Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Die Engelsman (was het geen Engelse?) is verhuist van de Britse Eilanden naar Frankrijk.
Hoewel de Britse a©n Franse Citroen afdelingen beweerden dat xenon koplampen geen aanpassingen nodig hebben aan de andere kant van het kanaal, raakte de persoon niet door de Franse technische controle.
Aangezien xenons bedoeld voor het vaste land verschrikkelijk duur zijn, ook tweedehands, werden uiteindelijk halogeen blokken gemonteerd. De volledige units, niet enkel de peertjes vervangen.
Hoewel de Britse a©n Franse Citroen afdelingen beweerden dat xenon koplampen geen aanpassingen nodig hebben aan de andere kant van het kanaal, raakte de persoon niet door de Franse technische controle.
Aangezien xenons bedoeld voor het vaste land verschrikkelijk duur zijn, ook tweedehands, werden uiteindelijk halogeen blokken gemonteerd. De volledige units, niet enkel de peertjes vervangen.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Tja , lastig alhoewel dit natuurlijk wel de verkopende partij is en het liever in hun voordeel ziet ... lastigDON schreef:logisch dat je steeds verwijst naar deze site, maar dan nu deze site...
http://www.goxenon.nl/
en dan zoeken bij FAQ en dan de laatste vraag

Ik zie het overigens frequent rondrijden op veelal oudere golfjes allemaal zonder koplampsproeiers e.d ...
Maar goed je ziet ook regelmatig auto's met overmatig folie op de ramen ( ook voorzijde ) en dat mag eigenlijk ook niet , dus hoe streng wordt hierop gelet ???
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Te weinigM&M schreef:Tja , lastig alhoewel dit natuurlijk wel de verkopende partij is en het liever in hun voordeel ziet ... lastigDON schreef:logisch dat je steeds verwijst naar deze site, maar dan nu deze site...
http://www.goxenon.nl/
en dan zoeken bij FAQ en dan de laatste vraag![]()
Ik zie het overigens frequent rondrijden op veelal oudere golfjes allemaal zonder koplampsproeiers e.d ...
Maar goed je ziet ook regelmatig auto's met overmatig folie op de ramen ( ook voorzijde ) en dat mag eigenlijk ook niet , dus hoe streng wordt hierop gelet ???

2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

nou precies kijk voor een verkeercontrole door de politie hoef je niet zo bang te zijn met een redelijk nieuwe auto 
Denk dat je met een oud golfje meer de aandacht trekt als je snapt wat ik bedoel
haha
maar ik doel dan meer op de APK...
ik heb die knakkers gemaild en ook de site die jij stuurde van het ministerie van V&W meegezonden... Ben benieuwd naar hun antwoord !
Horen jullie nog (mits ze terug antwoorden natuurlijk haha)

Denk dat je met een oud golfje meer de aandacht trekt als je snapt wat ik bedoel

maar ik doel dan meer op de APK...
ik heb die knakkers gemaild en ook de site die jij stuurde van het ministerie van V&W meegezonden... Ben benieuwd naar hun antwoord !
Horen jullie nog (mits ze terug antwoorden natuurlijk haha)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:


oke dan hier het antwoord 
dan hebben ze denk ik toch gelijk 

Als je dan die nieuwe link leest van het ministerieBeste Don,
Allereerst bedankt voor uw interesse in onze xenonverlichting. De verscherpte regels hebben betrekking tot de auto's die op of na 1 januari 2007
op kenteken worden gezet. Alle auto's met een tenaamstelling voor deze datum hoeven niet aan deze regelgeving te voldoen.
De door u gebruikte informatie op de site van het ministerie is gedateerd, onderstaand kunt u de link vinden naar de actuele stand van zaken.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/actue ... 95-15506-4
Het is dus geen enkel probleem om uw auto met xenonverlichting uit te rusten.
Indien u nog meer vragen heeft vernemen wij dit graag.
Met vriendelijke groet



OP 't andere forum had ik deze vraag ook al eens gesteld, maar hier wil ik er nog even op terug komen, misschien dat hier wel iemand is met ervaring hierin ?
Ik wilde dus toch mijn C5 Ph I laten uitrusten met xenon, origineel van Citroen. Ik weet dat dit niet goedkoop is, maar heb er dat toch voor over.
Mijn lokale dealer wil dit in eerste instantie niet bestellen en plaatsen, omdat hij niet zeker is dat dit allemaal gaat werken, en dat alle bekabeling enzo aanwezig is. Hij wist me ook niet te vertellen of dat allemaal standaard in elke CPU zit, of dat die ook vervangen moet worden.
Veel vragen dus, en weinig beantwoord.
Is er hier iemand (een dealer ofzo) die deze ombouw al eens gedaan heeft, en met succes?
Want ik wil niet zo'n set gaan bestellen om er acheraf achter te komen dat deze ombouw technisch niet mogelijk is.
Of is er 'n dealer in de belgisch-nederlandse grensstreek die zo een ombouw wél ziet zitten ?
Erwin
_________________
Ik wilde dus toch mijn C5 Ph I laten uitrusten met xenon, origineel van Citroen. Ik weet dat dit niet goedkoop is, maar heb er dat toch voor over.
Mijn lokale dealer wil dit in eerste instantie niet bestellen en plaatsen, omdat hij niet zeker is dat dit allemaal gaat werken, en dat alle bekabeling enzo aanwezig is. Hij wist me ook niet te vertellen of dat allemaal standaard in elke CPU zit, of dat die ook vervangen moet worden.
Veel vragen dus, en weinig beantwoord.
Is er hier iemand (een dealer ofzo) die deze ombouw al eens gedaan heeft, en met succes?
Want ik wil niet zo'n set gaan bestellen om er acheraf achter te komen dat deze ombouw technisch niet mogelijk is.
Of is er 'n dealer in de belgisch-nederlandse grensstreek die zo een ombouw wél ziet zitten ?
Erwin
_________________

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
technisch bijna onmogelijk. Volgens mij heeft Eveltwin hier ook al uitvoerig op gereageerd..AlfA schreef:Kan ik hieruit besluiten dat nog niemand dit geprobeerd heeft, of nagevraagd ?
sowieso absurt duur,
- 2 koplampen
- bumper
- sproeiers
- sproeierreservoir
Dan loop je tegen de aansturing aan van het geheel en mis je de hoogste verstelling.
Je zal in ieder geval geen enkele dealer vinden die het wil doen voor je.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Oldenhage schreef:sowieso absurd duur,
- 2 koplampen
- bumper
- sproeiers
- sproeierreservoir
een nabouw set kost ongeveer dit:
2*pit (Xenon D2R) = 2*80 EUR
starter = 50
ballast = 50
koplampunit bij BEbben:
2* lamphuis = 2*500 EUR 2e hand
reservoir = 40 (2e hands inc pompjes)
gokjes:
bumper = 150EUR (2e hands niet gespoten, nieuw 500?)
sproeiers = 2*40 ?
als je pech hebt :nieuwe Com2000 = 300EUR?
computer programmeren+ inbouw 3*80EUR (3uur werkplaatstarief )
totaal: 2220 EUR
ga je voor nieuw spul dan moet je rekening houden met minimaal 3500EUR
en dan ga ik er nog vanuit dat de inbouwspullen kunnen praten met de hydractive computer, anders moet je dus ook de BHI/H3 compu vervangen. Succes!
(gewoon op zoek gaan naar een C5 met Xenon, dan ben je goedkoper uit

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Is het geen optie om je C5 in te ruilen tegen een die wel Xenon heeft? Lijkt me goedkoper en minder riskant...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
zoals ik al zeiIs het geen optie om je C5 in te ruilen tegen een die wel Xenon heeft? Lijkt me goedkoper en minder riskant...
gewoon op zoek gaan naar een C5 met Xenon, dan ben je goedkoper uit
als referentie nog dit:
C6 onderdeelprijzen (EUR, ex btw.)
KOPLAMP COMPL 1.858,79
VOORBUMPER 1.367,64
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Owkay, op zo'n antwoord zat ik dus eingelijk te wachten, of eingenlijk net niét
Maar het is me nu in ieder geval duidelijk, er beter maar niet aan beginnnen.
Het probleem is de keuring hier in België .Hier geraak je niet door met aftermarket spullen. En om dit elke keer om te bouwen... Ikw eet wat 'n moeite het me al kost om alleen nog maar een lampje te vervangen

Maar het is me nu in ieder geval duidelijk, er beter maar niet aan beginnnen.
Het probleem is de keuring hier in België .Hier geraak je niet door met aftermarket spullen. En om dit elke keer om te bouwen... Ikw eet wat 'n moeite het me al kost om alleen nog maar een lampje te vervangen
