Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Speakers 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
JBL is gemakkelijk te herkennen aan de JBL versterker in de kofferbak ( bij de break linksachter in het 'extra' bergvakje ) danwel even op de roosters van d speakers kijken , daar staat een vrij duidelijk zwart/zilver JBL logo in het midden :wink:

Afbeelding

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

12 maart 2007 21:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Menno schreef:
JBL is gemakkelijk te herkennen aan de JBL versterker in de kofferbak ( bij de break linksachter in het 'extra' bergvakje ) danwel even op de roosters van d speakers kijken , daar staat een vrij duidelijk zwart/zilver JBL logo in het midden :wink:

http://www.rainbowelectronics.net/image ... _large.gif

Dit heb ik niet dus heb ik toch de standaard radio.

12 maart 2007 22:23
Antwoord met een citaat
Bericht 
Menno schreef:

http://www.rainbowelectronics.net/image ... _large.gif

Die bakjes in de zijkanten van de break zijn overigens de mogelijkheid bij uitstek om een paar extra speakers te monteren. Ik had nog 2 grote JBL's liggen. Met een beetje hobby-en met MDF en bekledingsstof, kom je tot een grandioos resultaat.

21 maart 2007 23:53
Antwoord met een citaat
Bericht 
ronama schreef:
Ikheb de standaard apeakers vervangen door sony Xplods echt een verbetering.

heb je ook de tweeters vervangen?

27 maart 2007 10:49
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Willibrord schreef:
ronama schreef:
Ikheb de standaard apeakers vervangen door sony Xplods echt een verbetering.

heb je ook de tweeters vervangen?

neen :wink:

27 maart 2007 10:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
De tweeters die voor in het dash zijn geintegreerd zijn van een prima kwaliteit. Daar valt niet echt veel winst te halen (dan zouden er al richtbare tweeters gemonteerd moeten worden). Ook ik heb deze gewoon laten zitten.

Ik sta nu echt versteld waar de standaard radio toe in staat is. De cd-speler doet 't heel goed en de tuner aardig.
Zeker met een cd-tje zit er nu supergeluid in (met dank aan de eindversterker, subwoofer en after market speakers).
Mijn doel is bereikt: bij een normaal volumeniveau een spathelder geluid met bijbehorende bas.

27 maart 2007 13:01
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb namelijk ook de speakers vervangen. Inderdaad: plastic, papier... Vond dat er dan toch nog een aardig geluid uit kwam. Ik heb er nu Hertz speakers. Ze zijn zeker tien keer zo zwaar... Zo voelt het tenminste. Achter 2-weg van 140 wat, voor een 2-weg gescheiden van 200 wat, vanwege de tweeters die al in het dashboard zitten. Het verschil is enorm! De Blaupunkt 4 x 35 uit de C5 Ph2 doet het netjes. Eindelijk een behoorlijke diepe bas. Dat moet nog beter worden volgende week, als ik m'n Kenwood actieve subwoofer laat plaatsen...
Feit is wel dat ik nu nog twee 100 wat tweeters van Hertz heb. Ze kunnen in een bijgeleverde behuizing waardoor ik ze meer kan richten dan de standaard-tweeters. Ik twijfel nog, want die standaard tweeters klinken goed. Zijn ook qua uitvoering beslist niet iel. Zal er nog 'ns een paar nachtjes over slapen... Of kan ik die Hertz-tweeters nog elders plaatsen in de auto (als extra tweeters dus)....?

27 maart 2007 22:10
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
In mijn C5 met pack JBL zitten ook in de achterdeur tweeters , misschien dat een optie ???

28 maart 2007 08:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Willibrord schreef:
Ik heb namelijk ook de speakers vervangen. Inderdaad: plastic, papier... Vond dat er dan toch nog een aardig geluid uit kwam. Ik heb er nu Hertz speakers. Ze zijn zeker tien keer zo zwaar... Zo voelt het tenminste. Achter 2-weg van 140 wat, voor een 2-weg gescheiden van 200 wat, vanwege de tweeters die al in het dashboard zitten. Het verschil is enorm! De Blaupunkt 4 x 35 uit de C5 Ph2 doet het netjes. Eindelijk een behoorlijke diepe bas. Dat moet nog beter worden volgende week, als ik m'n Kenwood actieve subwoofer laat plaatsen...
Feit is wel dat ik nu nog twee 100 wat tweeters van Hertz heb. Ze kunnen in een bijgeleverde behuizing waardoor ik ze meer kan richten dan de standaard-tweeters. Ik twijfel nog, want die standaard tweeters klinken goed. Zijn ook qua uitvoering beslist niet iel. Zal er nog 'ns een paar nachtjes over slapen... Of kan ik die Hertz-tweeters nog elders plaatsen in de auto (als extra tweeters dus)....?

idd die radio van de Ph2 doet het prima na uitwisseling van de speakers :wink:

28 maart 2007 08:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bij mij gaat links achter het portier trillen bij va een bepaalt, niet al te sterk, volume.
Als ik mn hand op de tweeter druk (het kapje daarvan dan) dan is het over. Rechts achter geen probleem. Is dit makkelijk te verhelpen? Of wordt het een beetje freubelen... :?

15 mei 2007 11:50
Beheerder
Beheerder

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Even het deurpaneel verwijderen , in principe geen moeilijke/lastige klus :wink: , tweetertje zit geklikt en kan 'los' zitten ....

15 mei 2007 14:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Speakers
Ik heb in mijn C5 het Pack HiFi, dus met de JBL-speakers plus extra versterker.

Ik ben echter niet echt tevreden over het geluid: laag is prima, hoog ook, maar ik vind het midden nogal blikkerig klinken, ik krijg het idee dat de tweeters voorin teveel midden doorgeven.

Ook als ik de fader bijna helemaal naar achter zet, blijf ik vooral vóa³r horen.

Iemand een suggestie? Zou ik iets met andere filters kunnen doen en zo ja, wat?

Mijn werk-mazda6 laat zien dat het wel degelijk mogelijk is: een mooi geluid uit de standaard audio-installatie

Op 14-04-2012 is de dame verkocht

10 nov 2007 18:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mik Figaro schreef:

Zou ik iets met andere filters kunnen doen en zo ja, wat?

Heeft iemand van jullie verstand van scheidingsfilters??

Jammer dat ik er morgen niet bij kan zijn :cry: , ik had graag mijn geluid eens vergeleken met iemand met dezelfde optie...

17 nov 2007 17:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik leer hier elke dag wat

weet niet welke audio er in zit bij mij, omdat ik nog weekje moet wachten kwam er wel achter toen ik gisteren mijn oude auto wegbracht dat er een wisselaar onder bijrijdersstoel zat.
keek ik naar om te kijken waar die stekker lag, toen kwam ik er achter dat er al een wisselaar in zat.

eerst maar op vakantie morgen en na vakantie de c ophalen. is ook een fijne gedachte

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)

17 nov 2007 17:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mik Figaro schreef:
Ik heb in mijn C5 het Pack HiFi, dus met de JBL-speakers plus extra versterker.

Ik ben echter niet echt tevreden over het geluid: laag is prima, hoog ook, maar ik vind het midden nogal blikkerig klinken, ik krijg het idee dat de tweeters voorin teveel midden doorgeven.

Ook als ik de fader bijna helemaal naar achter zet, blijf ik vooral vóór horen.

Vandaag een ex-pierementje uitgevoerd: de tweeters in de achterdeuren zijn van een andere (zo te zien goedkopere) kwaliteit dan de tweeters in het dashboard. Daarom heb ik ze eens omgedraaid (voor naar achter, achter naar voor) en het geluid klinkt naar mijn gehoor meteen een heel stuk beter!

22 maart 2008 19:36
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende