Dit heb ik niet dus heb ik toch de standaard radio.Menno schreef:JBL is gemakkelijk te herkennen aan de JBL versterker in de kofferbak ( bij de break linksachter in het 'extra' bergvakje ) danwel even op de roosters van d speakers kijken , daar staat een vrij duidelijk zwart/zilver JBL logo in het midden
http://www.rainbowelectronics.net/images/jbl_logo_large.gif
Die bakjes in de zijkanten van de break zijn overigens de mogelijkheid bij uitstek om een paar extra speakers te monteren. Ik had nog 2 grote JBL's liggen. Met een beetje hobby-en met MDF en bekledingsstof, kom je tot een grandioos resultaat.Menno schreef:JBL is gemakkelijk te herkennen aan de JBL versterker in de kofferbak ( bij de break linksachter in het 'extra' bergvakje ) danwel even op de roosters van d speakers kijken , daar staat een vrij duidelijk zwart/zilver JBL logo in het midden
http://www.rainbowelectronics.net/images/jbl_logo_large.gif
idd die radio van de Ph2 doet het prima na uitwisseling van de speakersWillibrord schreef:Ik heb namelijk ook de speakers vervangen. Inderdaad: plastic, papier... Vond dat er dan toch nog een aardig geluid uit kwam. Ik heb er nu Hertz speakers. Ze zijn zeker tien keer zo zwaar... Zo voelt het tenminste. Achter 2-weg van 140 wat, voor een 2-weg gescheiden van 200 wat, vanwege de tweeters die al in het dashboard zitten. Het verschil is enorm! De Blaupunkt 4 x 35 uit de C5 Ph2 doet het netjes. Eindelijk een behoorlijke diepe bas. Dat moet nog beter worden volgende week, als ik m'n Kenwood actieve subwoofer laat plaatsen...
Feit is wel dat ik nu nog twee 100 wat tweeters van Hertz heb. Ze kunnen in een bijgeleverde behuizing waardoor ik ze meer kan richten dan de standaard-tweeters. Ik twijfel nog, want die standaard tweeters klinken goed. Zijn ook qua uitvoering beslist niet iel. Zal er nog 'ns een paar nachtjes over slapen... Of kan ik die Hertz-tweeters nog elders plaatsen in de auto (als extra tweeters dus)....?
Heeft iemand van jullie verstand van scheidingsfilters??Mik Figaro schreef:
Zou ik iets met andere filters kunnen doen en zo ja, wat?
Vandaag een ex-pierementje uitgevoerd: de tweeters in de achterdeuren zijn van een andere (zo te zien goedkopere) kwaliteit dan de tweeters in het dashboard. Daarom heb ik ze eens omgedraaid (voor naar achter, achter naar voor) en het geluid klinkt naar mijn gehoor meteen een heel stuk beter!Mik Figaro schreef:Ik heb in mijn C5 het Pack HiFi, dus met de JBL-speakers plus extra versterker.
Ik ben echter niet echt tevreden over het geluid: laag is prima, hoog ook, maar ik vind het midden nogal blikkerig klinken, ik krijg het idee dat de tweeters voorin teveel midden doorgeven.
Ook als ik de fader bijna helemaal naar achter zet, blijf ik vooral vóór horen.