Auteur |
Bericht |
badmuts
C5club Fan
Geregistreerd: 02 aug 2011 21:40 Berichten: 53
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Linkje werkt inmiddels weer, ze hebben kennelijk problemen gehad met hun website.
|
09 aug 2011 20:04 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
inderdaad hij doet het, ff paar bestellen 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
09 aug 2011 20:49 |
|
 |
badmuts
C5club Fan
Geregistreerd: 02 aug 2011 21:40 Berichten: 53
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Ik heb nog niet getest of het werkt, dus geen garanties. Mosfetje wel besteld maar nog geen tijd gehad om er verder mee te gaan.
|
10 aug 2011 18:07 |
|
 |
MauriceZorge
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 feb 2008 00:43 Berichten: 33
Auto: Break 2.0 LPG G3 excl. en Break Service 2.0 HDI excl.
Opties: Beide VDO PC 5400 en Parrot 3200. Omgekeerde badkuip bij de Service en Panoramadak bij de Break
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 150.000
Kleur: Gris Fullminator
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Heb vanmiddag aanjager uitgebouwd aan de hand van de foto's van Herman. Ding zag er prima uit, ook de mosfet. Wat mij opviel was dat ook gedemonteerd en afgekoppeld de gegevens op het display dezelfde kuren bleven vertonen. Eerst het klaverblaadje half gevuld en na een 10/20 tal seconden werd dit ineens wit en deed de eco stand het niet meer. Is hier meer aan de hand dan een aanjager die in 1 stand blijft blazen. Kan het ook zo zijn dat er iets in de software niet goed is en dat de aanjager nog maar 1 signaal krijgt n.l hard blazen. Herstelt bij het vervangen van de aanjager ook de display gegevens zich ????
_________________ C5 Break LPG G3 2.0 16V Exclusive Automaat Gris Fullminator 05/04 150.000 km C5 Break Service 2.0 HDI Exclusive Automaat Gris Fullminator 06/04 125.000 km Xsara Break Service 2.0 HDI Gris Fullminator 01/00 245.000 km = Gehad: ZX uit '93
|
15 aug 2011 19:19 |
|
 |
badmuts
C5club Fan
Geregistreerd: 02 aug 2011 21:40 Berichten: 53
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
MauriceZorge schreef: Heb vanmiddag aanjager uitgebouwd aan de hand van de foto's van Herman. Ding zag er prima uit, ook de mosfet. Heb je de aanjagermotor uitgebouwd of de 'kachelmodule'? Aan de mosfet hoef je niets te zien, toch kan die kapot zijn. De display en eco-stand herstellen zich als er een werkende module in zit en de motor van de aanjager draait. Het is geen softwareprobleem - er is amper sprake van software. De regelmodule ('kachelmodule') is een analoog apparaat en geeft wel een signaaltje aan de bedienunit (daarin zit wel een microcontrollertje maar veel stelt het niet voor) als de motor draait, als de bedienunit dat signaal niet krijgt gaat 'ie zo doen als jij en vele anderen beschrijven. De aanjagermotor gaat als de mosfet kapot gaat óf helemaal niet meer draaien (wat pogingen aan het begin, wellicht via de stuurstroom van de mosfet die de drain ervan nog bereikt) óf op maximaal vermogen blazen (als inwendig in de mosfet de source en drain aan elkaar smelten zodat de fan altijd stroom krijgt). Ik heb mijn zwaardere mosfets nog niet binnen, mijn bestelling blijkt niet te zijn doorgekomen ivm een storing. Vandaag nogmaals besteld. Iemand anders deze al geprobeerd?
|
23 aug 2011 15:29 |
|
 |
TonK
C5club Fan
Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00 Berichten: 96 Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Naar aanleiding van de vele problemen die ik hier las heb ik mijn module maar eens preventief gecontroleerd op warmte verkleuringen, slechte contacten en/of slechte soldeerverbindingen, tenslotte zit het module ook al weer 10 jaar in mijn auto. Gelukkig was er niets aan de hand het module was nog als nieuw dus kon het weer worden gemonteerd. Bij de montage viel mij op dat het koelblok van dit module via een gat in de schacht van het ventilatiesysteem schuift voor koeling. Dit betekend dat als er niet veel ventilatielucht passeert er onvoldoende koeling van het module plaatsvind waardoor mogelijk voorvermelde problemen kunnen ontstaan.(oververhitting) Dit houdt in dat de conditie van het pollen/interieur filter belangrijk kan zijn voor de levensduur van het kachelmodule. Het is daarom van belang dit filter zo schoon mogelijk te houden en op tijd te vervangen. Zelf doe ik dat elk jaar en heb tot nog toe nooit een probleem met dit module gehad maar garanderen kan ik dit natuurlijk niet. Het is maar een tip dus doe er mee wat je wilt. Ton
|
05 sep 2011 20:20 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
06 sep 2011 15:04 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Al een andere er in gehad??
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 sep 2011 15:42 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Wat heb je geprobeerd?? Het beste kun je beginnen met meten, ipv dingen proberen. Behalve de module, want die is snel en eenvoudig te monteren.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 sep 2011 19:24 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Bjg lees mijn draadje maar eens 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
07 sep 2011 07:27 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Ik ben gisteren ook met de kachelmodule naar een electrozaak geweest voor een nieuwe mosfet (wat een naam trouwens). Mijn ventilator blies als een dolle, maar was niet meer te regelen, de kachel reageerde ook niet meer op de knoppen. Nieuw mosfetje van een paar kwartjes erin geknutseld en hij doet het weer prima! Goeie tips in dit draadje!!!!!!!!!
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
02 okt 2011 16:31 |
|
 |
Robster76
V.I.P.
Geregistreerd: 12 dec 2009 22:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Hoensbroek
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Heeft toevallig nog iemand zo'n gereviseerde of origineel werkende module liggen voor een Ph1 ? 
_________________ 1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
|
02 okt 2011 21:17 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Nee, maar reviseren is echt een eitje....
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
02 okt 2011 21:47 |
|
 |
Robster76
V.I.P.
Geregistreerd: 12 dec 2009 22:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Hoensbroek
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Wat is het originele bestelnummer voor die modules? Kijken of ik ergens van de sloop een kan halen.
_________________ 1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi
Ex-1997 1.9D ZX Break 244K Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
|
04 okt 2011 19:09 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
moduul 657165W Even naar Maresiaparts rijden. http://www.maresiaparts.nl/cms/
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
04 okt 2011 22:48 |
|
 |
|