Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik tank altijd premium diesel, geen last vast een vervuilde of vastzittende EGR klep 
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gewoon afblinden, die kleppen. Einde probleem voor erg weinig geld. JO heeft mooie passende plaatjes.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
sorry ,die mensen zouden ze goed moeten laten betalen.
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Waarvoor zouden "die mensen" dan wel moeten betalen, Willy?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat hebben ze daar opgezet voor onze gezondheid.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Inderdaad, het is een milieudelict.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bij het schoonrijden van een egr diesel is het overigens wel handig om te weten hoe de egr strategie precies is. Want aan een gesloten egr klep is niet enorm veel van de inwendige vervuiling schoon te rijden. Tegelijkertijd zijn belasting en toerental enkele parameters waarmee je moet spelen. Mn Evasion met rhz motor verbeterde flink door met dure diesel een tijdje met lage belasting in het egr gebied te rijden. Maar dan moet je dus wel weten op welk punt/toerental, zo dat al vast is, de egr schakelt.
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Precies, en dat weet je niet. Niet eens een beetje.
In dit forum is deze discussie eerder langs geweest.
Om te beginnen maar even het milieudelict.
De NOx uitstoot in een auto is alleen vastgesteld tijdens homologatie testen in de fabriek. "Onderweg" is NOx niet te meten, omdat mobiele NOx meeapparatuur niet voorhanden is. GJO heeft daar de nodige energie in gestopt.
Het EGR systeem is zo'n beetje het allerstomste systeem dat ik in verbrandingsmotoren ben tegengekomen. Met name de hedendaagse HDi diesels zijn een wonder van efficiency. Dat rendement is zo hoog, omdat in een diesel de verbrandingstemperaturen en -drukken veel hoger zijn, dan in een benzinemotor.
Wat we nu met dat EGR systeem doen, is willens en wetens dat rendement een flink stuk terugbrengen, door uitlaatgassen bij te mengen. Dat reduceert de temperaturen en drukken drastisch, en dus ook het rendement.
En dat heeft een prijs: Namelijk een hogere CO2 uitstoot, want voor elke kilometer is meer brandstof nodig dan zonder EGR. Hoeveel? Bij mijn C6 2,7 heb ik het verbruik voor en na afblinding van de EGR kleppen een tijdlang scherp bijhouden. Ik kwam op iets tussen de 8 en 10%. En dus navenant minder CO2 tegenover wat meer NOx. Hoeveel weet niemand, want dat is alleen onder laboratoriumomstandigheden vast te stellen.
Er is een zeer goed werkend systeem om NOx te reduceren zonder rendementsverlies: De AddBlue methode. Zit in elke vrachtauto.
Je zou kunnen zeggen, dat de Europese wetgever ons heeft opgezadeld met een slecht werkend systeem, dat leidt tot meer CO2. Ik durf de stelling aan, dat die wetgevers die afweging nooit hebben gemaakt.
Vandaar dat ik en velen met mij, de keus hebben gemaakt voor wat meer NOx tegenover wat minder CO2. Met als hoofdprijs een veel beter lopende motor, die niet meer vervuilt. Ik voel mij dan ook geheel niet schuldig aan een milieudelict. De schuldige is in mijn optiek de onzorgvuldige wetgever.
In dit forum is deze discussie eerder langs geweest.
Om te beginnen maar even het milieudelict.
De NOx uitstoot in een auto is alleen vastgesteld tijdens homologatie testen in de fabriek. "Onderweg" is NOx niet te meten, omdat mobiele NOx meeapparatuur niet voorhanden is. GJO heeft daar de nodige energie in gestopt.
Het EGR systeem is zo'n beetje het allerstomste systeem dat ik in verbrandingsmotoren ben tegengekomen. Met name de hedendaagse HDi diesels zijn een wonder van efficiency. Dat rendement is zo hoog, omdat in een diesel de verbrandingstemperaturen en -drukken veel hoger zijn, dan in een benzinemotor.
Wat we nu met dat EGR systeem doen, is willens en wetens dat rendement een flink stuk terugbrengen, door uitlaatgassen bij te mengen. Dat reduceert de temperaturen en drukken drastisch, en dus ook het rendement.
En dat heeft een prijs: Namelijk een hogere CO2 uitstoot, want voor elke kilometer is meer brandstof nodig dan zonder EGR. Hoeveel? Bij mijn C6 2,7 heb ik het verbruik voor en na afblinding van de EGR kleppen een tijdlang scherp bijhouden. Ik kwam op iets tussen de 8 en 10%. En dus navenant minder CO2 tegenover wat meer NOx. Hoeveel weet niemand, want dat is alleen onder laboratoriumomstandigheden vast te stellen.
Er is een zeer goed werkend systeem om NOx te reduceren zonder rendementsverlies: De AddBlue methode. Zit in elke vrachtauto.
Je zou kunnen zeggen, dat de Europese wetgever ons heeft opgezadeld met een slecht werkend systeem, dat leidt tot meer CO2. Ik durf de stelling aan, dat die wetgevers die afweging nooit hebben gemaakt.
Vandaar dat ik en velen met mij, de keus hebben gemaakt voor wat meer NOx tegenover wat minder CO2. Met als hoofdprijs een veel beter lopende motor, die niet meer vervuilt. Ik voel mij dan ook geheel niet schuldig aan een milieudelict. De schuldige is in mijn optiek de onzorgvuldige wetgever.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een herhaling van zetten, die "discussie" hebben we hier al eerder gevoerd, ook met jou als deelnemer daaraan met precies hetzelfde verhaal.
Dat doen we dus niet opnieuw, het is en blijft gewoon een milieudelict, hoe je het ook wendt of keert. Met in de toekomst wellicht een mogelijkheid om dat op te sporen.
Verdere "verdedigingspostings" daarover zijn dus niet gewenst.
Groet,
JW
Dat doen we dus niet opnieuw, het is en blijft gewoon een milieudelict, hoe je het ook wendt of keert. Met in de toekomst wellicht een mogelijkheid om dat op te sporen.
Verdere "verdedigingspostings" daarover zijn dus niet gewenst.
Groet,
JW
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Let's agree to disagree.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
C5 jan!
ik moest even nadenken over je bericht een paar Postings terug, want ik begreep m niet helemaal.
Nu wel!
En wat een bezopen Posting.
Ik vindt mijn km stand niet slecht en zolang zitten ze er al in en de achterste gaat bijna altijd als eerste.
Ik denk dat met premium brandstoffen ook een keer aan de beurt komt, later. maar het komt.
Nog zo een. Als je nooit remt zal je NOOIT remblokken en schijven hoeven vervangen.
Wel 30+ schadeformulieren per dag, maar niet vervangen is belangrijker.
Defecten en slijtage zijn interrent aan auto rijden.
De bitch heeft het tot nu toe goed gedaan, alleen jammer dat er nu verschillende zaken tegelijk komen.
Donderdag gaat ze naar de universele dokter (met peugeot en citroenen ervaring) en hij mag m een week houden.
Schijnt echt een vagina werk te wezen. Moeilijk bereikbaar/geen slag kunnen maken/kleine handjes.
Grüß
ik moest even nadenken over je bericht een paar Postings terug, want ik begreep m niet helemaal.
Nu wel!
En wat een bezopen Posting.
Ik vindt mijn km stand niet slecht en zolang zitten ze er al in en de achterste gaat bijna altijd als eerste.
Ik denk dat met premium brandstoffen ook een keer aan de beurt komt, later. maar het komt.
Nog zo een. Als je nooit remt zal je NOOIT remblokken en schijven hoeven vervangen.
Wel 30+ schadeformulieren per dag, maar niet vervangen is belangrijker.
Defecten en slijtage zijn interrent aan auto rijden.
De bitch heeft het tot nu toe goed gedaan, alleen jammer dat er nu verschillende zaken tegelijk komen.
Donderdag gaat ze naar de universele dokter (met peugeot en citroenen ervaring) en hij mag m een week houden.
Schijnt echt een vagina werk te wezen. Moeilijk bereikbaar/geen slag kunnen maken/kleine handjes.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
+1JanSr schreef:Let's agree to disagree.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
En ook met precies dezelfde misvattingen over de reden van een hoger rendement bij diesels en over het scr systeem. Enig idee waarom malafide transporteurs dit soort scr systemen proberen uit te schakelen?Misschien moet Jan Sr dat draadje nog eens doorlezen om zijn technische kennis op te vijzelen.JW-C5 schreef:Een herhaling van zetten, die "discussie" hebben we hier al eerder gevoerd, ook met jou als deelnemer daaraan met precies hetzelfde verhaal.
Dat doen we dus niet opnieuw, het is en blijft gewoon een milieudelict, hoe je het ook wendt of keert. Met in de toekomst wellicht een mogelijkheid om dat op te sporen.
Verdere "verdedigingspostings" daarover zijn dus niet gewenst.
Groet,
JW
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1254
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Edit Mod: bijdrage verwijderd, zie hierboven:
Doe dit niet opnieuw
Overigens: Inmiddels rijd ik op benzine vanwege te weinig kilometers.
Verdere "verdedigingspostings" daarover zijn dus niet gewenst.
Doe dit niet opnieuw
Overigens: Inmiddels rijd ik op benzine vanwege te weinig kilometers.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Zal lekker lopen, zo'n 2.0Hdi op benzine 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

