Wat voor schakelaartje is dat dan precies? Heeft iemand daar toevallig een fotootje van? En dan bedoel ik echt het schakelaartje zelf, welke in het geval van Maurits defect was.
Ik zal trachten het te beschrijven:
Als je op het rubber drukknopje drukt ( bij de achterruitwisser) duw je aan de binnenkant een plaatje omhoog. Daarop zit een minuscuul microswitchje dat met het "schakelpukkeltje" ( leuk Scrabblewoord) langs een stukje vast plastic schuift en de verbinding maakt tussen de twee draden, die daarmee de solonoid aanstuurt die het achterraam lost. (nummer 16)
Als je de bekleding van de achterklep afhaalt , kan je bij deze solonoid en door het stangetje aan de bovenkant naar boven te duwen, ontgrendel je handmatig het raam. Je kunt nu de kunststof kap voorzichtig lostrekken op het raam en daaronder zie je de verbinding en het draadje naar de steun lopen. Als je de stekerverbinding losmaakt en deze even met een ander draadje in de twee uiterste gaatjes steekt en je hoort de klonk van de solenoid, dan is je microswitch kennelijk aan de beurt. Als dat niet he geval is, dan de andere oorzaak opzoeken.
FF opletten:
Als je het kapje hebt verwijderd van de ruit aan de binnenkant, dan blijft de lichtschakelaar achterruit aanstaan. Dan kan je de wagen niet sluiten,. Of je zet het kapje terug, of haal de schakelaar er even uit. Heb dagen gezocht voordat ik het gevonden had
Nog een tippie: Wat kruipolie of Cola op de ruitenwisser as, zal je helpen bij het losmaken van de wisserarm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.