Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Linkje werkt inmiddels weer, ze hebben kennelijk problemen gehad met hun website.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
inderdaad hij doet het, ff paar bestellen 

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Ik heb nog niet getest of het werkt, dus geen garanties. Mosfetje wel besteld maar nog geen tijd gehad om er verder mee te gaan.
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2008 23:43
Auto: Break 2.0 LPG G3 excl. en Break Service 2.0 HDI excl.
Opties: Beide VDO PC 5400 en Parrot 3200. Omgekeerde badkuip bij de Service en Panoramadak bij de Break
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.000
Kleur: Gris Fullminator
Heb vanmiddag aanjager uitgebouwd aan de hand van de foto's van Herman. Ding zag er prima uit, ook de mosfet. Wat mij opviel was dat ook gedemonteerd en afgekoppeld de gegevens op het display dezelfde kuren bleven vertonen. Eerst het klaverblaadje half gevuld en na een 10/20 tal seconden werd dit ineens wit en deed de eco stand het niet meer. Is hier meer aan de hand dan een aanjager die in 1 stand blijft blazen. Kan het ook zo zijn dat er iets in de software niet goed is en dat de aanjager nog maar 1 signaal krijgt n.l hard blazen. Herstelt bij het vervangen van de aanjager ook de display gegevens zich ????
C5 Break LPG G3 2.0 16V Exclusive Automaat Gris Fullminator 05/04 150.000 km
C5 Break Service 2.0 HDI Exclusive Automaat Gris Fullminator 06/04 125.000 km
Xsara Break Service 2.0 HDI Gris Fullminator 01/00 245.000 km
=
Gehad: ZX uit '93
C5 Break Service 2.0 HDI Exclusive Automaat Gris Fullminator 06/04 125.000 km
Xsara Break Service 2.0 HDI Gris Fullminator 01/00 245.000 km
=
Gehad: ZX uit '93

C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Heb je de aanjagermotor uitgebouwd of de 'kachelmodule'?MauriceZorge schreef:Heb vanmiddag aanjager uitgebouwd aan de hand van de foto's van Herman. Ding zag er prima uit, ook de mosfet.
Aan de mosfet hoef je niets te zien, toch kan die kapot zijn.
De display en eco-stand herstellen zich als er een werkende module in zit en de motor van de aanjager draait.
Het is geen softwareprobleem - er is amper sprake van software. De regelmodule ('kachelmodule') is een analoog apparaat en geeft wel een signaaltje aan de bedienunit (daarin zit wel een microcontrollertje maar veel stelt het niet voor) als de motor draait, als de bedienunit dat signaal niet krijgt gaat 'ie zo doen als jij en vele anderen beschrijven.
De aanjagermotor gaat als de mosfet kapot gaat óf helemaal niet meer draaien (wat pogingen aan het begin, wellicht via de stuurstroom van de mosfet die de drain ervan nog bereikt) óf op maximaal vermogen blazen (als inwendig in de mosfet de source en drain aan elkaar smelten zodat de fan altijd stroom krijgt).
Ik heb mijn zwaardere mosfets nog niet binnen, mijn bestelling blijkt niet te zijn doorgekomen ivm een storing.
Vandaag nogmaals besteld. Iemand anders deze al geprobeerd?

C5club Fan


Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
Naar aanleiding van de vele problemen die ik hier las heb ik mijn module maar eens preventief gecontroleerd op warmte verkleuringen, slechte contacten en/of slechte soldeerverbindingen, tenslotte zit het module ook al weer 10 jaar in mijn auto. Gelukkig was er niets aan de hand het module was nog als nieuw dus kon het weer worden gemonteerd.
Bij de montage viel mij op dat het koelblok van dit module via een gat in de schacht van het ventilatiesysteem schuift voor koeling. Dit betekend dat als er niet veel ventilatielucht passeert er onvoldoende koeling van het module plaatsvind waardoor mogelijk voorvermelde problemen kunnen ontstaan.(oververhitting)
Dit houdt in dat de conditie van het pollen/interieur filter belangrijk kan zijn voor de levensduur van het kachelmodule. Het is daarom van belang dit filter zo schoon mogelijk te houden en op tijd te vervangen. Zelf doe ik dat elk jaar en heb tot nog toe nooit een probleem met dit module gehad maar garanderen kan ik dit natuurlijk niet. Het is maar een tip dus doe er mee wat je wilt.
Ton
Bij de montage viel mij op dat het koelblok van dit module via een gat in de schacht van het ventilatiesysteem schuift voor koeling. Dit betekend dat als er niet veel ventilatielucht passeert er onvoldoende koeling van het module plaatsvind waardoor mogelijk voorvermelde problemen kunnen ontstaan.(oververhitting)
Dit houdt in dat de conditie van het pollen/interieur filter belangrijk kan zijn voor de levensduur van het kachelmodule. Het is daarom van belang dit filter zo schoon mogelijk te houden en op tijd te vervangen. Zelf doe ik dat elk jaar en heb tot nog toe nooit een probleem met dit module gehad maar garanderen kan ik dit natuurlijk niet. Het is maar een tip dus doe er mee wat je wilt.
Ton
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Bij mij doet de aanjager het nog steeds niet en heb al van alles geprobeerd.




groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Al een andere er in gehad??
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wat heb je geprobeerd??edwin48 schreef:Bij mij doet de aanjager het nog steeds niet en heb al van alles geprobeerd.![]()
![]()
Het beste kun je beginnen met meten, ipv dingen proberen. Behalve de module, want die is snel en eenvoudig te monteren.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Bjg lees mijn draadje maar eens 

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ik ben gisteren ook met de kachelmodule naar een electrozaak geweest voor een nieuwe mosfet (wat een naam trouwens). Mijn ventilator blies als een dolle, maar was niet meer te regelen, de kachel reageerde ook niet meer op de knoppen. Nieuw mosfetje van een paar kwartjes erin geknutseld en hij doet het weer prima! Goeie tips in dit draadje!!!!!!!!!
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Heeft toevallig nog iemand zo'n gereviseerde of origineel werkende module liggen voor een Ph1 ?


1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Nee, maar reviseren is echt een eitje....
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Wat is het originele bestelnummer voor die modules? Kijken of ik ergens van de sloop een kan halen.
1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.