Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat snap ik hoor, maar een beetje ongeloofwaardig is het wel ( van het KNMI ! ) 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
daar zit natuurlijk ook de nachtvorst bij, dan hoef het overdag niet - te zijn..
en dan denk dat je er wel aankomt..
december januari en februari en maart moet je toch wel eens krabben smorgens..
en dan denk dat je er wel aankomt..
december januari en februari en maart moet je toch wel eens krabben smorgens..
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
FF googlelen
Vrieskou
Landinwaarts bedraagt het aantal dagen waarop er vorst is gemiddeld 70 à 80, maar in erg koude jaren is een totaal aantal van 100 dagen met vorst geen uitzondering.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja het was een artikel over winterbanden dat in de krant stond..
maar je moet niet alles geloven wat in de krant staat...
iig de michelin alpin die ik nu op de C5 heb zijn super stil..
zou dat nou aan de PH3 liggen, ik weet dat ze op de ph2 iets luiderruchtiger waren...
maar je moet niet alles geloven wat in de krant staat...
iig de michelin alpin die ik nu op de C5 heb zijn super stil..
zou dat nou aan de PH3 liggen, ik weet dat ze op de ph2 iets luiderruchtiger waren...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zijn dit niet nieuwere varianten ?? sowieso een andere maat ( en dus andere eigenschappen ) ??
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
yes, nieuwer type.. den de maat is ook iets groter..
225/55/17 tov 205/55/16 voor de vorige..
en belangrijk is mss dat ze normaliter voor de C6 zijn...
225/55/17 tov 205/55/16 voor de vorige..
en belangrijk is mss dat ze normaliter voor de C6 zijn...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Stiller is wel lekker, ... enjoy 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Vooralsnog zijn de sneewbandrijders nog altijd in de minderheid dus zij zijn het die bij winterweer ongemak veroorzaken, door zich niet aan de gemiddelde snelheid te houdenjosok schreef:Er zijn nog een aantal gladheidsscenarios, sneeuw op koude ondergrond, sneeuw op warme ondergrond, onderkoelde regen, dooiende sneeuw op koude ondergrond enzovoort. Allemaal minder verassend en mensen op zomerbanden kunnen dan ook zonder problemen thuis blijven en de trein nemen, in plaats van verder goed berijdbare wegen te verstoppen.
Maar goed die handvol dagen per jaar dat we daar last van hebben kijken wij regenbandrijders wel extra uit, voor die ongeduldige snelheidsduivels die alleen met sneeuw ineens haast blijken te hebben.
En als die sneeuwbandrijders dan de rest van het jaar hun snelheid aan passen aan de ernstig beperkte regen- en droog-kwaliteiten van hun groffe blokjesbanden dan chicanen wij daar wel omheen, heeft er niemand last van elkaar
Blijft de vraag waarom het gros van de sneeuwbandrijders (uitz Roman) er voor kiest om in slechter weer met van die smalle bandjes op stalen poppewieltjes te gaan rijden, ipv de rij-eigenschappen van hun auto op peil te houden met een fatsoenlijke maat band op lichtmetaal.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
ET, lichtmetaal of staal met dezelfde bandenmaat maakt niets uit hoor. LM is vooral voor de looks. Ik heb 215/55R16 winterbanden (dezelfde maat als de zomerbanden); Alleen de zomerwielen zijn LM en de winterwielen staal met originele CItroen wieldoppen. Niks mis mee, lijkt mij.EvilTwin schreef:Blijft de vraag waarom het gros van de sneeuwbandrijders (uitz Roman) er voor kiest om in slechter weer met van die smalle bandjes op stalen poppewieltjes te gaan rijden, ipv de rij-eigenschappen van hun auto op peil te houden met een fatsoenlijke maat band op lichtmetaal.Dat alleen al scheelt ernstig in de uitwijk, slalom en noodstop.
Groeten, Marc
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 mar 2009 15:29
Auto: C6 exclusive 2.7 l hdi, 12-2007
Opties: RT4, pack hifi, nav, leer, schuifdak, webasto, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 319000
Kleur: grijsblauw
Contacteer:
Lichtmetaal is beter. Het onafgeveerde gewicht is lager, waardoor de band beter de weg volgt. Vooral bij gladheid is dat een goed idee. Maar, het moeten wel velgen zijn waar sneeuw en slurrie zich niet in kunnen verzamelen.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
neen helaas niet, ik heb gezocht..JW-NHS schreef:Heb je een link naar een document of site waar dat te lezen valt?Roman schreef:tja dat zegt het KNMI..
en wie ben ik om dat tegen te spreken...
Groet,
JW
het artikel stond vorige week in het limburgsdagblad..
ik heb het niet uitgeknipt omdat ik dacht dat je dat op de site moet kunnen terug vinden..
maar helaas..
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik vind van niet. IJsel is een weerkundige term. Vanuit bandenoogpunt is het gewoon een laag(je) ijs op het wegdek.henkie HDI schreef:1) Ik vind wat Jos zegt absoluut hout snijden. Eén keer schade is meer dan setje winterbanden.
Niets dat met 1500 kg over een paar vierkante cms over ijs rijdt is zeker. Iets dat ijs breekt (kettingen, spikes), ja.
Winterbanden helpen bij ijsel echt geen zier bij snelheden boven de 20 km/u.
Er is ijsel, je rijdt op de snelweg, je rijdt 40 km/u. 40 km/u op de snelweg waar je gister nog 90km/u in de stromende regen reed is zoooo langzaam, toch ? Fout, gewoon 2x te hard, net zo fout als dat je gister met 180 km/u door de stromende regen reed.
Sneeuw, daar zijn winterbanden goed in, zijn ze voor gemaakt. Maar als eerder gemeld, als het hier sneeuwt staat het hier toch alijd vast.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
EvilTwin schreef:Blijft de vraag waarom het gros van de sneeuwbandrijders (uitz Roman) er voor kiest om in slechter weer met van die smalle bandjes op stalen poppewieltjes te gaan rijden, .
ik heb altijd begrepen dat smallere banden betere grip hebben in de sneeuw..
kijk maar eens naar de rallysport.. op het moment dat ze door de sneeuw rijden hebben ze meteen een smallere maat erop...
ik heb het zelf meegemaakt vorig jaar, het had hier flink gesneeuwd en toen had ik de Ph3 pas, dus nog geen winterbanden.. en de C5 had bijna geen grip.. de c1 met de smalle bandjes had nergens last van...
waarom heb ik dan toch voor de brede banden gekozen.
omdat ik toch wel het liefste de orginele maar onder de ph3 hou... omdat je zoals ET en andere het reeds zeggen, je hebt ook vele winterdagen zonder sneeuw.. en dan is de orginele maat idd beter...
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Waarneming correct, conclusie niet. Remember Topgear: de oude Kadett (op smalle bandjes) komt veel makkelijker de rulle woestijn/broze zoutvlaktes door dan de Mercedes. Heeft 80% met gewicht van de auto te maken en 20% met de soort/maat banden.Roman schreef: ik heb het zelf meegemaakt vorig jaar, het had hier flink gesneeuwd en toen had ik de Ph3 pas, dus nog geen winterbanden.. en de C5 had bijna geen grip.. de c1 met de smalle bandjes had nergens last van...
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)





