Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2019 10:26
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Phase: 1
kilometerstand: 240.000
Kleur: grijs
Goeden dag
Mijn C5 van 2003 stottert , ik heb al een andere bobinerail ....maar wil ook de bougies vervangen , welke moeten er in ? C5 break 2.0. serie 1 .
Mijn C5 van 2003 stottert , ik heb al een andere bobinerail ....maar wil ook de bougies vervangen , welke moeten er in ? C5 break 2.0. serie 1 .
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Jij hebt een andere motor in de auto dan ts.
De bougies verschillen hoogstwaarschijnlijk.
De bougies verschillen hoogstwaarschijnlijk.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Voor een Ph1 is het Citroen nr. 5960 F3 (€ 14,28 / stuk bij de dealer), service.citroen geeft aan dat dit Bosch FR 8 ME bougies zijn.
Bosch Art. Nr.: 0 242 229 630, zie https://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/1148037 voor € 3,78 per stuk.
Bij de automaterialen zaak c.a. € 10 per stuk.
Deze bougies heb ik 2 weken geleden gemonteerd in de C5 uit 2003, van een maatje, hij had stotterproblemen en emissiestoring.
Er zaten verkeerde bougies in, na montage van de juiste bougies, opnieuw ingeleerd met de Lexia, geen problemen meer nu.
Opnieuw inleren met een Lexia is zeer belangrijk, anders heeft het geen zin om de bougies te vervangen.
Bosch Art. Nr.: 0 242 229 630, zie https://www.auto-onderdelen24.nl/bosch/1148037 voor € 3,78 per stuk.
Bij de automaterialen zaak c.a. € 10 per stuk.
Deze bougies heb ik 2 weken geleden gemonteerd in de C5 uit 2003, van een maatje, hij had stotterproblemen en emissiestoring.
Er zaten verkeerde bougies in, na montage van de juiste bougies, opnieuw ingeleerd met de Lexia, geen problemen meer nu.
Opnieuw inleren met een Lexia is zeer belangrijk, anders heeft het geen zin om de bougies te vervangen.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2019 10:26
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Phase: 1
kilometerstand: 240.000
Kleur: grijs
dank voor de reacties ....hier kan ik iets mee ...
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Een prijsverschil van slechts 378%
Shoppen loont blijkbaar
Shoppen loont blijkbaar
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat moet er ingeleerd worden?
Bobine en bougies op zich kan je zo vervangen.
Bobine en bougies op zich kan je zo vervangen.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb in mijn beide C5-en nooit andere bougies dan de NGK LFR5B gebruikt. Zowel in de EW10J4 als de EW10A èn op LPG is dit een prima bougie. Vele tonnen aan kilometers mee gedraaid.
In mijn optiek moet het stotteren ergens anders vandaan komen en is de combinatie gasklephuis, stappenmotor en MAP-sensor allereerst aan een reinigingsbeurt toe.
Waarom zou je de Lexia nodig hebben om een paar bougies te wisselen? Het systeem kan natuurlijk opnieuw ingeleerd worden maar is in principe zelf adaptief. Ik denk niet dat het noodzakelijk is.
In mijn optiek moet het stotteren ergens anders vandaan komen en is de combinatie gasklephuis, stappenmotor en MAP-sensor allereerst aan een reinigingsbeurt toe.
Waarom zou je de Lexia nodig hebben om een paar bougies te wisselen? Het systeem kan natuurlijk opnieuw ingeleerd worden maar is in principe zelf adaptief. Ik denk niet dat het noodzakelijk is.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Iets met initialiseren automatische aanpassing, anders heb je kans dat het stotteren of emissie storing blijft.c5jan schreef:Wat moet er ingeleerd worden?
Bobine en bougies op zich kan je zo vervangen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Oh, die, niet te verwarren met initialiseren firmware 
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ja die vooral niet 
BJG heeft het een keer goed beschreven, iets met "wegleren" de ECU probeert de verbranding steeds te corrigeren en op een gegeven moment komt deze buiten het regelbereik en dan krijg je een stotterende motor en emissie storingen.
Volgens mij in een topic over P170 en P172 storing, een mede C5 rijder hier in de buurt had die storingen, met de juiste bougies was het niet direct verholpen, de volgende dag ingeleerd en tot op heden is de storing weg.
Ja dat zou je zeggen, helaas is het niet zo, als de motor begint te stotteren en op emissie storingen trakteert is inleren nodig.GW-tje schreef:Waarom zou je de Lexia nodig hebben om een paar bougies te wisselen? Het systeem kan natuurlijk opnieuw ingeleerd worden maar is in principe zelf adaptief. Ik denk niet dat het noodzakelijk is.
BJG heeft het een keer goed beschreven, iets met "wegleren" de ECU probeert de verbranding steeds te corrigeren en op een gegeven moment komt deze buiten het regelbereik en dan krijg je een stotterende motor en emissie storingen.
Volgens mij in een topic over P170 en P172 storing, een mede C5 rijder hier in de buurt had die storingen, met de juiste bougies was het niet direct verholpen, de volgende dag ingeleerd en tot op heden is de storing weg.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ok, ja, het primaire probleem is dan het wegleren, niet zozeer het vervangen van bougies/bobine.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
In zijn geval waren de problemen vrij snel begonnen na een rondje olie, filters en bougies.
Echter heeft de beste man niet direct bij mij geklaagd, maanden later weet ik niet meer wat ik precies gedaan heb, zeker omdat ik tussendoor ziek ben geweest.
Na heel veel uren uitlezen en doorvragen, kwam de aap uit de mouw, er bleken EW10 bougies in een EW10A blok te zijn gemonteerd.
Dat is mijn fout geweest, heb blind op de NGK site vertrouw, daar worden alleen bougies voor de EW10 afgeroepen en die doen het niet goed in een EW10A.
Echter heeft de beste man niet direct bij mij geklaagd, maanden later weet ik niet meer wat ik precies gedaan heb, zeker omdat ik tussendoor ziek ben geweest.
Na heel veel uren uitlezen en doorvragen, kwam de aap uit de mouw, er bleken EW10 bougies in een EW10A blok te zijn gemonteerd.
Dat is mijn fout geweest, heb blind op de NGK site vertrouw, daar worden alleen bougies voor de EW10 afgeroepen en die doen het niet goed in een EW10A.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
En dat ben ik nu net niet met je eens. Anders gezegd: bij mij doen die NGK's het op alle fronten prima
en dat was/is in beide motoren.
en dat was/is in beide motoren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gewoon een auto kopen met gloeibougies...
stottert nooit, koppel zat, goedkoop tanken, zuiniger, minder toeren en ruikt ook nog lekkerder

stottert nooit, koppel zat, goedkoop tanken, zuiniger, minder toeren en ruikt ook nog lekkerder



