Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Heb je de achterremklauwen ook vervangen?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inmiddels zijn we twee maanden en zo'n 4000 km verder.
De situatie is nu dat de rem eigenlijk altijd een hoog drukpunt heeft en goed doseerbaar is.
Heel af en toe zit het drukpunt lager, dat treedt dan soms op als de auto een poos stilgestaan heeft.
Dat het pedaal wat weg kan zakken als je langdurig op de rem trapt is kennelijk een "producteigenschap", het komt bij veel meer C5'en voor.
Waar dat door komt weet ik niet, ik blijf vermoeden dat het in de ABS/ESP unit zit.
Maar daar ga ik niks aan doen als het blijft zoals het nu is.
Al met al heeft de vervanging van de voorremklauwen een forse verbetering gebracht.
Een stevige kostenpost, maar z'n geld dubbel en dwars waard
Groet,
JW
De situatie is nu dat de rem eigenlijk altijd een hoog drukpunt heeft en goed doseerbaar is.
Heel af en toe zit het drukpunt lager, dat treedt dan soms op als de auto een poos stilgestaan heeft.
Dat het pedaal wat weg kan zakken als je langdurig op de rem trapt is kennelijk een "producteigenschap", het komt bij veel meer C5'en voor.
Waar dat door komt weet ik niet, ik blijf vermoeden dat het in de ABS/ESP unit zit.
Maar daar ga ik niks aan doen als het blijft zoals het nu is.
Al met al heeft de vervanging van de voorremklauwen een forse verbetering gebracht.
Een stevige kostenpost, maar z'n geld dubbel en dwars waard

Groet,
JW
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooi zo !! 
Dat wegzakken zou ik idd lekker zo laten, je moet erg hard drukken wil die heel langzaam wegzakken, wat ik al eerder aangaf, als jij mij er niet op gewezen had zou ik het nooit gemerkt hebben, ... en ik ben best een "stevige" remmer

Dat wegzakken zou ik idd lekker zo laten, je moet erg hard drukken wil die heel langzaam wegzakken, wat ik al eerder aangaf, als jij mij er niet op gewezen had zou ik het nooit gemerkt hebben, ... en ik ben best een "stevige" remmer

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
"Dat het pedaal wat weg kan zakken als je langdurig op de rem trapt is kennelijk een "producteigenschap", het komt bij veel meer C5'en voor."
Voor wat het waard is, ik heb het zelfde meegemaakt met andere merken. Het lijkt wel een soort van drukbeveiliging...
Voor wat het waard is, ik heb het zelfde meegemaakt met andere merken. Het lijkt wel een soort van drukbeveiliging...
