JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Deze ochtend een grote verrassing: ze stijgt geen 3cm meer maar slecht ongeveer 1 cm.
De truuk of vraag: ik heb de auto andersom op de parkeerplaats gezet.
Voor de lolbroeken; dus niet met de pootjes de lucht in! ;)

De parkeerplaatsen voor de deur lopen enigszins scheef af. En dus stond de auto niet vlak maar met een lichte hogere voorkant. Gisteravond heb ik de auto achteruit ingeparkeerd. En zie daar, de achterkant stond hoger deze ochtend.
Nu heb ik de afgelopen dagen de dame een aantal keer ook flink laten gymnastieken, dus misschien dat beide dingen spelen.
Maar deze ochtend dus minder oprichtten.
Ook jullie ervaring?
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Ja, als de oprit niet vlak is corrigeert de C5 nog iets voordat je de motor afzet, met raar gedrag als gevolg.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Zie je wel, niets aan de hand dus , je kan weer lekker slapen Johan ... :smt193

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Johan vindt wel weer iets anders om over wakker te liggen. :lol: :lol: :lol:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Misschien slapen in de C5? word je gelijk wakker als de boel in een keer 3cm zakt. :smt190
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
:cit2
dank voor de reacties, na het ontbijt zal ik ze eens echt doornemen. ;)

"Johan vindt wel weer iets anders om over wakker te liggen."
Weten jullie, ik heb jaren geleden bij de , toen nog Kruisvereniging, een training tegen slapeloosheid gegeven.
Ik was de enige in deze groepen die niks kon vertellen over slapeloosheid :mrgreen: :mrgreen: ;)

En slapen in de auto; dat heb ik wel eens gedaan in onze Austin Maxi. Daarvan kon de achterbank plat achterover en het zitvlak dan verhoogd, in 1 rechte lijn met de voorstoel. Had je een bed van 210 bij 130-140. Of eigenlijk smalle 2 bedden. Want de schakelpook en handrem zat tussen de voorstoelen uiteraard. En natuurlijk wel bollenvering :lol: :lol: :lol:
Tegen slapen in de Maxi kan de C5 dus helaas niet op. Kijk, in de C5 geeft dus wel slapeloze nachten. En dat kan ik uit ervaring vertellen! Een paar jaar geleden was het na de nieuwjaarwisseling zo dicht mistig in Groningen, dat je echt geen 5 meter verder kon zien.
We waren op bezoek en durfden dus niet terug naar huis te rijden. Onze zoon en ik hebben toen overnacht in de auto, ik wil niet zo zeer van slapen spreken. Op de voorstoel en een geleende deken over. En af en toe zag je dan dat de tijd toch wel sneller opschoot.
Nee, doe me dan maar een Austin Maxi.

Maar, de C5 is geslaagd dus voor haar "Piet Lut" periode volgens jullie.
Ik zal ons Smokstuk straks maar eens verwennen met een wasstraat.
Johan
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ja, daar ben ik weer over ons smokstuk en haar "konthoogte".
Ik zal jullie even bijpraten:
Gelukkig zakt ze geen cm of drie meer na de nacht en geeft ze me "een gevoel van".
Ik heb de afspraak voor controle bij de dealer afgezegd. Het was goed om deze controle afspraak af te zeggen. Want hij kan nu omgezet worden in reparatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De laatste 3 ochtenden is het wel duidelijk, ze zakt echt in met d'r achterkant. Geen 3 cm, maar veel meer. Zeker een vuistbreedte.
Kortom, die 3 cm waren een voorteken denk ik.
En jullie kunnen dus ook gerust zijn over mijn nachtrust :mrgreen: Echt stuk en moeten vervangen is duidelijker dan "een gevoel van". Dat slaapt een stuk rustiger :o ;)

Achteraf gezien heb ik dus die 3 cm waarschijnlijk gezien als "meer dan de vorige week". En dus een langzaam gaan lekken van de veercilinder(s). Nu is het wel duidelijk dat het wel om de veercilinders gaat. Ik zal eens een afspraak maken voor controle en reparatie.
Johan
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Allebei tegelijk? Dat is :smt017 en als het zo is een beetje :smt089
Sterkte.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
De dealer gaat de volgende week kijken of het om 1 of beiden gaat.
Weten jullie eigenlijk wat het ongeveer gaat kosten, 2 veercilinders vervangen?
Johan
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
100 euro per cilinder en dan nog uurtje arbeidsloon, om en nabij ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Oke, dank.

Intussen wat ingelezen in deze veercilinders en zie dat het meestal de keerubbers/ringen zijn die lekken. Althans dat is mijn indruk.
Bij citroen service gezien dat die ringen een bestelnummer hebben en waarschijnlijk dus los te bestellen zijn.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het herstellen/reviseren van de veercilinders?
Bij onze old-timers heb ik regelmatig remcilinders en hoofdrempompen gereviseerd. Dus uit elkaar, honen, en voorzien van nieuwe rubbers. Waren soms best tijdrovende klussen, met een old-timer het zgn winterwerk :smt203

Met een auto voor dagelijks gebruik lukt me dat niet denk ik. Maar ik heb daarna wel alle tijd om ze te reviseren natuurlijk. En daarna op de markt te gooien als gereviseerde veercilinders.
Is daar ervaring mee en zou dat zin hebben. Het gaat me niet om een hoofdprijs te vangen.
Ik heb gewoon plezier in sleutelen en dit soort van gepriegel. Ik wil wel de kosten van een revisiset eruit hebben uiteraard.
Johan
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
en weet dan ook iemand, de bestel nummer ervan
en ook een tekening ervan als het kan :smt203
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Eh Willy, effe lezen!! :mrgreen: :smt023
Ik schreef: "Bij citroen service gezien dat die ringen een bestelnummer hebben en waarschijnlijk dus los te bestellen zijn."

Ik heb dus al de tekening en de bestelnummers binnen. Wilde net even een printje maken maar kon even niet op de site komen.
Johan
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Die ringen zijn niet van de cilinders, maar van de manchettten/lekzakken. Als de cilinders inwendig lekken (slijtage) en gezien het inzakken is dat wel het geval, dan helpen nieuwe ringen voor de lekzakken niks.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb dat eens aan Oldenhage gevraagd, maar bij de dealer kost het vervangen van de ringen meer aan arbeidsloon als een nieuwe cilinder.

Johan heeft het wel eens gedaan, maar nooit met een langdurig goed resultaat.
Vroeger of later begonnen de cilinders toch weer te lekken.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Plaats reactie