C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Is er een variabele variant op de C5 geleverd?
En is een van de vele draden dan niet voldoende om dit te regelen? Of heb je er dan nog een kabelbosje bij?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De enige variabele variant op de PH1 en PH2 is de mechanische van de V6.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De elektrohydraulische variant is uiteraard ook variabel :idea:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Zie wat ik hiervoor postte over mijn C5 met elektrohydraulische pomp. Volgens specificaties niet variabel. Al kan ik dat moeilijk geloven gezien de enorme dradenbos.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Ik dacht he, een hele hoop reacties op mijn vraag, enthousiast het topic geopend, maar gaat vooral over vanalles anders :D :P :lol:

Ik zal nog eens gaan graven met de Lexia of het aan of uit staat.

Blijft vreemd dat ie detecteert dat de spanning normaal is, terwijl er geen sensoren aanwezig zijn...
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Wellicht wat spraakverwarring over die STB's...

De V6 heeft een pomp, waarbij de opbrengst afneemt met toenemende snelheid.
De mechanische pomp van andere modellen heeft dat niet.

De E-pomp van sommige modellen kent wel een regeling.
Dat is onder andere te vinden in het CitDoc D4EA92P0 Presentatie : Elektro-hydraulische stuurbekrachtiging :
3.2. Elektropompgroep
De elektropompgroep levert, op basis van de informatie van de draaiende verbrandingsmotor, een voldoende hoeveelheid bekrachtigingsvloeistof.
Het toerental van de elektropompgroep is 1000 tr/min.
In de elektropompgroep kunnen meerdere parameters worden geprogrammeerd om het debiet op basis van motor- en autotype te optimaliseren.
OPMERKING : De opbrengst van de elektropompgroep bij een snelheid van 0 km/h en stilstaand stuurwiel wordt "stand by"-opbrengst genoemd.
Het door de elektropompgroep geleverde debiet variëert afhankelijk van de volgende elementen :
De snelheid van de auto (het debiet neemt af wanneer de snelheid van de auto toeneemt)
Het toerental van de elektropompgroep (de opbrengst neemt toe als het stuur sneller wordt verdraaid)
De temperatuur van de LDS-vloeistof van de stuurbekrachtging
Het maximale toerental van de elektropompgroep is ongeveer 4800 tr/min.
Als de temperatuur van de elektropompgroep 122 °C wordt, stopt de pomp.
Bij een elektronische storing gebruikt de elektropompgroep een noodprogramma.

En in het Citdoc:
STB Electro.jpg
Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
phoskam schreef:Ik dacht he, een hele hoop reacties op mijn vraag, enthousiast het topic geopend, maar gaat vooral over vanalles anders :D :P :lol:

Ik zal nog eens gaan graven met de Lexia of het aan of uit staat.

Blijft vreemd dat ie detecteert dat de spanning normaal is, terwijl er geen sensoren aanwezig zijn...
Het reservewiel misschien...of ligt dat buiten bereik van alle sensoren?
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Die heeft ook geen sensor.
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
Plaats reactie