Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Bel eens met JO
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2008 22:41
Auto: C5 Confort 05-2008
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 98.000
Kleur: Donker blauw
Locatie: Velserbroek
Ja Herman dat is het op je foto.
Het nut ervan snap ik ook niet en de vergissing is zo gemaakt. Omdat ik het "schroefje" heb verdraaid zal het naar waarschijnlijkheid niet op een andere manier te verhelpen zijn dan de boel demonteren etc.
Of dan maar naar de garage of er moet nog iemand een geniaal idee hebben na het zien van de foto van Herman.

Het nut ervan snap ik ook niet en de vergissing is zo gemaakt. Omdat ik het "schroefje" heb verdraaid zal het naar waarschijnlijkheid niet op een andere manier te verhelpen zijn dan de boel demonteren etc.
Of dan maar naar de garage of er moet nog iemand een geniaal idee hebben na het zien van de foto van Herman.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik zie in de gebruiksaanwijzing dat het is om een elektrische storing op te lossen van de c.v. en dat je een knop in kunt drukken en dat je het ding met een sleutel kunt ronddraaien en dan zou alles weer normaal werken?
wazig verhaal......
wazig verhaal......

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:05
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
Zit ook met dezelfde gedachten.Je hebt dat bewerkt met een tang,al eens geprobeerd met je contactsleutel in te steken en te verdraaien.Misschien heb je iets onderliggend gemist met die tang.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Zoals je op de foto ziet, is het een opening met in het midden een opstaande rand.
Kon niets indrukken, aleen halve slag omdraaien en terug.
Deur is dan niet van slot te krijgen, pas als je het terug doet ook nog niet maar eerst kinderslot erop en dan eraf gaat hij open.
Wil best nog wat uitproberen, zolang mijn deur maar open staat.
Kon niets indrukken, aleen halve slag omdraaien en terug.
Deur is dan niet van slot te krijgen, pas als je het terug doet ook nog niet maar eerst kinderslot erop en dan eraf gaat hij open.
Wil best nog wat uitproberen, zolang mijn deur maar open staat.

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2008 22:41
Auto: C5 Confort 05-2008
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 98.000
Kleur: Donker blauw
Locatie: Velserbroek
Wat Herman zegt is waar.
Ik heb met de contactsleutel die halve slag gedraaid en toen de deur dichtgedaan......ja en toen had/heb ik een probleem want hij gaat echt niet meer open.
Ik heb met de contactsleutel die halve slag gedraaid en toen de deur dichtgedaan......ja en toen had/heb ik een probleem want hij gaat echt niet meer open.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je kan de sloten openen met behulp van een diagbox als ik het goed ( testen ) ...
Misschien eens proberen
Misschien eens proberen

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Als ik morgen tijd heb zal ik de Lexia er eens aan hangen, en zien wat mogelijk is.
Of BJG moet met een idee komen.
Of BJG moet met een idee komen.

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Mamoki al iets ondernomen??
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik werd door Herman via PB even getipt over dit probleem.
Ik heb even moeten zoeken, omdat ik ook niet direct een antwoord had.
Maar dit staat in de documentatie van de fabriek (gezocht op het chassisnummer van Herman). Met een duidelijke afbeelding daarbij van de bedoelde vegrendeling, zoals ook op de foto van Herman.

Ik heb even moeten zoeken, omdat ik ook niet direct een antwoord had.
Maar dit staat in de documentatie van de fabriek (gezocht op het chassisnummer van Herman). Met een duidelijke afbeelding daarbij van de bedoelde vegrendeling, zoals ook op de foto van Herman.
Het lijkt er een beetje op dat dit verhaal niet opgaat bij de topic starterDe bestuurder kan de achterportieren vergrendelen door de mechanische vergrendeling (c) te verdraaien; Met behulp van de contactsleutel.
Mogelijkheden om de achterportieren te ontgrendelen na het mechanisch vergrendelen :
Bedienen van de binnenportiergreep
Indrukken van de schakelaar centrale vergrendeling op het instrumentenpaneel (als de accu is aangesloten en voldoende spanning levert)
Indrukken van de ontgrendelingsschakelaar van de radiografische afstandsbediening (als de accu is aangesloten en voldoende spanning levert)

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn


Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja, dat lijkt mij ook een goed idee 

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 mei 2008 22:41
Auto: C5 Confort 05-2008
Opties: Afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 98.000
Kleur: Donker blauw
Locatie: Velserbroek
Nee Herman nog niets ondernomen zit eigenlijk een beetje af te wachte of er een goed tip op dit onderwerp wordt gepost......voor ik onkosten ga maken.
Een mechanische vergrendeling lijkt mij alleen mechanisch oplosbaar...?
Een mechanische vergrendeling lijkt mij alleen mechanisch oplosbaar...?
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik vermoed dat die mechanische vergrendeling is om bij schade/panne/aanrijding oid toch je C5 op slot te kunnen zetten wanneer de CV het niet meer doet (vandaar dat 'mits accu aangesloten en geladen' in de handleiding), Dus dat zal toch wel te overrulen moeten zijn.
Als het puur mechanisch is zou je het portier NEVER meer open krijgen als die vergrendeling alleen via de binnenzijde van het portier te bedienen is. En dat lijkt me wel een hele domme ontwerpfout...
Mijn gok wat er aan de hand is :
- bij de TS werkt de binnenportiergreep niet meer, TS denkt kinderslot, maar de bediening is gewoon defect.
- TS gebruikt de mechanische vergrendeling met het idee dat hij het kinderslot opheft.
- Buiten portiergreep wordt uitgeschakeld hierdoor.
- Deze mechanische vergrendeling is allen op te heffen door gebruik van CV + binnenportiergreep
- binnenportiergreep is echter defect -> Portier kan nu niet meer open.
Als het puur mechanisch is zou je het portier NEVER meer open krijgen als die vergrendeling alleen via de binnenzijde van het portier te bedienen is. En dat lijkt me wel een hele domme ontwerpfout...
Mijn gok wat er aan de hand is :
- bij de TS werkt de binnenportiergreep niet meer, TS denkt kinderslot, maar de bediening is gewoon defect.
- TS gebruikt de mechanische vergrendeling met het idee dat hij het kinderslot opheft.
- Buiten portiergreep wordt uitgeschakeld hierdoor.
- Deze mechanische vergrendeling is allen op te heffen door gebruik van CV + binnenportiergreep
- binnenportiergreep is echter defect -> Portier kan nu niet meer open.
Johan
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Zo test gelukt!
Het werkt, knop om op slot, niet open te krijgen, met CV op slot en dan weer van slot en dan zie je de knop mee omdraaien en is daarmee weer open.
Dus zou foutje in de vergrendeling zitten van mamoki. helaas!
Wij weer wat wijzer.
Zou inderdaad kunnen zijn wat Jpiek zegt.
Het werkt, knop om op slot, niet open te krijgen, met CV op slot en dan weer van slot en dan zie je de knop mee omdraaien en is daarmee weer open.
Dus zou foutje in de vergrendeling zitten van mamoki. helaas!
Wij weer wat wijzer.

Zou inderdaad kunnen zijn wat Jpiek zegt.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.