C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ja die maakte eerst een zelftest,als de motor niet kon bewegen of een beetje gaf die een fout
en als die teveel kon bewegen ,iets afgebroken gaf die ook een fout
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Bedankt, het is dus de mengmotor.
Hmm, ik had toch gehoopt dat Citroën hier een modificatie op had uitgevoerd.
Maar goed, ik ga zeker geen gat in het ddashboard zagen, daarvoor is mijn C5 nog te jong.
Dus dat wordt met geschaafde en bebloede handen tussen het dashboard gaan hangen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2006 20:09
Auto: Break
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 356.000
Locatie: Winterswijk
Na een distributie wissel word het niet meer aangenaam warm en heb ik koude voeten in mijn C5
gececked of de kachel goed ontlucht was, komt alleen koelvloeistof uit de ontluchting.
Thermostaat gecontroleerd, Auto koud gestart en gewacht tot er warme vloeistof naar de radiateur ging. kachelslang en motor op zijn volle temp alvoerens de slang naar de radiateur warm word, dus oke
Toch word ik niet meer warm van de kachel :(
Na het weg rijden duurt het even voordat de koelvloeistof op temperatuur is en de ventilator (24 graden automatisch) sneller gaat draaien.
Ik ben gewend dat de auto zo warm is en daarna het ventilator toerental dan snel daalt.
Nu dit niet meer zo is weet ik niet meer waar ik moet zoeken.
Feit blijft: De voorruit krijgt heerlijk warme lucht.
Lucht uit de ventilatie roosters voelt lekker warm, blaast niet of nauwelijks.
Onder wel warme/lauwe lucht en de tempertuur reageert op de ingestelde temperatuur dus word koud als ik de temp naar 16 graden zet en iets warmer als ik deze op 25 graden zet.
Heb gewoon het gevoel dat de lucht bij de voeten veel te snel in temp terug regelt.
Heb ik ook te maken met defetcte luchtkleppen? herkent iemand dit?
Dankbaar voor evt. feedback
Door de C5 boven alle verwachting positief verrast!
Familie auto - Citroen C5 Break 2003
en Hanomag A-L28 4x4 pick-up 1964 voor de hobby
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Zet rechts op heet en links op koud en daarna anders om, als er geen verschil is met wat ze doen tussen links en rechts dan is de regelklep as defect, motor komt nauwelijks voor dus dan repareren zoals de mogelijk heid aangeeft
3 opties
Zelfdoen op de moeilijke manier.
Zelfdoen op de gaten zaag manier.
Laten doen door JO in NV andere motor met lange as kost dacht ik 80/90 euro en een uur arbeid?
of via je eigen garage ?? :mrgreen: :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 dec 2006 20:09
Auto: Break
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 356.000
Locatie: Winterswijk
Herman Bedankt,
Ik heb getest zoals je beschrijft rechts op 28 en links op 16, (auto was redelijk op temp) rechts word warm en links koud al komt er niet echt veel lucht uit de uitstroomopening onder.
Na het wisselen word rechts koud en links warm.
het is duidelijk hoorbaar (zoemen)dat de mengmotoren aan het werkzijn om "iets"te verstellen
De regelkleppen lijken dus te werken echter warm is slechts zeer beperkt vergeleken met de temperatuur die voor de voorruit blaast. :smt017
heb de indruk dat de temperatuur vrij snel daalt, royaal onder de ingestelde waarde. :|
Ergens lijkt de besturing wel te weten dat de ingestelde temperatuur nog niet bereikt is want de ventilator blijft op toeren terwijl deze eerder vrij snel in toeren daalde.

resume: er is één radiateur, de ruitverwarming word wel warm. de ventilator loopt draait alsof deze weet dat de ingestelde temperauur nog niet bereikt is. we horen de stelmotoren in werking.
Misschien toch maar eens naar de mengmotoren/kleppen kijken?

Indien mogelijk los ik alles zelf op, onlangs zelf paspennen gedraait en distributieriem vervangen. Als ik tijd heb en weet wat te doen, dan komt alles voor elkaar.
Volop lof voor alle reacties die voor de minder ervaren Citroen sleutelaars als mijzelf onmisbaar zijn. :smt023
Door de C5 boven alle verwachting positief verrast!
Familie auto - Citroen C5 Break 2003
en Hanomag A-L28 4x4 pick-up 1964 voor de hobby
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
In het draadje heb we het over de verkeerde motor dat is diegene die het makelijkste te demonteren is die regelt de luchtstroom van boven of naar voor en beneden. je zou die eens kunnen loshalen en de klep met de schroevendraaier zo kunnen veranderen, als je de knoppen dan voor voeten of boven drukt dan zie je de stappen motor de tandwiel verdraaien.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
funkyduck
funkyduck
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door funkyduck »

C5 nooitgedacht schreef:Na een distributie wissel word het niet meer aangenaam warm en heb ik koude voeten in mijn C5
Typisch dat het mij ook overkwam direct na de distributiewissel..
Daarna nog een paar keer last van gehad. Paar keer heen en weer met de temp was uiteindelijk even de oplossing.
Nu heb ik hem altijd tussen de 20 en 22 staan en tot nu toe geen storing meer.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Raar is dat wat heeft de distributie wissel er mee te maken hé? Nu jullie het zeggen mijn wissel is ook pas geweest, de kachel heeft het nog wel gedaan maar toch kort erop de mijne. Interval Km en ouderdom ? :smt190
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Gebruikersavatar
luc
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door luc »

De laatst tijd heb doet de verwarming steeds raar. Ik heb over deze vorm nog niets gelezen in dit topic :(

Bij het starten en wegrijden komt de temp. mooi op de juiste stand (21graden) maar als de temp. op deze stand is, beginnnen de problemen. De rechtse kant geeft vanaf dan alleen maar koude lucht. Zet ik rechts op 28graden dan komt er weer wel warme lucht. Als ik de temp. terug zet naar 21/22graden dan heb ik rechts weer koude lucht. Zet ik de auto enige tijd stil (boodschapje doen) en rij dan weer weg, verwarmt alles weer tot 21graden en wederom koude lucht. Wel valt mij op dat aan de bestuurders kant, de onderverwarming loei heet is :smt017 .
Ook heb ik onlangs een keer de melding "koelvloeistof bijvullen" gekregen maar dat kan volgen mij niet de oorzaak zijn. Als de koelvloeistof te laag zou zijn, dan doe de verwarming het in zijn geheel niet of slecht :smt198 .
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
als er te weinig koelvloeistof op is werkt de verwarming niet
en de motor en de verwarming is ontluchten
als er lucht op zit werk deze ook niet
Gebruikersavatar
luc
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Re: Airco/kachel met kuren

Bericht door luc »

Inderdaad, dat klopt :smt023 . Maar dit alles heeft m.i. niets te maken met het hierboven omschreven probleem :smt017 Als er geen of te weinig vloeistof in zou zitten, dan geven beide kanten geen of weinig verwarming af :(
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
de buiten sensor geeft die de juiste waarde aan
en je bent zeker dat er geen lucht op de kachel is
anders kan het de mengmotor wel zijn
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
V.I.P.
V.I.P.
Ik heb ook nog steeds hetzelfde. Waar kan ik de kachel ontluchten ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
er gaan 2 darmen door het schutbord ,de hoogste darm voor het schutbord, daar ergens bevind zich de ontluchter
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
V.I.P.
V.I.P.
Bedankt. Het is maar goed dat ik veel met belse pompiers heb gewerkt, anders zou ik niet hebben geweten dat onze dame ook al darmen heeft !!!
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Plaats reactie