V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
In mijn C5 heb ik geen lpg, dus ik kan niet oordelen over deze combinatie.
In 11 andere Citroëns en 1 Renault 20 heb ik sinds 1974 zo'n slordige 1.500.000 km gereden op lpg en ik ben er een groot voorstander van. Naast het plezier bij het tanken (=betalen na tanken :smt203 ) heb ik het idee dat de motor soepeler draait op lpg, gemakkelijker oppakt bij gasgeven. Niet persé sneller, maar soepeler, je hoeft gewoon minder te schakelen. Bij de motoren met carburateur had je wat vermogensverlies in vergelijking met benzine, maar met de moderne lpg-inspuittechnieken heb je daar geen last meer van.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
slingshot
slingshot
Re: Van benzine naar LPG, goed idee?

Bericht door slingshot »

Make my day 8-) :lol:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gas inbouwen, uitstekend idee, maar:

- Startvoorwaarde is dat hij op dit moment uitstekend loopt/afstelbaar is op benzine
- Als je voor Vialle LPi kiest, reken dan op een nieuwe gaspomp per 80dkm-120dkm (Vialle kwaaltje). Kost tussen €400-800

Geluk !
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 89
Lid geworden op: 24 dec 2010 10:01
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Locatie: Bussum
C5club Fan
C5club Fan
Hier nog een zeer tevreden gasrijder, het nadeel van achteraf inbouw is al uitgelegd (geen meerwaarde voor de auto), het voordeel is dat je voorlopig geen omkijken hebt naar de gasinstallatie, mijn ervaring (na 2 tweedehands LPG auto's) is dat je in het begin nog wel eens tegen wat onderhoud aan wil lopen. Verder is het een nadeel dat het toch wel moeilijk is om een gasauto met een niet al te hoge kilometerstand te vinden. Met de laatste een beetje mazzel gehad, kon deze kopen met stand van 122.000 op de teller en een volledige onderhoudsbeurt inclusief distributieriem.

Fred
Die ook glimlacht bij het tankstation.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 400
Lid geworden op: 28 nov 2011 12:59
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Locatie: Schagen
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik rij al jaren probleemloos op LPG. Dat de 2.0 16V daar uitermate geschikt voor is bewijst mijn kilometerstand wel.

Ik zou er dus een installatie in laten bouwen. En die 1.500,- klinkt niet duur!
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
100 km per dag, dan zou ik daar geen minuut over twijfelen. gas erin.
Eurogas (landi renzo) heeft daar een uitermate geschikte installatie voor de C5 2.0 16v

Break zal je afhankelijk van je tankgroote 100 euro per maand betalen aan wegenbelasting.
verbruik zal rond 1 op 10 komen te liggen op gas.
Dus je installatie rijd je het eerste jaar er al uit.

Ik heb in mijn break een 63 liter tank liggen en in mijn vorige C5 een 55 liter.
Kijk even wat het uitmaakt in wegenbelasting want een grotere tank kan je net een een hogere klasse zetten en dan betaal dje ongeveer 100 euro per maand.

onderhoud aan gas is minimaal. lpg-filter op 30dkm en daarna op 60dkm en dat zijn de kosten ook niet.

En op lpg loopt die auto prima en je kan zo naar de 300dkm toe rijden

Succes met het nemen van je beslissing.
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 dec 2012 13:06
Auto: C5 Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 108943
Locatie: Warnsveld
Heb zelf altijd goede ervaring met Citroën op LPG gehad.
Heb bij mijn C5 2.0 Break uit 11-2005 Vialle LPi in laten bouwen bij aanschaf (november 2011, bij 129dKm) en sindsdien 37dKm gereden.

Vialle is wat duurder in aanschaf maar bevalt mij iets beter. Echt geen vermogensverschil merkbaar.
Heb recent wel last gehad van de LPG-pomp. Dit is netjes onder garantie vervangen (revisiepomp €450, nieuw €550 en 2 uurtjes werk aan kosten).
Volgens de LPG-boer is voor die pomp een 200dKm een normaal gemiddelde voordat die vervangen moet worden.

Ik bleef net op 1449 kg steken met een 55 liter tank, of wel €91 aan belasting. Ik rij 1 op 9,7 en tank meestal rond de 400km.
14 C5 2.0 BlueHDI 150 Tourer
13 C4 Picasso 1.6 16V LPG-G3
12 C5 2.0 16V Break Ligne Prestige LPG-G3
11 Peugeot Partner 1.6 16V LPG-G3
10 Berlingo 2.0 HDI 600 Commercial
09 Berlingo 1.9D 600 Commercial
08 BX 1.9 TRS LPG
07 BX 1.4 RE LPG
06 DS21 Pallas LPG
05 Xantia 1.8 LPG
04 BX 1.4 RE
03 BX 1.6 TRS LPG
02 GSA Pallas X3 LPG (bijna net zo fijn als de DS geveerd)
01 2CV Charleston
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik betaal 88 euro per maand wegenbelasting met m'n 76 litertank ( bruto)
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
C5club Executive
C5club Executive
Ik betaal 89 euro per maand en heb een 60 liter tank.
Ik denk dat de ph1 en ph2 iets van gewicht schelen (rijklaar) , zo kan er een verschil zijn van de inhoud van de tank om onder de 1450 kg te blijven , en zo wat belasting centjes te besparen.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jan 2013 19:53
Auto: Ford Focus
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Kloetinge (Zeeland)
C5club Rookie
C5club Rookie
Met de Ph.1 berline 2.0 LPG-G3 zit ik exact op 1350 kg, en dus 78 euro p/m.
Was: Citroën C5 berline 2.0-16v aut. LPG 2003, nu Ford Focus wagon 1.8 TDCi 115 pk 2002
Hyundai Atos 2000
slingshot
slingshot
Re: Van benzine naar LPG, goed idee?

Bericht door slingshot »

Van af vandaag over gestapt op lpg. Ik ben benieuwd. De verwachtingen zijn hoog gespannen :D
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
En nu een bige smile bij de pomp :smt023
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Nu nog een reactie van de OP.....

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Plaats reactie