C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Moet het gereinigde roetfilter niet ingeleerd worden?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
İk neem aan dat de garage het wel gedaan zou hebben toch.
İk het namelijk niet zelf gedaan.

Ik zit te google en kom enkel bij peugeot en Citroën een dpf vloeistof tegen die je elke 50-100 dzd km moet vervangen of bijvullen.

Kan het leeg zijn van deze vloeistof ook dit veroorzaken, als die er al onder zit?
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
c5jan schreef:Met dakkoffer is het meer een flatgebouw.
Het zal toch niet zo’n formaat dakkoffer zijn….
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
SARI schreef:Ik zit te google en kom enkel bij peugeot en Citroën een dpf vloeistof tegen die je elke 50-100 dzd km moet vervangen of bijvullen.
in dit draadje op dit forum] staat wat achtergrondinformatie
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Biedzjee schreef:
c5jan schreef:Met dakkoffer is het meer een flatgebouw.
Het zal toch niet zo’n formaat dakkoffer zijn….
Dat vermeldt het verhaal niet :D
Tegelijkertijd was mijn hdi 110 behoorlijk onder de indruk van een vierkante aanhanger. Meer dan ik logisch vond . Ook toen werd me gewezen op mogelijke uitdagingen met de lmm
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Dakkoffer valt wel mee, niet groter dan de dak van mijn Tourer. :-)
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
jantje1948 schreef:Moet het gereinigde roetfilter niet ingeleerd worden?
Bij mijn weten gaat dat vanzelf. Foutcodes wissen met de diagbox zal denk ik wel noodzakelijk zijn.

Over de LMM: die genereert zelf geen specifieke foutcodes, die zal bij interpretatie van de monteur gediagnosticeerd moeten worden. (Zo was het in elk geval bij mijn 2.0 HDi)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Ik ben net terug van een garagist. Zelf heeft de auto geen foutcodes. Hij wilde even rijden de meetwaarden uitlezen.
Daar gaf hij aan dat het luchtmassameter inderdaad te weinig druk leverde.
Echter gaf hij tegelijkertijd aan dat de verstuivers 40% minder functionerden dan normaal, en dat mogelijk de roetfilter verstopt is.
Ik vond het maar allemaal heer vreemd klinken wat hij zei.
Ik ben vrijdag vertrokken op vakantie, en woensdag heb ik de auto terug gekregen van de roetfilter schoonmaak.
Daarnaast lijkt me het toch vreemd dat als de verstuivers 40% minder werken ik gewoon fatsoenlijk kan rijden.
Ik wist dus even niet of ik alles met een korreltje zout moest nemen.

Ik heb namelijk geen zin om allerlei dingen te vervangen als die niet vervangen hoeft te worden.
Morgen maar eens naar een andere gaan en daar laten uitlezen, en kijken of ik overeenkomsten krijg.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Die dpf vloeistof waar je het over had is nodig om het roetfilter te regenereren. Dat gebeurt normaliter elke 500-1000 km. Het wordt getriggerd door het drukverschil voor en na het filter. Die vloeistof is dus essentieel. Ik weet niet bij wat voor garage je geweest bent, maar het is nodig de wagen uit te lezen met diagbox/lexia. Dat hebben alleen peugeot of citroen dealers. Daarmee is onder andere uit te lezen wat de drukval over het filter is en ook de hoeveelheid vloeistof. Als die vloeistof wordt bijgevuld moet het systeem wel met deze diagnose apparatuur gereset worden. Anders denkt je systeem dat het nog steeds leeg is.
Wat ik nu opschrijf geldt voor de 1.6 16v HDI, maar ik neem aan dat het ook voor de jouwe geldt.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Mod-edit: Quote verwijderd.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Zie ook Regel 6 van het Reglement.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting



Ik ben in Turkije op vakantie en de neef van vrouw lief heeft hier heeft een garage. Ik dacht laat ik eens uitlezen of het de LMM is maar hij gaf dus aan dat er allerlei andere dingen mankeerde.
Om heer eerlijk te zijn vetrouw ik hem niet erg veel. Morgen maar naar de Citroën dealer.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
:smt023

Met diagbox/lexia kun je veel meer dan met universele uitleesapparatuur.
Zo heb ik bij mijn C4 de verlichting zo ingesteld dat de dimlichten aangaan zodra de motor loopt.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als je die meetwaarden krijgt zou ik maar eens beginnen met de lmm te laten vervangen. Wel eerst alle foutmeldingen wissen ! Vervolgens met je schoongemaakte filter en verse LMM een stuk gaan rijden en dan nog eens laten uitlezen en wissen.
Goeie kans dat je problemen dan over zijn bij deze motor.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Misschien te simpel geredeneerd, maar als de lmm niet deugt zal de injectie ook niet kloppen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
Lijkt mij ook, als de drukwaarden van de lmm of de map sensor niet goed is zou die, voor ze ver ik kon achterhalen ook foutieve waarden geven in de injectie.

Daarom ben al 2 dagen op verschillende forums aan het lezen ook in UK/FR en die gevem eigenlijk altijd aan dat het de lmm of map sensor is.
Ik heb hem expliciet gevraagd of de injectie waarden iets te maken konden hebben met de LMM. Gaf hij als antwoord nee. Hij wilde ook gelijk beginnen met de verstuivers eruit halen.
Maar goed het is hier natuur erg makkelijk geld afkloppen als je met een NL kenteken komt. Dan gaan ze vermoedelijk allerlei zaken bij halen. Vandaar morgen even een second opinie bij de Citroën dealer.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jul 2022 10:01
Auto: Tourer 2.0HDI 163 Automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 233000
Kleur: Zilver
H_H schreef:Als je die meetwaarden krijgt zou ik maar eens beginnen met de lmm te laten vervangen. Wel eerst alle foutmeldingen wissen ! Vervolgens met je schoongemaakte filter en verse LMM een stuk gaan rijden en dan nog eens laten uitlezen en wissen.
Goeie kans dat je problemen dan over zijn bij deze motor.
Het rare is dus dat er geen foutcodes zijn geregistreerd.
Plaats reactie