de rechter.
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Oldenhage schreef:We dwalen lichtelijk af, maar je zegt terect in bijna alle gevallen, bij de koplampen stopt in veel gevallen de linker er vaker mee dan de rechter.
Om het even bij dat afdwalen te houden (hoop dat de mod het goed vindt en er geen nieuw draadje voor open hoeft):
Hoezo L eerder dan R?
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor

Bericht door Oldenhage »

Citroentje schreef:
Oldenhage schreef:We dwalen lichtelijk af, maar je zegt terect in bijna alle gevallen, bij de koplampen stopt in veel gevallen de linker er vaker mee dan de rechter.
Om het even bij dat afdwalen te houden (hoop dat de mod het goed vindt en er geen nieuw draadje voor open hoeft):
Hoezo L eerder dan R?
wekt ook mijn belangstelling, nee ik weet het niet, misschien is het alleen in NV? Misschien toch iets voor een nieuw draadje, om te weten te komen of meerdere daar last van hebben.
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Oldenhage schreef:wekt ook mijn belangstelling, nee ik weet het niet, misschien is het alleen in NV? Misschien toch iets voor een nieuw draadje, om te weten te komen of meerdere daar last van hebben.
Gedaan.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

In bijna alle gevallen is het goed (lees: verstandig) om zowel L als R een lampje te vervangen als er ergens eentje kapot is. Beide lampjes zijn immers even oud en er is dus evenveel risico op defecten.

Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens: als je er van uit gaat dat beide lampen ongeveer eenzelfde levensduur hebben is het juist verstandig om ze niet tegelijkertijd te vervangen: dan blijf je namelijk het risico lopen dat ze tegelijkertijd kapot zijn en dat je dus helemaal geen licht meer hebt.

Als je de lampen out of sync kunt krijgen heb je minder risico dat alles uitvalt...

Aan de andere kant zal mijn werkgever het niet zo erg vinden als jullie massaal jullie lampen preventief gaan vervangen 8)
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Beheerder
Beheerder
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Rene »

R1200C schreef: Aan de andere kant zal mijn werkgever het niet zo erg vinden als jullie massaal jullie lampen preventief gaan vervangen 8)
Start een actie! 8)

:wink:
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Rene schreef:
R1200C schreef: Aan de andere kant zal mijn werkgever het niet zo erg vinden als jullie massaal jullie lampen preventief gaan vervangen 8)
Start een actie! 8)

:wink:
Iedereen die nu een lamp koopt mag er nog een kopen!

Zoiets?
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

:smt017

Koppelverkoop? :wink:

Nee, ook niet....ff denken, "a weazle" zo herinner ik mij van de lessen Engels op de middelbare school...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Ik koop helemaal niks. Ik heb lekker Xenon 8)
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Wimmie schreef:Ik koop helemaal niks. Ik heb lekker Xenon 8)
Vraag maar eens aan Harm of die ooit kapot gaan. En btw: het ging hier oorspronkelijk toch over remlichten? Daar zit volgens mij geen Xenon in...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Plaats reactie