Thx Johan ! morgen komen er nieuwe inOldenhage schreef:Plaats maar twee nieuwe lampjes en alles werk naar alle waarschijnlijkheid weer. Nu er 1 lampje kapot is zal het derde remlicht heel zwak continu branden. Dus twee nieuwe er in klaar.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
Dat gaat alleen op wanneer beide lampen het zelfde vermogen hebben. Anders is de spanningsverdeling omgekeerd evenredig met de vermogensverdeling: een 8W en 4W in serie op 12 V levert 4V over de 8W en 8V over de 4W lamp.Hammie schreef:En je schakelt een lamp nooit in serie ander krijgt hij geen 12 Volt.
Als je twee dezelfde lampen in serie schakelt krijgen beide maar 6 Volt.
Hoezo heel zwak continu? Dan is dit derde remlicht dus niet gewoon parallel aan de andere twee remlichten aangesloten? Ben nu wel benieuwd hoe de schakeling werklijk in elkaar zit, want deze verklaring ziet er wel spannend uit.Oldenhage schreef:Plaats maar twee nieuwe lampjes en alles werk naar alle waarschijnlijkheid weer. Nu er 1 lampje kapot is zal het derde remlicht heel zwak continu branden. Dus twee nieuwe er in klaar.
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
zal morgen als ik er aan toe kom een shet schema er bij pakken, denk dat het een sckalelingetje in het derde remlicht zelf is.Citroentje schreef:Hoezo heel zwak continu? Dan is dit derde remlicht dus niet gewoon parallel aan de andere twee remlichten aangesloten? Ben nu wel benieuwd hoe de schakeling werklijk in elkaar zit, want deze verklaring ziet er wel spannend uit.Oldenhage schreef:Plaats maar twee nieuwe lampjes en alles werk naar alle waarschijnlijkheid weer. Nu er 1 lampje kapot is zal het derde remlicht heel zwak continu branden. Dus twee nieuwe er in klaar.
Praktijk is echter dat ik al meerdere breaks heb gehad waarbij het derde remlicht heel zwakjes continu brand en 1 van beide remlichten defect is, ik vervang dan eigenlijk altijd beide lampjes, vandaar mijn opmerking twee lampjes vervangen.
(ik weet van collega,s die de hele auto op zn kop hebben gezet vanwege dat brandende derde remlicht..)
In bijna alle gevallen is het goed (lees: verstandig) om zowel L als R een lampje te vervangen als er ergens eentje kapot is. Beide lampjes zijn immers even oud en er is dus evenveel risico op defecten.Oldenhage schreef:Praktijk is echter dat ik al meerdere breaks heb gehad waarbij het derde remlicht heel zwakjes continu brand en 1 van beide remlichten defect is, ik vervang dan eigenlijk altijd beide lampjes, vandaar mijn opmerking twee lampjes vervangen.
Da's wel lachenOldenhage schreef:(ik weet van collega,s die de hele auto op zn kop hebben gezet vanwege dat brandende derde remlicht..)
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
We dwalen lichtelijk af, maar je zegt terect in bijna alle gevallen, bij de koplampen stopt in veel gevallen de linker er vaker mee dan de rechter.In bijna alle gevallen is het goed (lees: verstandig) om zowel L als R een lampje te vervangen als er ergens eentje kapot is. Beide lampjes zijn immers even oud en er is dus evenveel risico op defecten.
Om het even bij dat afdwalen te houden (hoop dat de mod het goed vindt en er geen nieuw draadje voor open hoeft):Oldenhage schreef:We dwalen lichtelijk af, maar je zegt terect in bijna alle gevallen, bij de koplampen stopt in veel gevallen de linker er vaker mee dan de rechter.
Hoezo L eerder dan R?
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
wekt ook mijn belangstelling, nee ik weet het niet, misschien is het alleen in NV? Misschien toch iets voor een nieuw draadje, om te weten te komen of meerdere daar last van hebben.Citroentje schreef:Om het even bij dat afdwalen te houden (hoop dat de mod het goed vindt en er geen nieuw draadje voor open hoeft):Oldenhage schreef:We dwalen lichtelijk af, maar je zegt terect in bijna alle gevallen, bij de koplampen stopt in veel gevallen de linker er vaker mee dan de rechter.
Hoezo L eerder dan R?
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
In bijna alle gevallen is het goed (lees: verstandig) om zowel L als R een lampje te vervangen als er ergens eentje kapot is. Beide lampjes zijn immers even oud en er is dus evenveel risico op defecten.
Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens: als je er van uit gaat dat beide lampen ongeveer eenzelfde levensduur hebben is het juist verstandig om ze niet tegelijkertijd te vervangen: dan blijf je namelijk het risico lopen dat ze tegelijkertijd kapot zijn en dat je dus helemaal geen licht meer hebt.
Als je de lampen out of sync kunt krijgen heb je minder risico dat alles uitvalt...
Aan de andere kant zal mijn werkgever het niet zo erg vinden als jullie massaal jullie lampen preventief gaan vervangen 8)
Toch ben ik het daar niet helemaal mee eens: als je er van uit gaat dat beide lampen ongeveer eenzelfde levensduur hebben is het juist verstandig om ze niet tegelijkertijd te vervangen: dan blijf je namelijk het risico lopen dat ze tegelijkertijd kapot zijn en dat je dus helemaal geen licht meer hebt.
Als je de lampen out of sync kunt krijgen heb je minder risico dat alles uitvalt...
Aan de andere kant zal mijn werkgever het niet zo erg vinden als jullie massaal jullie lampen preventief gaan vervangen 8)
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Iedereen die nu een lamp koopt mag er nog een kopen!Rene schreef:Start een actie! 8)R1200C schreef: Aan de andere kant zal mijn werkgever het niet zo erg vinden als jullie massaal jullie lampen preventief gaan vervangen 8)
Zoiets?
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Koppelverkoop?
Nee, ook niet....ff denken, "a weazle" zo herinner ik mij van de lessen Engels op de middelbare school...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Vraag maar eens aan Harm of die ooit kapot gaan. En btw: het ging hier oorspronkelijk toch over remlichten? Daar zit volgens mij geen Xenon in...Wimmie schreef:Ik koop helemaal niks. Ik heb lekker Xenon 8)
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


