Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Bij startproblemen bij een HDi zou ik als eerste controleren
En in deze volgorde:
Startoerental
Brandstoffilter
retouropbrengst verstuivers
Druk in gallerij bij losgenomen bdp sensor op starttoerental (min 300b)
Aan de hand van de uitkomsten kun je bepalen wat je verdermoet gaan doen.
Zomaar iets vervangen op basis van een redenatie is bijna altijd fout.
En in deze volgorde:
Startoerental
Brandstoffilter
retouropbrengst verstuivers
Druk in gallerij bij losgenomen bdp sensor op starttoerental (min 300b)
Aan de hand van de uitkomsten kun je bepalen wat je verdermoet gaan doen.
Zomaar iets vervangen op basis van een redenatie is bijna altijd fout.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
volgens mij is het met deze storingen die jij aangeeft een permanente storing.
maar hij start als een tierelier en loopt als een zonnetje, trekt als een paard
alleen slaat hij soms niet aan, dat je dan aan een relais denkt is volgens mij helder
maar hij start als een tierelier en loopt als een zonnetje, trekt als een paard
alleen slaat hij soms niet aan, dat je dan aan een relais denkt is volgens mij helder
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
maar ik weet nog steeds niet waar hij zit
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dit antwoord van BJG wel gelezen??
Vermoedelijk bedoel jij het dubbelrelais, dat zorgt oa voor de bediening van de brandstofopvoerpomp in de tank.
Een Hdi heeft namelijk geen dieselstop op de brandstofpomp zoals een ouderwetse diesel.
Het dubbelrelais zit in de zwarte bak achter de accu, waar ook het motormanagement in ligt.
Vermoedelijk bedoel jij het dubbelrelais, dat zorgt oa voor de bediening van de brandstofopvoerpomp in de tank.
Een Hdi heeft namelijk geen dieselstop op de brandstofpomp zoals een ouderwetse diesel.
Het dubbelrelais zit in de zwarte bak achter de accu, waar ook het motormanagement in ligt.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
nee daar zit hij niet.
dit was ook de plek die de dealer zei, ik heb namelijk alles in die buurt binnenste buiten gekeerd.
bekijk de foto's van het nieuwe relais en ik hoop dat je weet waar dit ding zit
dit was ook de plek die de dealer zei, ik heb namelijk alles in die buurt binnenste buiten gekeerd.
bekijk de foto's van het nieuwe relais en ik hoop dat je weet waar dit ding zit
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heb je de mm computer er wel uit gehaald??
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
ja de computer eruit de plastic bak aan de kant
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
heb je deze eruit gehaald


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@Pieter,
het kan ook zijn dat jouw auto zo'n relais niet heeft, de 2.0 HDI is er namelijk met 3 verschillende injectiesystemen. Er zijn er waarbij het relais in de BSM is geinteregreerd.
Als jij mij de laatste 8 van het chs nr geeft kan ik het wel opzoeken.
het kan ook zijn dat jouw auto zo'n relais niet heeft, de 2.0 HDI is er namelijk met 3 verschillende injectiesystemen. Er zijn er waarbij het relais in de BSM is geinteregreerd.
Als jij mij de laatste 8 van het chs nr geeft kan ik het wel opzoeken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
ja ik heb die bak leeg gehad en ook de bak aan de kant gehad om er onder en achter te kijken.
en het chassisnr heb ik volgens mij er al eerder in gezet, zal het even nakijken
en het chassisnr heb ik volgens mij er al eerder in gezet, zal het even nakijken
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
maar je moet de laatste 8 cijfers geven
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
het vin nummer is 76502975
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Bij jouw auto wordt de voeding van de opvoerpomp en diverse componenten van het motormanagement via de (realais in de) BSM geregeld. Ik heb het even in het specifieke schema voor jouw auto bekeken.
Ik denk dat je dus eers even goed moet (laten) kijken naar de mogelijke oorzaken van jouw probleem. Je zit nu op het verkeerde spoor met dat relais.
Ik denk dat je dus eers even goed moet (laten) kijken naar de mogelijke oorzaken van jouw probleem. Je zit nu op het verkeerde spoor met dat relais.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jan 2012 12:25
Auto: C5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 244000
Kleur: grijs
oke, in elk geval bedankt allemaal, tot nu toe heeft heeft hij niet meer gehaperd, ik wacht dus eerst maar even af.

