C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
C5club Bikkel
C5club Bikkel
De INEO lijkt mij een nieuwere olie, alleen weet ik dat niet zeker. Die deed ik ook in de C3, in de C5 gebruik ik nog steeds de Quartz.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Tis allemaal Quartz, maar een ander soort.

Afbeelding

Tenminste dit zit er bij mij in...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Er is Total Quartz INEO, dat is die 5W30.

En er is Total Quartz 9000. Die is er als 0W30 en 5W40, bij mijn weten.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Overigens heeft spoelen met Forte en verversen met bovenstaande olie de ratel niet helemaal opgelost, maar het is wel een stuk minder geworden en de motor loopt rustiger.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2013 14:27
Auto: C5 2.2HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik dank iedereen die geantwoord heeft op mijn oorspronkelijke vraag hartelijk voor hun antwoorden.

Maar ik denk dat deze discussie nu een heel andere weg opgegaan is - of heb ik het mis ?
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
pluizebol schreef: Mijn probleem is het volgende :
Bij het starten hoor ik 1 à 2 keer op 10 een ratelend geluid welk na een paar seconden overgaat.
Dus alleen bij het starten even!!!


@willy4 zegt je kunt ook iets bij de motor olie toevoegen voor de klepstoters
Om te proberen. :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
pluizebol schreef:Ik dank iedereen die geantwoord heeft op mijn oorspronkelijke vraag hartelijk voor hun antwoorden.

Maar ik denk dat deze discussie nu een heel andere weg opgegaan is - of heb ik het mis ?
Dat is deels wel zo. Maar jouw 'probleem' -waarschijnlijk ratelende klepstoters bij starten koude motor- is het gevolg van motorolie. Hydraulische klepstoters werken goed als ze gevuld zijn met motorolie. Als de motor lange(re) tijd stil gestaan heeft (dus koud is) is de olie eruit gelopen. Bij het starten duurt het een paar seconden voordat ze weer gevuld zijn met motorolie en tijdens die paar seconden ratelen ze. Dat is geen abnormaal verschiijnsel en hoef je je niet druk om te maken als het niet erger wordt.

Er zijn enkele adviezen gegeven over de soort olie die gebruikt kan worden -eventueel een reiniginsmiddel (Forte) toevoegen om vervuiling te verwijderen- en daarover zijn ook weer vragen gekomen. Soms werkt een andere olie of het reiningsmiddel, soms niet. Die ervaringen zijn hier ook gemeld.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2013 14:27
Auto: C5 2.2HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 130000
Kleur: Grijs
C5club Rookie
C5club Rookie
Dank voor de uitleg Kapitein Rob.
En nogmaals dank aan alle posters die zo snel op mijn vraag gereageerd hebben.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Laat het even weten wat heeft geholpen! :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 nov 2014 21:36
Auto: c5 break 2.0 exclusive
Opties: pack JBL hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 313000
Kleur: lichtblauw metalic blue lemans
KPH: Voor
Locatie: Zaandam
Wat is een goede olietoevoeging voor dit probleem?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
forte is een goed produkt,maar er zijn nog andere
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 nov 2014 21:36
Auto: c5 break 2.0 exclusive
Opties: pack JBL hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 313000
Kleur: lichtblauw metalic blue lemans
KPH: Voor
Locatie: Zaandam
ik heb nog een blikje liqui moly oil additive staan (zonder reclame te maken haha) denk dat ik dat maar eens er in gooi
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 614
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Wynn's Hydraulic Valve cleaner is beter
C5 Break 2.0i exclusive 2002
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Liqui Moly moet je niet gebruiken! Ooit met dit spul een cilinderwand zo glad gemaakt door ermee te rijden, dat er geen druppel olie meer op bleef zitten. Gevolg: vastloper door gebrek aan smering.

Wynn's Hydraulic Valve Lifter Concentrate is wat je moet gebruiken.
2fb437487f6a395afa2d9aad9409070d.jpg
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
griekel
griekel
Re: Ratelend geluid bij het starten

Bericht door griekel »

Mijn C5 rammelt ook na de start. Dit komt omdat er een schotje los zit in de uitlaat....daar kan ik mee leven...
Plaats reactie