Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2019 08:47
Auto: berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 173000
Kleur: grijs
Dus ik moet kijken als ik de stekker schoonmaak of er weerstandjes gemonteerd zijn.Ik had hier wel gelezen dat sommige de electronische thermostaat hebben vervangen door een mechanische. De stekker is vervolgens afgetaped met ductape en met een tye wrap vastgezet.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ja, maar om foutmeldingen te voorkomen moet er dan eigenlijk een weerstandje van 10 kilo Ohm tussen de polen zitten.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2019 08:47
Auto: berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 173000
Kleur: grijs
Ik zal eens op onderzoek uitgaan. 

Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda

Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zojuist toegang gekregen tot de Citroen DB.
Daarin is te zien dat de 1.8 in de PH2 er in twee uitvoeringen is geweest.
In het begin was dat de EW7J4, die ook in de PH1 zat. Daarin zat altijd een 89 graden thermostaat.
Later is er een EW7A motor in gekomen, die was kort uitgerust met een 105 graden thermostaat.
Vanaf Orga 10920, dat is 2 october 2006 is dat weer een 89 graden thermostaat geworden.
Maar die uitvoering zit hier niet in, immers het bouwjaar is 2005, staat er in de gegevens.
De vraag is dus: zit er een EW7J4, of een EW7A motor in.
Als EindhovenC5 de laatste 8 cijfers van de VIN geeft van deze auto, zal ik dat voor hem checken.
Overigens, als er een andere thermostaat in zit dan origineel, zou de wijzer niet meer in de normale stand moeten staan, immers de temperatuur van het systeem is dan anders.
Groet,
JW
Daarin is te zien dat de 1.8 in de PH2 er in twee uitvoeringen is geweest.
In het begin was dat de EW7J4, die ook in de PH1 zat. Daarin zat altijd een 89 graden thermostaat.
Later is er een EW7A motor in gekomen, die was kort uitgerust met een 105 graden thermostaat.
Vanaf Orga 10920, dat is 2 october 2006 is dat weer een 89 graden thermostaat geworden.
Maar die uitvoering zit hier niet in, immers het bouwjaar is 2005, staat er in de gegevens.
De vraag is dus: zit er een EW7J4, of een EW7A motor in.
Als EindhovenC5 de laatste 8 cijfers van de VIN geeft van deze auto, zal ik dat voor hem checken.
Overigens, als er een andere thermostaat in zit dan origineel, zou de wijzer niet meer in de normale stand moeten staan, immers de temperatuur van het systeem is dan anders.
Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het enige wat mij ooit is opgevallen na het wisselen van de electronische voor de zuiver mechanische variant, is dat de temperatuuraanduiding voor de motorolie een groot verschil toont. De olietemperatuur blijft beduidend lager op de thermometer. Het verschil in kvs-temperatuur is nauwelijks waarneembaar.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij die olietemperatuur kan ik me dat wel voorstellen.
Als ik naar dit plaatje kijk: is te zien dat een daling met 10 à 15 graden vanaf ca 100 graden best het eea aan verschuiving geeft van de naald.
Bij de kvs temperatuur is dat minder, die zou dan bij plaatsing van een 89 graden ipv een 105 graden exemplaar maar weinig onder die "horizontale positie" komen te staan.
Ik zal het komend weekend kijken of ik in de Cit-DB een plaatje kan vinden van die aanwijzing bij 105 graden, die zal iets anders zijn dan het plaatje op de vorige pagina van dit draadje, dat uitgaat van een 89 graden thermostaat.
Het blijft nog wel interessant om te weten of er in deze C5 een EW7J4 motor met 89 graden thermostaat zit, of een EW7A met een 105 graden exemplaar.
We wachter dat even af.......
Als ik naar dit plaatje kijk: is te zien dat een daling met 10 à 15 graden vanaf ca 100 graden best het eea aan verschuiving geeft van de naald.
Bij de kvs temperatuur is dat minder, die zou dan bij plaatsing van een 89 graden ipv een 105 graden exemplaar maar weinig onder die "horizontale positie" komen te staan.
Ik zal het komend weekend kijken of ik in de Cit-DB een plaatje kan vinden van die aanwijzing bij 105 graden, die zal iets anders zijn dan het plaatje op de vorige pagina van dit draadje, dat uitgaat van een 89 graden thermostaat.
Het blijft nog wel interessant om te weten of er in deze C5 een EW7J4 motor met 89 graden thermostaat zit, of een EW7A met een 105 graden exemplaar.
We wachter dat even af.......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2019 08:47
Auto: berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 173000
Kleur: grijs
JW bij deze .JW-C5 schreef:Zojuist toegang gekregen tot de Citroen DB.
Daarin is te zien dat de 1.8 in de PH2 er in twee uitvoeringen is geweest.
In het begin was dat de EW7J4, die ook in de PH1 zat. Daarin zat altijd een 89 graden thermostaat.
Later is er een EW7A motor in gekomen, die was kort uitgerust met een 105 graden thermostaat.
Vanaf Orga 10920, dat is 2 october 2006 is dat weer een 89 graden thermostaat geworden.
Maar die uitvoering zit hier niet in, immers het bouwjaar is 2005, staat er in de gegevens.
De vraag is dus: zit er een EW7J4, of een EW7A motor in.
Als EindhovenC5 de laatste 8 cijfers van de VIN geeft van deze auto, zal ik dat voor hem checken.
Overigens, als er een andere thermostaat in zit dan origineel, zou de wijzer niet meer in de normale stand moeten staan, immers de temperatuur van het systeem is dan anders.
Groet,
JW
De laatste 8 cijfers vban de VIN.76668986.
Kun je hiermee ook de opties achterhalen.
Na mijn weten zijn het er niet veel bij deze C%,maar wie weet is er ooit iets aan veranderd in die 15 jaren. Groetjes Chris
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Via je VIN: de auto heeft Orga 10342 > 3 maart 2005 af fabriek, en heeft een EW7J4 motor.
Daar zit dus af fabriek een 89 graden thermostaat in, geen geregelde 105 graden exemplaar.
Het is inderdaad een "standaard" exemplaar met ESP, maar verder zonder extra toeters en bellen en ook geen CC.
Desgewenst kan ik je het volledige overzicht sturen, geef dan even je mailadres via een PB.
Groet,
JW
Daar zit dus af fabriek een 89 graden thermostaat in, geen geregelde 105 graden exemplaar.
Het is inderdaad een "standaard" exemplaar met ESP, maar verder zonder extra toeters en bellen en ook geen CC.
Desgewenst kan ik je het volledige overzicht sturen, geef dan even je mailadres via een PB.
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2019 08:47
Auto: berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 173000
Kleur: grijs
Niet telkens voorgaande berichten quoten aub !!
Dat dacht ik al. wel airco en getint glas, rollo in hoedenplank deelbare achterbank.
Getint glas en verwarmde spiegels.
Elektrische bediening voor ramen.
Mistlampen voor en hoogte regeling op de koplampen.
En voor de sier denk ik door Citroen gemonteerd ,achteruitrijd sensors ,maar niet werkend
wel jammer,maar wat er niet op zit,kan ook niet kapot.
Dat dacht ik al. wel airco en getint glas, rollo in hoedenplank deelbare achterbank.
Getint glas en verwarmde spiegels.
Elektrische bediening voor ramen.
Mistlampen voor en hoogte regeling op de koplampen.
En voor de sier denk ik door Citroen gemonteerd ,achteruitrijd sensors ,maar niet werkend

wel jammer,maar wat er niet op zit,kan ook niet kapot.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Sensoren zitten erop of niet , niet werkende voor de sier deed Citroen niet aan hoor 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2019 08:47
Auto: berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 173000
Kleur: grijs
Nogmaals: Niet telkens voorgaande berichten quoten aub !!
Zie ook de Regels
Menno ze zitten er op, maar werken niet. Ik zie niets in het beeld schermpje in de dash.
Hoor ook geen piepjes of iets dergelijks.
Maar ze kunnen deze optie ook uitgeschakeld hebben.
Wat ik wel weet en zie zijn de sensoren in de achter bumper.
Zie ook de Regels

Menno ze zitten er op, maar werken niet. Ik zie niets in het beeld schermpje in de dash.
Hoor ook geen piepjes of iets dergelijks.
Maar ze kunnen deze optie ook uitgeschakeld hebben.
Wat ik wel weet en zie zijn de sensoren in de achter bumper.

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Overzicht is naar je onderweg.
Toch even een correctie: hij heeft geen hoogteregeling op de koplampen.
En ook geen PDC.
Als je dat nu ziet zitten in je achterbumper, zou het kunnen zijn dat er ooit een andere bumper op gezet is.
Of zijn het losse afdichtdopjes? Dat kun je checken door even achter de bumper te voelen op de plekken waar je die "sensoren" ziet zitten.
Groet,
JW
Toch even een correctie: hij heeft geen hoogteregeling op de koplampen.
En ook geen PDC.
Als je dat nu ziet zitten in je achterbumper, zou het kunnen zijn dat er ooit een andere bumper op gezet is.
Of zijn het losse afdichtdopjes? Dat kun je checken door even achter de bumper te voelen op de plekken waar je die "sensoren" ziet zitten.
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 23 aug 2019 08:47
Auto: berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 173000
Kleur: grijs
Quote nogmaals verwijderd.
Zie Regel 6 en deze posting
Bij een volgende keer wordt je hele posting gewist
Dat van die dopjes wist ik niet. Het ziet er uit als echt,maar ik ga toch eens met m,n kop onder de bolide.
Wat betreft die hoogte regeling,deze werkt zelfstandig op mijn C5. Tijdens het rijden stelt hij deze regelmatig ook zelf bij.
Zie Regel 6 en deze posting
Bij een volgende keer wordt je hele posting gewist

Dat van die dopjes wist ik niet. Het ziet er uit als echt,maar ik ga toch eens met m,n kop onder de bolide.
Wat betreft die hoogte regeling,deze werkt zelfstandig op mijn C5. Tijdens het rijden stelt hij deze regelmatig ook zelf bij.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Vreemd. Die hoogteregeling is er alleen bij xenon. En dan zou je geen mistlampen voor hebben.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.