Dat zijn kosten voor een auto die waarschijnlijk die dagwaarde niet eens meer haalt...
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Dat zijn kosten voor een auto die waarschijnlijk die dagwaarde niet eens meer haalt...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Ja, krap aan. Maar ik wil in ieder geval nog een jaar of drie hiermee doorrijden. Betekent toch nog drie of vier warme winters.
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 jun 2012 21:39
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Tsja. Dat is dus een afschrijving van meer dan €900,- per jaar, plus diesel. Als je gaat uitrekenen wat de prijs per vorststart is of, als je voor comfort gaat, de prijs per minder-dan-10-graden buitentemperatuur...?
Edit:
aantal vorstdagen is gemiddeld 52 dagen. Daarbij komt de minimumtemperatuur onder 0 graden (nachtvorst).
aantal ijsdagen is gemiddeld 11 dagen. Daarbij komt de maximumtemperatuur niet boven 0 graden (dagvorst).
Iedere nachtvorststart kost dan €17,-.
Omdat het ook een comfortissue is, zul je er in de praktijk gedurende 4 tot 6 maanden dagelijks profijt van hebben. Uitgaande van 5 koudstarts per week kost iedere koudstart €8,- aan afschrijving, of €4,- per start bij 10 koudstarts per week.
Ik vind het nogal wat
Edit:
aantal vorstdagen is gemiddeld 52 dagen. Daarbij komt de minimumtemperatuur onder 0 graden (nachtvorst).
aantal ijsdagen is gemiddeld 11 dagen. Daarbij komt de maximumtemperatuur niet boven 0 graden (dagvorst).
Iedere nachtvorststart kost dan €17,-.
Omdat het ook een comfortissue is, zul je er in de praktijk gedurende 4 tot 6 maanden dagelijks profijt van hebben. Uitgaande van 5 koudstarts per week kost iedere koudstart €8,- aan afschrijving, of €4,- per start bij 10 koudstarts per week.
Ik vind het nogal wat
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Je kunt ook een electrische heater overwegen van waeco....
Levert wel veel minder warmte, maar meer als niks.....
Levert wel veel minder warmte, maar meer als niks.....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Zo zal het inderdaad zijn. (Ik neem aan dat je bij de berekening rekening hebt gehouden dat de kachel 3 á 4 jaar gebruikt wordt?) Vrij duur allemaal, ik weet het. Maar wel lekker...coffeecup schreef: Omdat het ook een comfortissue is, zul je er in de praktijk gedurende 4 tot 6 maanden dagelijks profijt van hebben. Uitgaande van 5 koudstarts per week kost iedere koudstart €8,- aan afschrijving, of €4,- per start bij 10 koudstarts per week.Ik vind het nogal wat
(Overigens kan hij ook in de zomer gebruikt worden, door de ventilatiestand. Dat voorkomt dan dat het in de auto een bakoven wordt als 'ie in de zon geparkeerd staat).
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom terug Rowi ...
Lekker hoor zo'n standkachel !
Lekker hoor zo'n standkachel !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Dank je wel Menno. Ik kan deze leerzame en verheffende discussies toch niet missen 
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Hé, Rowi! Leuk dat je er weer bent, man! Waar zat je toch?

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Te pruilen in mijn hoekje.. 
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ben je er nu weer helemaal bovenop? Out of the dip, zeg maar? 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Helemaal. Tot de volgende 
Zo vlak voor het naar bed gaan nog even iedereen jaloers maken...
Vanavond op ziekenbezoek geweest. Bezoektijd van 18.00 tot 19.30 uur. Kachel van tevoren ingesteld op vertrektijd van parkeerplaats om 19.35. Zalig warme auto bij instappen.
Als je de vertrektijd instelt berekent de standkachel zelf, aan de hand van de interieurtemperatuur, wanneer hij zichzelf moet inschakelen om op het ingestelde tijdstip, nu dus 19.35, de gewenste temperatuur te bereiken.
Een zaligheid, geen moment spijt van.
Vanavond op ziekenbezoek geweest. Bezoektijd van 18.00 tot 19.30 uur. Kachel van tevoren ingesteld op vertrektijd van parkeerplaats om 19.35. Zalig warme auto bij instappen.
Als je de vertrektijd instelt berekent de standkachel zelf, aan de hand van de interieurtemperatuur, wanneer hij zichzelf moet inschakelen om op het ingestelde tijdstip, nu dus 19.35, de gewenste temperatuur te bereiken.
Een zaligheid, geen moment spijt van.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Daar krijg je mij iig wel jaloers mee ... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Lijkt mij ook wel wat
Zo'n kachel kan je toch weer overzetten in een volgende auto?
Of is dat onmogelijk / te veel werk?
Zo'n kachel kan je toch weer overzetten in een volgende auto?
Of is dat onmogelijk / te veel werk?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Hoi Klussie,
Ik had daar geen idee van, dus heb ik even met de inbouwer gebeld. Inderdaad kan die kachel probleemloos in een volgende auto worden overgezet. 't Kost dan waarschijnlijk wel een uur of 10, 12 arbeidsloon, denk ik, dus rond de € 1.000. Toch aanmerkelijk goedkoper dan een nieuwe te moeten kopen. Waarschijnlijk zullen hier op het forum genoeg mensen zijn die dit zelf kunnen doen en die zich dat arbeidsloon kunnen uitsparen.
Ik had daar geen idee van, dus heb ik even met de inbouwer gebeld. Inderdaad kan die kachel probleemloos in een volgende auto worden overgezet. 't Kost dan waarschijnlijk wel een uur of 10, 12 arbeidsloon, denk ik, dus rond de € 1.000. Toch aanmerkelijk goedkoper dan een nieuwe te moeten kopen. Waarschijnlijk zullen hier op het forum genoeg mensen zijn die dit zelf kunnen doen en die zich dat arbeidsloon kunnen uitsparen.



