Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Nou, goedkoper dan op LPG en benzine kun je niet rijden, hoor.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Met de roetpesttax en de huidige dieselprijzen wordt het verschil wel interessant, maar tot voor kort was diesel rijden echt wel goedkoper dan lpg rijden. De HDI is zo zuinig, daarmee ga je de factor 2 tov lpg wel voorbij in kilometers per liter.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Even opgezocht in mijn notities, er zaten NGK LFR5B in de C5 ph2 met EW10A - RFJ motor.GW-tje schreef:En dat ben ik nu net niet met je eens. Anders gezegd: bij mij doen die NGK's het op alle fronten prima
en dat was/is in beide motoren.
De problemen begonnen vrijwel direct na montage, 2x opnieuw ingeleerd had geen effect.
Volgens de NGK site zijn de LFR5B geschikt voor EW10J4~RFN motor, dat was voor mij een teken dat het mogelijk aan de bougies lag, met Bosch bougies van de dealer en opnieuw inleren was het opgelost.
Wellicht verschil in injectie systeem en/of software in de ECU?
Zijn C5 is uit 2007, van de Ph1 zijn er 2 of 3 systemen.
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Een rfn uit 2007?
Kan je terugvinden in het vin. Staat daar geen rfj?
Kan je terugvinden in het vin. Staat daar geen rfj?
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Er zijn verschillende injectie systemen voor de EW10A-RFJ, Magneti Marelli en Siemens, van MM zijn er volgens mij zelfs 2.
Maatje van mij met zijn C5-Ph2, heeft een MM systeem in zijn EW10A-RFJ motor.
Daar zit FR8SC+ (Citroen nr. 5960 F3) in, deze zijn gelijkwaardig met FR8SE0, bevestigd door c5jan, doen het goed in zijn C5 met EW10A motor.
Als ik check op service .citroen, heeft c5jan ook MM systeem, echter een andere ECU, met citroen nr. 1939 ZN (Magneti Marelli).
Maatje (heet toevallig ook Jan
) van mij waar de NGK LFR5B niet goed functioneerden, heeft een ECU met citroen nr. 1939 ZP (Magneti Marelli).
@Michel_B, dan ben ik heel benieuwd wat voor systeem jij heb, kun je de laatste 8 cijfers van je VIN hier posten, dan check ik even.
Dat schudden kunnen ook de motorsteunen zijn, met name de bovenste en de onderste, die zijn een keer op, wat is de km stand ?
Maatje van mij met zijn C5-Ph2, heeft een MM systeem in zijn EW10A-RFJ motor.
Daar zit FR8SC+ (Citroen nr. 5960 F3) in, deze zijn gelijkwaardig met FR8SE0, bevestigd door c5jan, doen het goed in zijn C5 met EW10A motor.
Als ik check op service .citroen, heeft c5jan ook MM systeem, echter een andere ECU, met citroen nr. 1939 ZN (Magneti Marelli).
Maatje (heet toevallig ook Jan
@Michel_B, dan ben ik heel benieuwd wat voor systeem jij heb, kun je de laatste 8 cijfers van je VIN hier posten, dan check ik even.
Dat schudden kunnen ook de motorsteunen zijn, met name de bovenste en de onderste, die zijn een keer op, wat is de km stand ?
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Volgens je VIN, heb je een Magneti Marelli systeem, echter het artikel nr. van de ECU is weer anders, namelijk 1942 HC, welke specifiek alleen bij een automaat word afgeroepen.
Er staat bij voor 1942 HC: EMISSIENORM AUTO’S EURO 4 EN TE TELECOD OND SINDS OPR 10920
De C5 Ph2 van het maatje, is ook een automaat, daar waren de NGK LFR5B bougies geen succes.
Artikel nr. van zijn ECU is 1939 ZP: EMISSIENORM AUTO’S EURO 4 EN TE TELECOD OND TOT OPR 10842
Ik schreef eerder dat zijn C5 uit 2007 is, dat is niet correct, zijn C5 is uit 2006.
Michel_B, volgens VIN is het orga nr. van je C5, 11305, je heb een nieuwere C5 met een andere ECU, dat kan verklaren waarom de NGK LFR5B bougies het wel goed doen in je C5.
Volgens VIN kom ik ook uit op 5960 F3 (CHAMPION - REC9MCLX) voor je C5, dat is Bosch FR8SC+ of FR8SE0.
In ieder geval interessant om te weten dat in een latere C5 Ph2 met MM systeem, de NGK LFR5B het goed doen, dat schept mogelijkheden
Voor de liefhebbers, de Platina variant van NGK LFR5B is NGK LFR5AQP (NGK nr. 6506).
Heb ik toevallig gisteren uitgezocht, omdat voor mijn 407C 2.2-16V (2007), op de NGK site ook LFR5B word afgeroepen, nu ik het weet dat ze in latere bouwjaren goed doen in de EW motor, ben ik van plan om de Platina bougies uit te proberen
Er staat bij voor 1942 HC: EMISSIENORM AUTO’S EURO 4 EN TE TELECOD OND SINDS OPR 10920
De C5 Ph2 van het maatje, is ook een automaat, daar waren de NGK LFR5B bougies geen succes.
Artikel nr. van zijn ECU is 1939 ZP: EMISSIENORM AUTO’S EURO 4 EN TE TELECOD OND TOT OPR 10842
Ik schreef eerder dat zijn C5 uit 2007 is, dat is niet correct, zijn C5 is uit 2006.
Michel_B, volgens VIN is het orga nr. van je C5, 11305, je heb een nieuwere C5 met een andere ECU, dat kan verklaren waarom de NGK LFR5B bougies het wel goed doen in je C5.
Volgens VIN kom ik ook uit op 5960 F3 (CHAMPION - REC9MCLX) voor je C5, dat is Bosch FR8SC+ of FR8SE0.
In ieder geval interessant om te weten dat in een latere C5 Ph2 met MM systeem, de NGK LFR5B het goed doen, dat schept mogelijkheden
Voor de liefhebbers, de Platina variant van NGK LFR5B is NGK LFR5AQP (NGK nr. 6506).
Heb ik toevallig gisteren uitgezocht, omdat voor mijn 407C 2.2-16V (2007), op de NGK site ook LFR5B word afgeroepen, nu ik het weet dat ze in latere bouwjaren goed doen in de EW motor, ben ik van plan om de Platina bougies uit te proberen
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Draait zo'n HDI serieus 1 op 22 of beter dan?c5jan schreef:De HDI is zo zuinig, daarmee ga je de factor 2 tov lpg wel voorbij in kilometers per liter.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
de mijne wel
(maar wel een heel klein beetje kleiner en lichter dan haar C5 zusje...
)
(maar wel een heel klein beetje kleiner en lichter dan haar C5 zusje...
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Met mijn rijstijl en trajecten: 1:9,5 op zijn best op lpg; met de 2.0 hdi 1:18-1:20
En natuurlijk die actieradius waardoor je niet iedere paar dagen staat te socializen bij de pomphouder.
En natuurlijk die actieradius waardoor je niet iedere paar dagen staat te socializen bij de pomphouder.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wat was de elektrodenafstand? Is die afgesteld? Omdat bougies in meerdere modellen gebruikt kunnen worden staat de elektrodenafstand standaard te groot, een beetje monteur stelt die eerst af natuurlijk, maar daar komen toch veel problemen uit voort (wordt vaak niet gedaan).
En bij een hogere ionisatiespanning is je vonktijd een stuk korter en de vonk slechter, dus onregelmatiger lopen, soms zelfs misfires, en als gevolg daarvan weer (lambdasonde ziet zuurstof) mengselproblemen. Ook bobines gaan als gevolg van die te hoge ionisatiespanning veelvuldig stuk (dat stuk gaan is wel bekend, alleen wordt de echte oorzaak vaak niet verholpen).
En bij een hogere ionisatiespanning is je vonktijd een stuk korter en de vonk slechter, dus onregelmatiger lopen, soms zelfs misfires, en als gevolg daarvan weer (lambdasonde ziet zuurstof) mengselproblemen. Ook bobines gaan als gevolg van die te hoge ionisatiespanning veelvuldig stuk (dat stuk gaan is wel bekend, alleen wordt de echte oorzaak vaak niet verholpen).
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Dank! Weer wat geleerd. De laatstgenoemde zat er in trouwens.C5HDI110 schreef:Michel_B, volgens VIN is het orga nr. van je C5, 11305, je heb een nieuwere C5 met een andere ECU, dat kan verklaren waarom de NGK LFR5B bougies het wel goed doen in je C5.
Volgens VIN kom ik ook uit op 5960 F3 (CHAMPION - REC9MCLX) voor je C5, dat is Bosch FR8SC+ of FR8SE0.
Heb ik dan een EW10J4?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Nee, in jouw PH2 zit een EW10A. Zoals in alle PH2's waarin een EW10 motor zit.
Of hij zou er ooit uitgehaald moeten zijn en vervangen zijn door een oude EW10J4, zoals die in de PH1 zat.
En dat is zeeeeer onwaarschijnlijk, om het zachies uit te drukken
Groet,
JW
Of hij zou er ooit uitgehaald moeten zijn en vervangen zijn door een oude EW10J4, zoals die in de PH1 zat.
En dat is zeeeeer onwaarschijnlijk, om het zachies uit te drukken
Groet,
JW





