Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Veel te lezen over sensoren vwb bandenspanning, maar niks wat lijkt op hetgeen ik met mijn C5 heb.
Zolang ik hem heb heb ik met de suzuka velgen nog nooit een melding gezien, weet ook niet of de sensoren aanstaan of zijn uitgezet met de Lexia.
Nu sinds 2 weken hungaro met winterbanden eronder en zonder sensoren.
Bijzondere is dat ik nu telkens na circa een half uur rijden de melding bandenspanning normaal te zien krijg.
Waar word dit door veroorzaakt?
Zolang ik hem heb heb ik met de suzuka velgen nog nooit een melding gezien, weet ook niet of de sensoren aanstaan of zijn uitgezet met de Lexia.
Nu sinds 2 weken hungaro met winterbanden eronder en zonder sensoren.
Bijzondere is dat ik nu telkens na circa een half uur rijden de melding bandenspanning normaal te zien krijg.
Waar word dit door veroorzaakt?
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Niemand enig idee?
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nee. Ik zag afgelopen week in de Lexia dat in mijn C5 van origine bandenspanningsensoren lijkt te hebben gehad, en dat ze 'aan' stonden. Er zitten al jaren banden onder zonder sensoren.
Vergelijkbaar met jouw beschrijving. Nog nooit enige melding gezien...
Vergelijkbaar met jouw beschrijving. Nog nooit enige melding gezien...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Enkel een exclusive heeft sensoren , geen enkele andere uitvoering ... dat klopt dus niet.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ze stonden in de lexia aan, dat is alles wat ik weet.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat kan , maar zit er niet op dus gaat het nooit werken 
Nadeel van chinese lexia’s , ( vorige ) eigenaren vinken maar een eind weg in de hoop dat iets werkt
Nadeel van chinese lexia’s , ( vorige ) eigenaren vinken maar een eind weg in de hoop dat iets werkt
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Haha. Daar ben ik toch niet zo zeker van; degene die hem het laatst aan de Lexia gehad heeft was de verkoper, en die doet niet zomaar wat. Zijn Chinees was in ieder geval erg matig.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Verkopers weten ook niet alles
, en lopen echt niet alles na qua instellingen .... monnikenwerk 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nah, Rene is volgens mij geen monnik 
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Excusez-moi:
De configuratielijst van mijn C5, ooit welwillend toegestuurd door JW, zegt dit:
INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING VERKL LMP SPANNINGSVERLIES
dit in tegenstelling tot mijn HDI (waar wel velgen met sensoren op lagen):
"INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING ZONDER INDIC TE LAGE BANDENSPANNING"
Lijkt mij geen woord Chinees aan?
De configuratielijst van mijn C5, ooit welwillend toegestuurd door JW, zegt dit:
INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING VERKL LMP SPANNINGSVERLIES
dit in tegenstelling tot mijn HDI (waar wel velgen met sensoren op lagen):
"INDICATOR VERLIES BANDENSPANNING ZONDER INDIC TE LAGE BANDENSPANNING"
Lijkt mij geen woord Chinees aan?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Uitermate vreemd wat mij betreft .....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wat ik ook vreemd vond was dit:
STUURINRICHTING NIET-VARIABELE STUURBEKRACHTIGING
maar wel dit:
STUURINRICHTING (WERKING) ELEKTROHYDRAULISCHE STUURBEKRACHTIGING
Waarom dan al die moeite, vraag ik me af. Een niet-variabele mechanische oplossing is simpeler en goedkoper. Geen plek meer zeker...
STUURINRICHTING NIET-VARIABELE STUURBEKRACHTIGING
maar wel dit:
STUURINRICHTING (WERKING) ELEKTROHYDRAULISCHE STUURBEKRACHTIGING
Waarom dan al die moeite, vraag ik me af. Een niet-variabele mechanische oplossing is simpeler en goedkoper. Geen plek meer zeker...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zuinig op zijn , zéér exclusieve VTR 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Maar dan is dit ineens weer geldig. Waarom heb ik geen gezeur en TS wel...?c5jan schreef:Nee. Ik zag afgelopen week in de Lexia dat in mijn C5 van origine bandenspanningsensoren lijkt te hebben gehad, en dat ze 'aan' stonden. Er zitten al jaren banden onder zonder sensoren.
Vergelijkbaar met jouw beschrijving. Nog nooit enige melding gezien...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heb je ook iets verder gezocht?c5jan schreef:Nee. Ik zag afgelopen week in de Lexia dat in mijn C5 van origine bandenspanningsensoren lijkt te hebben gehad, en dat ze 'aan' stonden. Er zitten al jaren banden onder zonder sensoren.
Vergelijkbaar met jouw beschrijving. Nog nooit enige melding gezien...
Het systeem kan nog steeds gewoon uit staan.
Een elektro-hydraulische installatie kost alleen energie als er gestuurd wordt. De installatie die jij voorstelt kost voortdurend veel energie Dat is de reden.c5jan schreef:Wat ik ook vreemd vond was dit:
STUURINRICHTING NIET-VARIABELE STUURBEKRACHTIGING
maar wel dit:
STUURINRICHTING (WERKING) ELEKTROHYDRAULISCHE STUURBEKRACHTIGING
Waarom dan al die moeite, vraag ik me af. Een niet-variabele mechanische oplossing is simpeler en goedkoper. Geen plek meer zeker...
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

